מעצר שישה הוארך

התפרעויות פורים: "פריקת עול, מניע גזעני"

ניסיון הלינץ' בנהג הערבי, שהסתיים באסון, ותקיפת האמבולנס שהבהיל אישה כורעת ללדת - האירועים שהסעירו את ירושלים בפורים - הובילו להארכת מעצר החשודים (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
העצורים מחוץ לבית המשפט, היום (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

מתוך 14 העצורים בחשד למעורבות בהתפרעויות בפורים, שאחת מהן הובילה למותו של איתמר בן אבו בניסיון הלינץ' בנהג הערבי ברחוב החומה השלישית, מעצרם של חמישה הוארך בבית המשפט, עד ליום שני, ושל קטין אחד, עד למחר.

טרם הדיון, שנערך היום במשך שעות ארוכות בבית משפט השלום בעיר, שחררה המשטרה לביתם ארבעה מהעצורים, עם סיום חקירתם. ארבעה עצורים נוספים, קטינים, שוחררו בתנאים מגבילים.

במהלך חילופי הדברים, שהושמעו באולם בית המשפט, ניסה להתגונן אחד החשודים בתקיפת אמבולנס במאה שערים, ואמר: "תראו את הסרטון. רואים אותי רק נעמד שם. לא זרקתי אבן. היו כאלה שתקפו, אבל אני לא מכיר אותם. רק עמדתי במקום".

השופט כאמור סבר אחרת, האריך בחמישה ימים את מעצרו ונימק: "קיים חשד סביר לכך שהמשיב לא רק שהשתתף בהתפרעות, אלא פגע באמבולנס שהסיע אישה הכורעת ללדת, גרם נזק לרכב והיה מעורב בתקיפת צוות האמבולנס".

"המשיב מסר תשובות מתחמקות בחקירתו", הוסיף השופט, והדגיש: "אירוע זה היה חלק ממסכת אירועים של הפרת סדר מסיבית, שבמהלכה קופדו חייו של אדם, בין במישרין ובין בעקיפין, כתוצאה מההמולה ומפריקת העול של המשיב ושל אחרים".

התיעוד המזעזע (צילום: יהוידע בן ציון)

השופט שאול ריכטר גבאי ציין עוד, כי העצור וחבריו "מקימים מסוכנות ברמה גבוהה", וכן ש"ישנן עוד פעולות חקירה, בנות שיבוש". גם מעצרו של קטין הוארך, ביום אחד. "גילו הצעיר והיעדרו של עבר פלילי, לא מפחיתים מאחריותו לאירוע", נכתב.

העבירות בהן חשודים מירב העצורים, בין בניסיון הלינץ' בנהג הערבי, שהסתיים באסון, ובין בתקיפת צוות האמבולנס, הן סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה, תקיפה וחבלה ממשית, חבלה במזיד לרכב, השתתפות בהתפרעות ועבירות ממניע גזענות או עוינות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר