אחרי ההפגנות הסוערות

הפרות הבניה בביתר: הרבנים נגד "בניה מופקרת ומסוכנת"

דייני ורבני העיר ביתר עילית יוצאים במכתב משותף נגד אנשים הבונים בצורה המסכנת את שלומם של שכניהם וגורמים לנזקים ולהרס הבניין • ברקע, הפגנות חסידי אמשינוב נגד שכן שהלשין (אנ"ש)

שימי שפר | כיכר השבת |
(צילום: Yaakov Lederman/FLASH90)

מכתב משותף של בתי הדין ביתר עילית, מתריע היום (ראשון) מפני תופעת הבנייה המסוכנת והמסכנת חיים מצד תושבים המבקשים להרחיב את דירותיהם, או לבנות יחידות דיור להשכרה.

חודשים ספורים לאחר פרוץ הסערה בעיר ביתר עילית, אודות המחלוקת בין חסידי אמשינוב לאחד התושבים, מחלוקת שאף הביאה את החסידים להפגין מידי ערב מול אחד מתושבי העיר שהתנגד לבניה של יחידות דיור, יוצאים דייני ורבני העיר ביתר עילית בשורת הוראות ואזהרות חדשות שקשורות לענייני תוספות הבניה, והרחבת דירות משותפות, נוהג שהפך לפופולארי מאד בעיר החרדית.

הפגנת חסידי אמשינוב (באדיבות המצלם)

במודעה מיוחדת שפורסמה בעיתונות המקומית, תחת הכותרת 'הודעה ואזהרה' כותבים הרבנים: "לצערנו הגדול בתקופה האחרונה אנו עדים למציאות חדשה שנפוצה בעירנו, של עבודות בניה והרחבה הנעשים בבתים משותפים, ללא כל התחשבות בדיירים האחרים בבניין, תוך התעלמות מוחלטת מזכויותיהם".

"מדובר הן בתוספות בניה והרחבת דירות קיימות הנעשות באופן הגורם לנזקים לדיירים אחרים, כגון חסימה של אוויר ואור, להיזק ראיה, לרטיבות מתמשכת ועוד, והן בבניית תוספות קומות ויחידות רבות, הגורמות להרס מרקם החיים ואיכות החיים בבניינים אלו".

עוד מציינים הרבנים כי "במקרים רבים מדובר בבניה פראית שאינה מתחשבת כלל בכללי החיים והמגורים המינימליים של בני תרבות, תוך שהוספת יחידות דיור רבות בבניין, מונעת מבעלי הדירות האחרים בבניין את המינימום של שטח ציבורי הנדרש להנחת עגלות ילדים או אופניים, והרי זה כגזל רכוש השותפות".

בנוסף מציינים רבני ודייני העיר כי "לאחרונה הם אף נתקלים בתופעה ההולכת ורווחת, שעל מנת לצמצם בהוצאות, הדיירים הבונים שוכרים קבלנים בלתי מקצועיים הנותנים מחירים נמוכים ולא ריאליים, דבר הגורם לבניה מופקרת ומסוכנת, ולהרס ונזק בבניין, שפעמים אף הופך לנזק בלתי הפיך, ועל כן בוודאי שזכות השכנים לדעת מי הוא הקבלן והמהנדס, ומי המפקח על העבודות".

לסיום מדגישים הרבנים כי "מכאן אנו קוראים ומזהירים כי הרצון לבנות והתועלת המרובה שיש לבונים, אינם מתירים שום עשיית נזק לשכנים, או פגיעה בזכויותיהם, גם כאשר אלו שותקים ואינם מוחים, וכי בנוסף לצערנו, חלק מהבניות החדשות נעשות ללא פיקוח הנדסי מתאים, דבר שעלול ח"ו להיות לרועץ באירועים ובמצבים מסויימים".

מודעת האזהרה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר