דעה: אסירי המחר

ישנו זן מיוחד בעמישראל שקריאותיהם של גדולי העם ומנהיגיו מעולם לא דברו אליהם. הם ימשיכו עם הגזענות והפטנטים החולניים (דעה, חרדים)

הרב משה שפיר | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: מנדי הכטמן)

נפל דבר בישראל. ביום כ' לחודש סיוון התש"ע יצאו רבים מגדולי ישראל בקריאה היסטורית ומיוחדת הכוללת את הקריאה הבאה: "מאז ומתמיד ידענו פה בארצנו הקדושה שאין כל מניעה לקיים מסגרת חינוכית מתאימה כך שכל הורה יכול לשלוח את צאצאיו ללמוד במוסד המחנך בהתאם למסורת אבותיו ובהכוונת רבותיו... פונים אנו בזה בבקשה לכל הגורמים לתת בידם את האפשרות לקיים מסגרת חינוכית שבה יוכלו לחנך את בנותיהם בהוראת רבותיהם כמסורה לנו מדור דור, כאשר נושא החינוך הוא בראש מעיינינו ועל כך מסרו אבותינו את נפשם בכל שנות קיומנו כעם, ובדבר זה חייבים אנו להמשיך בדרכם לעמוד בנחישות על משמר חומת קודש זו".

מילים חדות, ללא ספק. כל אשר מוח הגון בראשו יודה כי אין סדקים בין השורות. הכוונה ברורה בהחלט. הייתה זו קריאה המצטרפת לקריאותיו רבות השנים של מרן מאור ישראל שליט"א במסירותו להענקת חינוך יהודי טהור לכל רובדי העם. ישנם אומנם עוד כמה בין גדולי הדור שכיתתו רגליים גם עבור כאלו שאינם מבני עדתם ותלמידיהם, אך המציאות ומבחן התוצאה מוכיח שהראשון מבין כולם שחזה את הכל מתחילה היה מרן שליט"א שגם זוכה לראות את התוצאות בדמות למעלה מ-40 אלף של תלמידים בני טיפוחיו העולים במסילה העולה בית א-ל.

אבל לא כולם הגונים כנראה. ישנו זן מיוחד בעמישראל שקריאותיהם של גדולי העם ומנהיגיו מעולם לא דברו אליהם. בני הזן הזה שמעו את המילים הללו השכם והערב מפי אלפי אימהות בוכיות שרק רצו חינוך ומסגרת בהתאם למסורת הטהורה. אבל נאדה. הזן הנדיר והקשיח הזה קלט לא אחת את התובנות הללו מפי המוני אבות שהם בעצמם תלמידי חכמים חשובים ויראי ה' שלימים מרבים. אך הללו ידעו רק להביט בעיניים מזוגגות אל העיניים הזולגות של נתיניהם ובאטימות טיפוסית לומר את מילות ה''ימין' ו'השמאל' הזכורות רק מסלקציות מצמררות רק מעט פחות.

אנו לא משלים את עצמנו, בשנת הלימודים תשע"א לא ישתנה מהותית אחוז התלמידים הספרדיים במוסדות החינוך. ראשי החינוך העצמאי ימשיכו לנפנף ברבבות התלמידים הספרדיים שהם מחנכים באדיבותם בעיירות הספר במקום שהם ממילא הברירה והנוכחות הכמעט יחידה. זה לא ימנע מהם להמשיך להתעקש בעקשנות מבחילה ובפטנטים חולניים בכדי למנוע את עירוב הגזעים בבית החינוך שם בניהם שלהם לומדים. להסתיר את כל אותם תלמודי תורה, ישיבות, סמינרים ואפילו גני ילדים רכים שם מתקבלים לפי מדד הצבע. כאילו היה זה בית ספר של טמבור.

זה גם לא ימנע מהם להמשיך את מסע סמיון העיניים ולהסתיר בין קפלי המאבק הצודק נגד הבג"ץ את בעיות האפליה האמיתיות והבלתי צודקות. מה יש להם להפסיד.

אתם לא יודעים להתמודד נגד החילוניות שברחוב, הם טוענים ללא הרף. רק הם עברו את מלחמות ההשכלה ולכן רק השורדים שביניהם יודעים לשרוד. נכון. טענה נחמדה שכוחה יפה היה לפני יובל שנים. אך מאז גדל זקן ארוך לתובנה הזו ומקומה במושב זקנים. אנו עברנו את מלחמות בן גוריון וגוריו והשורדים שבינינו התמודדו במלחמות שאינן פחותות משלכם ואף קשות הרבה יותר. בעל כורחנו התמודדנו מבית ומחוץ. גם מולכם אחינו ובשרנו. שורדים בלתי אוהדים, מהשבט התאום.

קשה להם להבין מה אנו רוצים בכלל. הרי מגיעה להם רק תודה על שאירחו אותנו בטוב ליבם במוסדות החינוך המפוארים שהקימו לא אחת במיטב כספנו. אנו מבינים מהיכן נובעת האנוכיות הטבעית על כל הגועל שבה. לא יעזרו גם תשובות פשוטות לשפל המחשבה הזה. אין מילים שיעמדו לו לאיש הצלה שבחר את ניצוליו לפי צבע עורם בשעת אסון.

אל תחבקו ללומים שונים ומשונים ואל תיצרו בכוח יריבים שאינם קיימים בכדי להתאבק איתם. אנחנו כאן קרוב אליכם מאי פעם. רוחנית וגשמית.

מי שהאזין היטב לדבריו של מרן שליט"א השבוע, הבחין כי דעתו ברורה בקשר לפתרון האמור להיות. יש רצוי ויש מצוי. לכתחילה היו אמורים כולם לשבת וללמוד יחדיו, כל מי שיהודי ירא ושקדן איכותי הוא הריהו נמנה על שבט לומדי התורה שחלק אחד להם ובספסל אחד אמורים הם ללמוד כי תורה אחת להם ובני יעקב כולם. אך אחר שלמרבה הצער בני אותו זן מוזר החליטו בבריונות והנחילו לדור מציאות אחרת, לא נותרה בידנו הברירה כי אם להקים במו בנינו את מיטב המוסדות האיכותיים לתפארת בני ספרד כיאה וכיאות כמו שהיה עד לפני קום המדינה שסערה עלינו לנשלנו מנכסינו הרוחניים והגשמיים. ויפה שעה אחת קודם.

כואב שזהו הפתרון היחידי. אך לפחות בפעם הבאה לפני שתטיפו לנו מוסר על דעת תורה והאזנה לה, רשמו לפניכם את הקריאה שהתפרסמה בכ' סיוון השנה. בדקו האם אתם או אנחנו עומדים בדרישה הזו.

ואגב, האם האבות במוסדות החינוך שלכם יודעים שבניהם לומדים עם כאלו שאינם מצייתים לדעת תורה? זה עומד בתקנון?!

אנו בצומת דרכים חשובה מאוד. הצדדים מוצו, והאפשריות ברורות. אם אין רצונכם לפלג את שבט לומדי התורה ולהחרים עדות קדושות, אדרבה זה הזמן לחשיבה מחודשת בכל המערכת. מי שכנה והגון ויראת שמים בליבו יקבע את רף הכניסה למוסדותיו לפי מדד רוחני בלבד.

שנת תשע"א בפתח. ניתן עוד לתקן. אולי תשע"א ת'הא ש'נת א'חדות ע'דות. תלוי בכם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר