בנט על הכוונת

בשר כשר? המשל של גפני על ממשלת השמאל

לאחר שיו"ר יהדות התורה אמר היום כי הוא במצב רוח רע, נראה כי השתפר במעט מצב רוחו: צפו במשל החריף שהשמיע על ממשלת השמאל שעומדת לקום, בכיכובו של בנט (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
גפני היום, בלשכתו בכנסת (צילום: יוסי טיקוצ'ינסקי יתד נאמן)

חבר הכנסת משה גפני שהודיע היום (שני) בוועדת הכספים, כי "אין לי מצב רוח, כי שיקרו אותי", נתן משל מלומד על הממשלה העומדת לקום.

גפני פתח את משלו: "היה פעם יהודי עשיר מאוד, שחיפש חתן לבת שלו, הוא הלך לישיבה הכי טובה וביקש את הבחור הכי טוב, וראש הישיבה אכן נתן לו את הבחור הכי טוב".

"לאחר החתונה, הוא נתן לחתן החדש, חדר מיוחד וממוזג עם המון ספרים ואמר לו - "אל תצא העיר הזאת מלאה ברשעים וליצנים", החתן ענה לעשיר; מה פתאום, למה לא לצאת, אני אקרב את כל אנשי העיר".

"אותו עשיר", ממשיך גפני במשל, "היה חכם אז הוא אומר לו תשמע, בישלו היום אצלי בבית נזיד עם מלא בשר ונפל לתוכו חתיכת בשר טרפה ושאל את החתן האם מותר לאכול את הסיר הזה אם נוציא את החתיכה? החתן אמר לו - מה פתאום כל הסיר טריפה, הבשר טריפה נתן טעם בכל הסיר".

"יום למחרת, העשיר מגיע לחתנו התלמיד חכם ואומר לו, תשמע הלכתי היום בשוק וראיתי סיר מלא בשר טרף, לקחתי חתיכת בשר כשר והכנסתי לתוך הסיר, אז עכשיו כל הסיר כשר - כי הוא נתן טעם בכל הסיר. החתן אומר לו - תגיד לי אתה השתגעת, אם הכנסת בחתיכה כשרה לסיר שכולו טריפה הוא יהיה כשר? הכל טרף!".

"העשיר אמר לחתנו", ממשיך גפני ומגיע לפואנטה של המשל, "אתה רואה אותו דבר, כמו שחתיכה כשרה לא הופכת את הסיר לכשר וחתיכת טריפה הופכת את כל הסיר לטריפה, כך יקרה אם אתה תצא לעיר ותנסה להשפיע על אנשי העיר הרשעים".

"כלפי מה הדברים אמורים", מסביר גפני: "כל אחד שיעשה לעצמו את החשבון, יש אנשים שאומרים שיצליחו להשפיע בפנים - כמו בממשלה הנוכחית. אך בממשלה הנוכחית אני לא בטוח שזה יעבוד - כי אני לא בטוח שהבשר שנכנס לתוך הטרפה - הוא כשר", סיים גפני בעוקצנות כלפי ממשלת השמאל העומדת לקום.

מעט לאחר מכן, בהודעה רשמית שפרסמה סיעתו, יהדות התורה, נכתב: "לקראת האפשרות שתוקם ממשלת ''אחים'' חדשה, הודיעו חברי הסיעה כי יילחמו בחורמה מספסלי האופוזיציה, כנגד כל ניסיון פגיעה ביהדות ובזכויות הציבור החרדי".

"כפי שעשו זאת בעבר אל מול ממשלת ''האחים'' שהחזיקה מעמד בקושי שנה וחצי, כך חברי הסיעה ייאבקו בכל הכלים ובכל האמצעים גם הפעם. הסיעה הביעה את תמיהתה לנוכח אלה שרוממות היושרה בפיהם, לתת את השליטה הכלכלית במשרד האוצר ובוועדת הכספים האמורה לפקח על פעולות האוצר לאותה מפלגה הידועה בחקירות נגד ראשיה ובכתבי האישום נגד בכיריה", עקצו ב'יהדות התורה'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר