בג"צ הכריז מלחמה על עולם התורה

פסיקה מרושעת: הפסקת הבטחת הכנסה לאברכים

הרכב מורחב של שבעה שופטי בג"ץ קבע היום כי לא ניתן לכלול בתקציב המדינה תשלום גמלת הבטחת הכנסה לאברכים הלומדים בכולל. על-פי החלטת בג"ץ, הפסיקה תמנע אי שוויון בעתיד. השופט אדמונד לוי התנגד: לדבריו, בני הישיבות הם בקבוצה ייחודית, שבחרה באורח חיים כמעט סגפני". דיווח (חדשות, חרדים)

מנחם שוורץ | כיכר השבת |
(פלאש 90)

הרכב מורחב של שבעה שופטי בג"ץ קבע היום כי לא ניתן לכלול בתקציב המדינה תשלום גמלת הבטחת הכנסה לאברכים הלומדים בכולל. על-פי החלטת בג"ץ, הפסיקה תמנע אי שוויון בעתיד.

חוקי התקציב השנתיים כוללים מאז 1982 סעיף תקציבי שכותרתו "הבטחת הכנסת מינימום לאברכי כוללים". במסגרת הסעיף הזה, חולקו בשנה שעברה כ-121 מיליון שקלים שהועברו לעשרות אלפי אברכים כמלגות שונות.

פסק הדין ניתן בעתירה עשור אחרי שהגיש אותה ארנן יקותיאלי ז"ל וגורמים נוספים. אלה טענו כי חלוקת המלגות הללו היא הפרה של השיוויון בארץ, וכי לאברכים לא מגיע התקציב הנ"ל.

"הסעיף התקציבי אמנם אינו נושא כותרת 'כספים ייחודיים', אולם בחינה מדוקדקת של ההליכים לקבלתו ושל חלוקת התמיכות על פיו, אינה מותירה כל ספק שמדובר באותה הגברת בשינוי אדרת", כתבה נשיאת בית המשפט העליון דורית ביניש.

"באמצעות הכנסת הסעיף התקציבי לחוק התקציב השנתי, נעקפו הוראות חוק הבטחת הכנסה באופן שמיטיב עם קבוצת אוכלוסיה מסוימת בלבד".

עוד כותבת בייניש: "ההבחנה בין קבוצות הלומדים השונות על רקע ההבדלים באופי הלימודים אינה מבוססת על שוני רלוונטי, ומהווה, על כן, הבחנה פסולה".

מי שהתייצב במפתיע להגנת בני הישיבות, הוא השופט אדמונד לוי המוכר מדיוני עמנואל.

לדבריו, בני הישיבות הם בקבוצה ייחודית, שבחרה באורח חיים כמעט סגפני, והרואה בלימוד התורה ייעוד ולא חלק מתהליך קצוב בזמן לרכישת מקצוע אשר עשוי להביא בעתיד גם רווחה כלכלית".

הוא הוסיף כי הסכומים שהוקצבו לתמיכה באברכים הם "צנועים ביותר", ואף הם הותנו בעמידה בקריטריונים. ולכן, לדבריו, הפגיעה בשוויון היא מידתית והיה ראוי לדחות את העתירה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר