אבנים, בקבוקים ושולחן

התיעוד המשטרתי: כך הותקפו שוטרים במאה שערים • צפו

לאחר המהומות הקשות בשכונת מאה שערים הירושלמית, המשטרה מציגה תיעוד של האלימות כלפי השוטרים וטוענת: הכל היה מתוכנן; התושבים תוקפים את השוטר הקהילתי ומסבירים מה אירע (ארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: דוברות המשטרה)

לאחר המהומות הקשות היום (שלישי) בשכונת מאה שערים הירושלמית שלא נראו הרבה זמן, הערב, הצדדים בחילופי האשמות; המשטרה מצידה מציגה תיעוד של האלימות כלפי השוטרים והתושבים מלאים בטענות כלפי השוטר הקהילתי.

הכל החל בשעות הצהריים כאשר השוטר הקהילתי של מאה שערים נכנס לבצע פעילות קהילתית שגרתית בשכונה הירושלמית. עם כניסתו לשכונה, הותקף השוטר באבנים, ברזלים וחפצים שונים ותוך כדי תקיפתו הועפה כיפתו ומשקפיו, והוא חילץ את עצמו מהשכונה תוך שהזעיק כוחות משטרה נוספים. בנוסף, אזרח שנכנס לשכונה לצורך עבודתו הותקף גם הוא ונמלט מרכבו.

העימותים הקשים במאה שערים (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

במשטרה מציינים כי "מבירור המקרה, התברר שבעקבות מעצר שבוצע אתמול בשכונה של חשוד שביצע ונדליזם כלפי תמונות חללי אסון מירון לפני מספר חודשים והיה דרוש לחקירה במשטרה, התקיפה הפסולה והחמורה של השוטר הקהילתי תוכננה בצורה מוקפדת ובוצעה בפועל".

בעקבות הפגיעה בשוטר וניסיון הפגיעה באזרח, נכנסו כוחות משטרה מתוגברים לשכונה. ‏גם הכוח שנכנס הותקף על ידי עשרות רבות של מתפרעים שיידו לעברם אבנים וחפצים נוספים ובשל כך נאלצו להשתמש בכוח ואמצעים לפיזור הפרות סדר תוך הדיפת המתפרעים שניסו לסכל את פעילות המשטרה ואת מעצרם של שני חשודים ביידוי האבנים לעבר השוטרים.

במרכז התמונה: השוטר הקהילתי שהותקף (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

במהלך פעילות המשטרה במקום, נפגעה שוטרת בראשה ופונתה לטיפול רפואי. בנוסף, נפגעו מספר שוטרים מחפצים שהושלכו לעברם, בהם אבנים, בקבוקים ושולחן שנפל מרחק קצר מראשו של שוטר.

"משטרת ישראל תמשיך לפעול נגד אלימות פסולה וחמורה שתופנה כלפי אזרחים או שוטרים ותפעל למצות את הדין עם המעורבים בהתפרעויות האלימות", נמסר מהמשטרה.

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בתוך כך, תושבים במאה שערים אומרים ל'כיכר השבת' כי "אפשר להוציא את המש"ח (יחידת שיטור חרדי) מהשכונה, הם גם ככה לא מסייעים כלום ורק מחמירים את המצב, של היחס בין התושבים והמשטרה.

"האירוע של התקיפה לא קשור למעצר אתמול", הם מדגישים. בנוסף, התושבים טוענים כי השוטר הקהילתי מנסה להתנכל כדי ליצור קשרים עם תושבים, אך ללא הצלחה.

באשר למעצר אתמול של החשוד שביצע ונדליזם כלפי תמונות חללי אסון מירון, אומרים במאה שערים כי "השוטר עשה קטע, הוא בא לעצור הביתה ואמר לו 'תבוא רגע לסוף הרחוב אני רוצה לדבר איתך', ושם, הוא אמר לו 'תיכנס לניידת אתה עצור', לא אמר לו מראש ולכן המשפחה כועסת, אבל התקיפה היום שלו לא קשורה לזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר