פרסום ראשון

הפגיעה ביהדות: רבנים פנו למועצת השורא

עשרות רבנים פנו ליו"ר מועצת השורא, ההנהגה הרוחנית של רע"מ, בבקשה שתתערב ותמנע פגיעה בנושאי דת ומדינה: "ללכת עם הכופרים להפר את הדת היהודית ולפגוע בה" (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
רה"מ בנט ויו"ר רע"מ עבאס (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

בלעדי: עשרות רבנים פנו ליו"ר מועצת השורא, שייח חמאד אבו דבס, מנהיגה הרוחני של מפלגת רע"מ, בבקשה שתתערב ותמנע פגיעה בנושאי דת ומדינה: "ללכת עם הכופרים להפר את הדת היהודית ולפגוע בה".

את המכתב שיגרו ועד רבני ישראל, המאגד עשרות רבני ערים ובנים אזוריים לצד רבני מושבים. על המכתב חתום יו"ר הוועד, הגאון רבי דוד אוחיון, רבה של אלפי מנשה.

בפתח מכתבם, כותבים הרבנים לשיח: "נשאל על שלומך ושלומם של אלה שמאמינים באלוהים רק אלה שסוגדים לו ומקווים לישועתו.

"במשך עשרות שנים, חכמינו היו שומרים לכבד את הדת האסלאמית. כאשר חיו אבותינו בחסות המוסלמים, הם זכו לכבוד על ידי חכמי האסלאם, ולרוב לא הפריעו לקיומה של הדת היהודית. חכמינו לימדו אותנו בתלמוד הבבלי 'עם ישמעאל ולא תחת נכרי'".

"שליחינו הפוליטיים תמיד עמדו מנגד ונמנעו מפגיעה בדת האסלאם", כותבים הרבנים למנהיגה הרוחני של רע"מ: ועכשיו הנה השליחים הפוליטיים שהפרו את הברית, ובמקום להיות אוהבי אמונה, דתיים-מכבדים, הגיעו לסייע לשונאי דת ומפרי אמונה . ולא רק זה, אלא ששותפים איתם על הפרת מועצת הרבנים היהודית וחוקי ישראל. החזרו רעה תחת טובה.

"אנו מאמינים שלא עשו זאת על רצונכם ודעתכם וכמובן על דעת דת האסלאם שאתם מאמינים ומכבדים . אין היא זו דרך האסלאם, לילך עם הכופרים להפר את הדת היהודית ולפגוע בה ולהילחם במאמינים.

"אנו מבקשים אתכם לצוות את השליחים שלכם, בשם הדת האל יתברך ובם האסלאם, שמא יצטרפו לצוררים הנוגדים את חוקי הדת היהודית".

הגר"ד אוחיון: "הממשלה מסוכנת יותר ממשלת 'שינוי"

את מכתבם מסיימים הרבנים וכותבים: "כתבנו אמנה הדדית לקבל עלינו ועליכם לשמור את חוקי הדתות תוך כבוד הדדי לא לתת לאיש לפגוע באמונתנו ובדתנו אנו מצפים כי בקרוב נתכנס ונחתום על האמנה במעמד חכמי ישראל וחכמי האשורה נשמח לשיתוף פעולה ובשם השם נעשה ונצליח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר