בקריצה

עלה בידו, נעבאך... // ח' רציני

"לא ברכות ולא קיימנו. זה עומד בסתירה מוחלטת לנספח 29 ג' בנ.ב. המעודכן של ההסכם הגועליציוני" // ח. רציני קורץ על ניהול ממשלת הכלאיים ואיכות חייה... (סאטירה, חרדים)

ח' רציני | כיכר השבת |
(עיבוד: דבי גולד)

"אבל מה כבר אמרתי?? אסור גם לשאול 'מה שלומך הבוקר'?".... כמעט בכה ראש הממשלה נפתול בכניסה לישיבת הממשלה. כשחבר הקואליציה ומחזיק תיקיית 'נשקים וקפצונים בחברה הערבית' מנסורי התפרץ עליו בחמת זעם.

"לא!!!, ואתה אמור להבין זאת לבד" המשיך וחטף מהשותף, "אמרת את השורש ש. ל. ו. ם. וזה בניגוד גמור לסעיף 12 ג' בהסכם הקואליציוני, ובכך הסתכנת בפירוק הממשלה ביומה השני".

לכל הטורים של 'בקריצה' - הקליקו כאן

ראש הממשלה הניח יד על כתפו של מנסורי והבטיח שלא יקרה שוב. הוא קרץ למתאם פעולות ופעלים בממשלה המופקד גם על קו התקשורת וברירת המשפטים שייגש אליו להתייעצות דחופה מיד לאחר ישיבת הממשלה. והתיישב מדושן על כסא עם גלגלים.

"אנו פותחים את ישיבת ממשלת העינוי הראשונה בברכת שהחיינו וקיימנו..."

"אני פורשת ומצביעה בעד הצעת האי אימון" זעקה שרת הגמלאיות עינב נחליאלי.

"לא תחדיר מהדלת הראשית סממנים דתיים ו/או דתיות! לא ברכות ולא קיימנו. זה עומד בסתירה מוחלטת לנספח 29 ג' בנ.ב. המעודכן של ההסכם הגועליציוני".

"סליחה, סליחה. טעיתי. אני מתחייב בזאת לעשות שיעורי בית ולשנן ע"פ את ההסכם על כל סעיפיו ולבוא מוכן לישיבה הבאה" רעד כעלה נפתול. "בא נתאחד, הלא כולנו חרדים מהמחשבה שנתניהו..."

"תחזור על המילה שאמרת! תחזור. תהיה גברר! הרעים בקול עילג מנכ"ל המדינה, שר האוצר, ומחזיק כעשרים וחמשה תיקים נוספים מר דוברמן ואיים לזרוק כיסא.

"בממשלת גינוי לא תעלה מילה 'חרדים' בשום קונסטלציה ובשום קונוטציה, בפעם אחרת קורה אני מפרק את שולחן הממשלה ושורף אותו בתוך 48 שעות" איים האיום. "שכחת שהכנסנו את זה בחוק יסוד ממשלה"??

המבטא היה קצת כבד והניסוח מורכב, אבל מתנועות הידיים ומצבע הפנים נפתולי הבין שכנראה משהו בדברי הפתיחה שלו לא מאוד מצאו חן בעיני האדון.

"אוקי חברים. בואו נשתה כוס מים ונירגע. אני נועל את הישיבה ומודיע על יציאה להתאווררות והתייעצות, חוזרים בעוד עשר דק' בכוחות מחודשים, מקומות קבועים יאיר, כן?".

החבורה התפזרה לעבר המזנון אך הראש החליפי ואדריכל המפלצת לא שם לב שהמיקרופונים נשארו פתוחים... "נראה לי שלא תהיה לנו ברירה נצטרך לפתוח את ההסכמים. צריכים כמה שינויים. מינוריים, אתה לא חושב כך?" פנה לגבוה השר בני פאנ'ץ שנראה מעורער.

"איך נפתח??" התערב ראש הממשלה, "הכול ייפול וייצא החוצה, עד שסגרנו את הארגזים בחדר בקושי הם נכנסו בלחץ... גם ככה זה היה בחמשה ל-12 בלילה כשטרקנו את הדלת על האצבע של 'דיילת' מימינה ונפלה לה העט באמצע החתימה. אתה רוצה שכל הדפים יתפזרו וכל אופוזיציונר מובטל יוכל לעיין במכירת החיסול ויגלה שהמדינה עברה בעלות בטאבו עד היויבל הבא"??

"אם כבר פותחים, אני רוצה לעשות שינוי קטן"... זרחה שרת הקליטה גב' אוניה שטה. "אדרוש לספח את כל אדיס אבבה לישראל ולהחזיר חזרה את יוצאי בריה"מ".... היא לא איימה מפורש בהתפטרות אבל בהחלט רמזה.

על המסך מאחור כבר שידרו בכל הערוצים את ההצגה. עם סאונד איכותי.

האווירה בחדר הייתה מיואשת כשהשרים חזרו בריצה והחלו לריב על הכיסאות.

"אני מציע לשחק עכשיו חבילה עוברת, או פרה עיוורת והמנצח יבחר מקום ראשון וכך הבא אחריו." הבריק מחוץ לקופסא שר החוץ והמ"מ להחליף את ראשות הקומדיה.

אזעקה עולה ויורדת ניסרה את חלל המשכן. "טילים על ירושלים"!! דיווח שר הבט"פ ושלף את האוזניות. "שימו ידיים על הראש ניפגש בקבינט הביטחוני ססגוני בקומת המרתף" צעק ראש הממשלה. האומלל /ה.

הד הפיצוץ של כיפת הברזל החוויר לעומת עוצמת הפיצוץ שעלה מהצווחות בקבינט. הדעות היו חלוקות ומגוונות ונעו מ-"להנחית שלושה אטומים על עזה ולשפוך אח"כ בטון משוריין" (ח"כ רטן טע..נה – ימינה) ועד – "זה הזמן לצרף באהבה לממשלה את אבו מאזן ומה שנשאר ממוחמד דף". (ח"כ שבלול טווס - רע"מ). כשבניהם קריאות "להיכנס קרקעית". "להגדיל את מרחב הדייג" ו"לשאוב להם את הים".

בעינו החדה שם לב ראש העגלה כי יו"ר "תתבע חדשה" נמלט מהחדר יחד עם חבר כנסת שובב נוסף. 'זה מה שחסר לנו עכשיו', נבעת.

הוא הזיע ורץ לחפש אותם בכל הקומות, "גדעווווון, זאבושששש" התחנן. " מה עכשיו אמרנו לא בסדר"?? כמעט בכה. "צריכים אתכם להצבעה. בואו שבו במזרח. קחו מיליון. טריליון. רוטציה!. קחו רוטציה בראשות הממשלה. קחו מנדטים משלנו, צוללת. נשיאות...".

מאחוריו הוא שמע קולות פיצוץ וזכוכיות מתנפצות. ריח עשן חריף עלה. נפתול לא הביט לאחור והוא רק קיווה שזה מטיל... מתוך בליל הצרחות הוא הצליח לזהות את השותף היהיר מפטר את חבר הקבינט אחמד גן – נעים ומותיר אותו עם ממשלת מיעוט ומיאוס.

בצעד נואש ניסה ראש הממשלה לערוק עם כסאו לאופוזיציה החמימה והשלווה. אבל היועמ"ש הסביר לו בנחת שזה בניגוד לחוק החדש.

סעיף 342 /ד' מההסכם הקואליציוני.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר