מאחורי הקלעים

פרשת הקול קורא: הגרי"ש סרב לחתום נגד יואב ללום

בסוף השבוע סרו לביתו של מרן הגרי"ש אלישיב שליט"א מספר עסקנים. הללו ניסו לשכנע את הגרי"ש לחתום על מכתב מחאה נגד ללום כדי "לגרום לו לרדת מהעץ". מקורבי ללום: הגרי"ש סרב לחתום על המכתב, וכך נולד לו הקול קורא הלא מחייב, שלא מכוון אישית נגדו (חרדים, ארץ)

דוד כהן | כיכר השבת |
הגרי"ש על רקע בג"צ (כיכר ואתר בית-המשפט)

סערת עמנואל: המחאה כנגד יואב ללום המוביל את המאבק בהפרדה בבית-הספר בעמנואל הגיעה לביתו של פוסק הדור, מרן הגרי"ש אלישיב שליט"א.

לפי טענת מקורביו של ללום, בסוף השבוע סרו לביתו של הגרי"ש אלישיב מספר עסקנים. הללו ניסו לשכנע את הגרי"ש לחתום על מכתב מחאה נגד ללום כדי "לגרום לו לרדת מהעץ".

על פי טענת המקורבים, ניסיון ההחתמה לא צלח והגרי"ש סרב לחתום על מכתב אשר משמעותו הברורה היא מלחמה ברב יעקב יוסף.

בסופו של דבר הוסכם להחתים את הרבנים על קול קורא שתומך בחסידי סלונים בעמנואל וקורא להם לעזוב את העיר.

בין החתומים על המכתב, נמנים הגרי"ש אלישיב, הגר"ש וואזנר, הגראי"ל שטיינמן, הגרמ"י לפקוביץ, הגרח"פ שיינברג, הגר"ח קניבסקי, הגרנ"צ פינקל, הגר"ש אויערבך, הגר"א ברלנד, הגר"י הגר והאדמו"רים מערלוי, סדיגורא, סערט ויז'ניץ, צאנז, מודז'יץ ועוד - וכמובן האדמו"ר מסלונים.

עיקריו: "הניסיון לחייב דרך חינוך בניגוד להוראת רבותיהם - יגרום לכך שתושבי עמנואל ייאלצו לעזוב את מקום מגוריהם, ואף להפסיד חלילה את פרנסתם ולעקור מהעיר, על אף הקושי הרב הכרוך בזה, כאשר החינוך הוא בציפור נפשנו ונשמת אפה של אומתנו הקדושה".

עוד כותבים גדולי הדור: "פונים אנו בזה בבקשה לכל הגורמים לתת בידם את האפשרות לקיים מסגרת חינוכית שבו יוכלו לחנך את בנותיהם כהוראת רבותיהם כמסורה לנו מדור דור, כאשר נושא החינוך הוא בראש מעייננו ועל כך מסרו אבותינו את נפשם בכל שנות קיומנו כעם, ובדבר זה חייבים אנו להמשיך בדרכם לעמוד בנחישות על משמר חומת קודש זו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר