נקדש שם שמים ● מדריך מלא

אלפי חרדים יבהירו היום לבג"ץ: "ה´ הוא מלכינו"

בעוד שעות ספורות יחלו בבני-ברק ובירושלים עצרות המונים - בראשות גדולי ישראל שליט"א, שיבהירו באופן נחרץ לשופטי בג"ץ, כי "ה´ הוא מלכינו ולו אנחנו עבדים". בסיום העצרת יצעדו בעוז ובגאון, עשרות זוגות הורים חרדים אל בית הכלא, בשל עמידתם על עקרונות חינוך ילדיהם. הלו"ז המלא של האירועים היום (חרדים)

יוסי וייס | כיכר השבת |

שעות ספורות בלבד נותרו עד לכניסתם של עשרות חסידי סלונים, הם ונשותיהם, אל בית הכלא, ובמטה ההיערכות המיוחד שנפתח אמש, הכינו כבר את כל הדרוש על מנת לקיים את הפגנות ההמונים, בראשותם של כל גדולי ישראל, הצפויות להיערך בבני ברק ובירושלים.

בית המשפט הגבוה לצדק החליט הבוקר (ה') כי על ההורים החרדים מעמנואל, שהפרו את פסיקתו, להתייצב בבית המעצר במגרש הרוסים עד 12:00. מדובר בהחלטה מפתיעה שכן ההורים היו אמורים להתייצב בשעה 17:00. נזכיר, עם זאת, כי גם בשעתיים הקרובות יימשכו מאמצים של הרגע האחרון על מנת להגיע לפשרה בעניין.

על פי התכנון, תחל העצרת בירושלים בשעה 14:00 ברחוב ירמיהו. האסירים יעמדו על הגשר בבגדי שבת עם אזיקים על ידיהם וסרטים על בגדיהם עם הכיתוב "אסיר מקדש שם שמים". העצרת תחל באמירת תהילים, ו"דבר העצרת" יובא ע"י אחד הרבנים. בהמשך תובא זעקת תושבי עמנואל מפי אחד ההורים, ואז יערך מעמד קבלת עול מלכות שמים. כאשר את הרבבות ילוו רכבים עם תזמורת.

בתום העצרת ילוו את העצירים בדרכם למעצר דרך הרחובות ירמיהו ובר אילן, שמואל הנביא, שבטי ישראל, הנביאים בואכה למגרש הרוסים. נשים תתרכזנה אך ורק ברחוב מנחת יצחק.

נקודות "איחוד הצלה" להגשת עזרה ראשונה, ימוקמו בצומת שמגר, חצר ת"ת גור ברחוב ירמיהו פינת מנחת יצחק, צומת אפיריון וצומת שמואל הנביא, וכמו"כ אופנועי הכוננים ילוו את המשתתפים בכל הרחובות הסמוכים.

העצרת בבני-ברק

גם החום הכבד הצפוי מחר נלקח בחשבון. עמדות שתייה לטובת הציבור יהיו בבויאן רח' ירמיהו פינת ברנדס, ליד ביהמ"ד גור, ישיבת דושינסקי ברחוב שמואל הנביא, מעבר מנדלבאום ובית מדרש תולדות אהרן רחוב שבטי ישראל. לנשים בישיבת המתמידים ברחוב מנחת יצחק 14.

בבני ברק תחל העצרת מוקדם יותר, כאשר ההמונים יתכנסו כבר בשעה 13:00 - במפגש הרחובות חזון איש פינת נחמיה. אמירת תהילים, "דבר המערכה" ממרן בעל 'שבט הלוי' הגר"ש הלוי וואזנר שליט"א, זעקת תושבי עמנואל מפי אחד ההורים, סיום המעמד בקבלת עול מלכות שמים, ומשם במסע לעצרת בירושלים, כשהם חולפים על פני הרחובות עזרא, נחמיה ובן יעקב עד ליציאה מהעיר.

בבני ברק - על פי הוראת הרבנים, הנשים לא ישתתפו באירוע ויאמרו תהילים בעת האירוע בביתם.

חברות האוטובוסים יתגברו את הקווים בין הערים ובתוכם. בעלי שופרות מתבקשים להביאן עימם לאירוע, יש להצטייד בשתייה, כדי לשמור על קדושת המעמד ולבל יתחלל חלילה שם שמים, מבקשים מהציבור להקפיד בכל דרך למניעת אלימות בכל דרך שהיא ושלא להיגרר לפרובוקציות.

דעת תורה קודמת

ככל הידוע, עם מעצרם של ההורים במגרש הרוסים, יועברו האבות לכלא מעשיהו, ואילו האמהות לכלא הנשים בנווה תרצה, וזאת בניגוד למה שדובר בתחילה, על העברתם לכלא החדש של השב"ס בבאר שבע, אליו כזכור הועברו עצירי השב"ס.

דובר העצרת ירח טוקר אמר הערב ל'כיכר השבת', כי "המסר הברור והחד משמעי בהתייצבותם של כל גדולי ישראל שליט"א באירוע, וקריאתם הפומבית לכלל הציבור החרדי להשתתף, היא כי דעת התורה קודמת לפסיקת בתי המשפט, על קיום התורה, יהודים מסרו את נפשם במהלך כל ההסטוריה, וגם כעת גדולי ישראל והציבור החרדי כולו יצהירו קבל עם ועולם כי דרך התורה קודמת לכל פסיקה משפטית זו או אחרת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר