משרד רה"מ; "תסתייגו"

בעקבות חשיפת הסקר המסית ב'כיכר'; "לאסור את הפצתו"

הסקר המסית שהוציאו ברשות לקידום מעמד האישה: ברשות החרדית במשרד רה"מ דורשים להסתייג מהדו"ח ולאסור את הפצתו. לדבריהם, "זה נתפס כקרדום לחפור בו נגד שילוב עובדים חרדים" (ארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
משרדי הממשלה בירושלים (צילום: Nati Shohat/Flash90)

הרשות לקידום מעמד האישה שיגרה הבוקר (רביעי) באמצעות נציבות שירות המדינה סקר הנראה כמסית נגד הציבור החרדי, לאחר הפרסום, מוקדם יותר הערב ב'כיכר השבת', ראש הרשות החרדית שיגר מכתב נזעם.

כזכור, הרשות לקידום מעמד האישה הוציאה היום סקר הנראה כתמים למראה אודות הדרת נשים. אך מעיון מעמיק בסקר נראה כי כל מטרתו הינה להסית ולהטות נתונים כנגד הציבור החרדי.

לטענתם השאלון נבנה בייעוץ ובליווי מתודולוגי של הלמ"ס, אך מבירור מול משרד ראש הממשלה עולה כי אף גורם חרדי לא היה שותף לכך.

ראש הרשות החרדית מר רועי אסף שיגר מיד לאחר הפרסום ב'כיכר השבת', מכתב זועם אל נציב שירות המדינה בו הוא מלין אודות הסקר ודורש מהנציבות להסתייג מהסקר ולאסור את הפצתו; "סקר שהופץ היום, ובשעות המעטות מאז הופץ מכה גלים הולכים וגבהים, איננו משרת לעניות דעתי את המטרה של שמירה על מעמד האישה", כתב אסף.

עוד הוסיף רועי אסף: "הסקר משמש כך נראה, וכן מתגובות שאני מקבל, נתפס כקרדום לחפור בו נגד שילוב עובדי המדינה החרדים בשירות הציבורי. טרם אעבור לדוגמאות, ולטיעונים המקצועיים, אציין כי לצד חתירתה של מדינת ישראל ושל הנציבות להגיע לשוויון מגדרי בין עובדיה קיים גם הערך של גיוון תעסוקתי וייצוג הולם".

"זהו ערך שזכה לעיגון בחוק ובהחלטות ממשלה. הבוקר, על ידי נציבות שירות המדינה הופץ מייל שעושה את הפעולה ההפוכה, גורם לעובדי ועובדות המדינה החרדים להרגיש כי הם ונכסיהם הערכיים אינם רצויים", כותב אסף.

אסף עובר לדבר גם על הרמה המקצועית: "מדובר בסקר שגם אם זו איננה מטרתו מניף דגל בצורה מכלילה, כנגד ציבור שלם, העושה את צעדיו אל תוך השירות הציבורי. אני מבקש מהנציב להסתייג מהדוח הזה, ולאסור על הפצתו. הסקר המדובר הינו סקר מוטה, סקר שעצם מילואו גם אם חלק מהשאלות הינן תקינות, מיועד לבנות ולעצב תודעה של הכותב, ולא רק לאסוף מידע כבמחקר נטול פניות, ובפרט אם הכותב אינו מכיר את המגזר החרדי ואופיו הייחודי".

"הנציב", מוסיף אסף, "הינו מדען בעל שם ומבין טוב ממני את בעיתיות השאלון. שאלות כגון אלו מנסות לייצר תודעה בעצם המענה לסקר של קישור ושל זהות בין "חרדיות/דתיות" לבין הדרת נשים, וכן סמיכותן של שאלות שאם היו באות בנפרד היו תקינות בסקר זה יוצרות עיוות. עצם המענה על הסקר בפרט שהופץ על ידי הנציבות ועל ידי הרשות למעמד האישה שמקדמת גם נשים חרדיות יוצר תודעה שלילית ועל כך אני מלין".

ראש הרשות החרדית פונה לנציב ואומר: "מכובדי הנציב. הקו אותו מבססת הנציבות בראשותך הוא קו של סבלנות וסובלנות, קו שמוכן לשלם מחירים עבור שלום בית. גם כאן נדרשת התערבותך. חבל כי במעטה של דאגה להדרת נשים, יצא בתפוצה של הנציבות סקר שחלק משאלותיו מחלישות ויוצרות חוסר נחת עז בקרב עובדים מהציבור החרדי בשירות מדינת ישראל, גם אם שלא במתכוון".

"אנו מבקשים", דורש רועי אסף, "כי הלינק לסקר יורד מאתר הנציבות וכי לא ניתן יהיה להיכנס ולמלא את הסקר. אנו מבקשים כי הנציבות תוציא הודעה, בתפוצה זהה לתפוצת הפצת הסקר, בו היא מבהירה כי הסקר לא יצא על דעתה, כי הוא איננו תקין, וכי סקר חדש שיימצא ראוי וייבדק על ידי חוקרים/ות בעלי/ות שם שיבדקו להעדר הטיה תרבותית".

"אין לי ספק כי דברי ימצאו אוזן קשובה, אוזן החפצה בשילוב אמיתי של כל הזרמים והאוכלוסיות הקיימים בין אזרחי מדינת ישראל ועובדי/ות המדינה", מסכם רועי אסף את מכתבו.

כזכור, סגן השר אורי מקלב הגיב בחריפות ל'כיכר השבת' ואמר: "זהו סקר מתריס ומסית, אשר אין בו שום צורך מקצועי אלא נועד לעורר שנאה, מדון וקיטוב בחברה הישראלית, יש בו מסרים סמוים וגלויים המנסים לעשות שימוש מטעה ופוגעני לאחר מכן עם קבלת התוצאות".

"כל סקר כזה אודות אורח החיים של אוכלוסיות או קבוצות אחרות היה מעורר זעם וביקורת ציבורית רבה", אמר מקלב ל'כיכר השבת'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר