"הדרה מקוממת"

נדחתה תביעה ייצוגית בגין קטלוג לחרדים ללא תמונות נשים

אישה שטענה כי נפגעה וחשה השפלה, בעקבות היעדרן של תמונות נשים מקטלוג פרסומי הפונה לציבור החרדי, הגישה על כך תביעה ייצוגית בדרישה לפיצוי כספי, אך הפסידה (חרדים)

דוד הכהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Hadas Parush/Flash90)

נדחתה תביעה ייצוגית שהוגשה לבית המשפט, נגד חברת איקאה, בטענות ל"השפלה" בעקבות היעדר תמונות נשים מקטלוג מכירות שיועד לציבור החרדי.

אישה בשם חנה כצמן, התומה על כתב התביעה, טענה כי יש לחייב את איקאה לפצות אותה בגין השפלה שחוותה, מכך שבקטלוג שיועד לחרדים לא הופיעו תמונות נשים.

השופטת גילה כנפי-שטייניץ, בחרה לדחות את התביעה, אולם לא נמנעה מלמתוח ביקורת על "הדרת תמונות נשים מהמרחב הציבורי", כדבריה.

חרדיות מרוצות מפסק דין שאישר "הדרה". ארכיון (צילום: גל זיק, באדיבות אביגדור מאיר)

"אבהיר, כי אכן יש בפרסום הייעודי משום הדרת נשים, ואפילו הדרת נשים מקוממת, שמוטב היה לה למשיבה להימנע ממנה מלכתחילה", כתבה שופטת בית המשפט המחוזי בירושלים.

עוד נכתב: "כטענת המבקשת, אף אני סבורה, כי הפרסום הייעודי, המציג דמויות של גברים וילדים בתוך סביבה ביתית ומשפחתית, תוך הדרה מוחלטת של נשים וילדות, מעביר מסר שלילי לגבי מעמדן של נשים בחברה ובתוך ביתן שלהן, מקבע תחושות של נחיתות חברתית אצל נשים וילדות, ופוגע בכבודן".

"בולטת במיוחד תמונת ה'ארון ל-כ-ו-ל-ם', הכולל רק בגדי גברים, שלצדו הכיתוב 'החליפה של ה'ישיבה בוחער' הטרי, וזו של אחיו הגדול, הנעליים החדשות שקניתם לחג ושורה של חולצות לבנות מגוהצות' - תמונה המעבירה מסר שנשים או ילדות אינן חלק מ'כולם' ושאין להן מקום באותו ארון"... סבורה השופטת.

עם זאת, כאמור, גילה כנפי-שטייניץ קבעה לבסוף: "הנני סבורה כי אין בפרסום כדי להקים עילת תביעה לפי חוק איסור הפליה, ומכל מקום, בנסיבות ענייננו, תובענה ייצוגית אינה דרך יעילה והוגנת להכרעה במחלוקת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר