האסון שאירע במעמדו

האדמו"ר מ'תולדות אהרן': "אנחנו לא יכולים להבין כל דבר"

בהתייחסות ראשונה לאסון במירון, שהתרחש בשיאו של מעמד ההדלקה - באמצע שירתו 'ואמרתם כה לחי', הביע האדמו"ר מתולדות אהרן את כאבו העצום על החללים והפצועים והכביר בדברי חיזוק (ארץ)

שימי שפר | כיכר השבת |
האדמו"ר בהדלקה במירון, דקות לפני האסון (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

האדמו"ר מתולדות אהרן, שבאמצע מעמד ההדלקה שלו במירון, אירע האסון הכבד שקיפד את חייהם של 45 בני אדם, התייחס לכך לראשונה בהרחבה, ואמר כי אלו "קורבנות שהתקרבו לקב"ה".

כזכור, באחד מן המעברים הצדדיים ב'מתחם תולדות אהרן', נלכדו מאות מהחוגגים, מסיבה שטרם הובררה לחלוטין, ונהרגו מהדוחק העצום ששרר במקום, בעוד ברקע נשמעת בעוצמה שירת "ואמרתם כה לחי" של הקהל והרבי, שלא הבחינו במתרחש.

עם היוודע דבר האסון האדיר, ניגשו המקורבים ובני המשפחה אל האדמו"ר, שערך את מעמד ההדלקה ההמוני, ובישרו לו את הנורא מכל. כששמע זאת, פרץ הרבי בבכי גדול ומתמשך.

לסיוע למשפחות הנפגעים באסון מירון - לחצו כאן

הרגע בו התבשר הרבי (מתוך השידור החי, C-LIVE))

אתמול (שבת) שהה האדמו"ר בעיר צפת, ובמהלך הסעודות אמר לכמה מחסידיו את הדברים הבאים: "רשב"י ממתיק את הדינים של כלל ישראל, ובפרט בימים אלו שכלל ישראל ייחד שם שמיים, במעמד עם כוח רב, בהשתתפות אלפים ורבבות; בוודאי רשב"י לוקח את כל הכוח הזה, ופועל להמתיק את הדינים".

"אלו שנהרגו באסון הקשה, הם קרבנות שהתקרבו להקב"ה. אין אנו יודעים חשבונות שמיים, מדוע נגזר כל כך הרבה צער על כל כך הרבה ילדים, אך בטוח שרשב"י דואג עכשיו לילדים האלו, שלא ייצא מכשול מהאסון הכבד. עלינו להתחזק באמונה, ולהבין שאיננו יכולים להבין כל דבר. כך הוא רצון הקב"ה! מה נאמר ומה נדבר".

"הקב"ה בוודאי רוצה שיהיה טוב לכל אחד ואחד מכלל ישראל. אשר על כן, עלינו לחשוב שכל מה שאירע, אירע לטובה, למרות שאנו לא רואים זאת. חלילה לנו להתייאש ולגרום על ידי כך לירידה במצב של כלל ישראל".

"הקב"ה רואה את הניסיונות שלנו להתקרב אליו, ועל ידי כך מזדככים כל ה'דינים'. עלינו לבקש: תהא השעה הזאת שעת רחמים ועת רצון מלפניך, שהקב"ה יעזור לנו לחזור בתשובה, מעומקא דליבא ומתוך טהרה. יבטל מעלינו כל גזרות קשות, ה' ישמרנו ולה' הישועה".

"כלל ישראל מתחנן לישועה, והקב"ה רואה את הצרות של כלל ישראל, ובוודאי שגם יקשיב לזעקה ויגאל את עם ישראל. אבינו אב הרחמן, רחם עלינו", סיים האדמו"ר מתולדות אהרן את דבריו הנרגשים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר