מעצרם הוארך

שני חרדים נעצרו בחשד להונאת משקיעים במיליוני שקלים

המשטרה עצרה שני חרדים החשודים בעבירות הונאה, כאשר לפי החשד, אותם חרדים הונו עשרות לקוחות שהשקיעו אצלם כספים במיליוני שקלים; בית המשפט האריך היום את מעצרם (אקטואליה)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

המשטרה עצרה שני חרדים החשודים בעבירות הונאה כאשר לפי החשד הונו עשרות לקוחות שהשקיעו אצלם כספים במיליוני שקלים - והפסידו הכל. בית המשפט האריך הבוקר (רביעי) את מעצרם.

בדיון בהארכת מעצרו של החשוד הראשון, מאור הלר, אמר נציג המשטרה כי "זוהי הארכה ראשונה של המשיב שנעצר אתמול בשעה 10:30. המשיב חשוד בעבירות של קבלת דבר בנסיבות מחמירות וכן הונאה בכרטיסי אשראי, הוצאות שיקים ללא כיסוי וקשירת קשר כדי להונות".

נציג המשטרה הסביר כי לפי החשד "המשיב פעל לפי מס' אופנים אשר הבולטים בהם העובדה שהציג עצמו כאדם שניתן להשקיע אצלו כספים ולקבל תשואות בזמנים קצרים. כדי לבנות את האמון השאירו אצלו הקורבנות מנות קטנות שקיבלו עליהם החזר. לאחר מכן כשהשקיעו סכומים גבוהים, הנ"ל גנב להם את הכסף ונעלם. הנ"ל הציע הנחות עבור תשלומי אגרות, טסטים וכו' בטענה כי יש לו קשרים ויכול להשיג הנחות בסך 30 אחוזים".

החשוד, נחקר במשטרה ומסר גרסה לפיה השקיע את הכספים של הקורבנות במצטבר מיליוני שקלים וברובן השקיע בקזינו או בווינר לשיטתו היה לו כל מיני שיטות. לפי החשד "מדובר בעשרות קורבנות", ציין נציג המשטרה. "לגבי הונאות כרטיסי אשראי", הסיבר נציג המשטרה את החשד, "שניסה להשיג הנחות וכשלא הצליח הכחיש את העסקאות. עילות המעצר, אלה עבירות הונאה ברף הגבוה ביותר והמשיב שפעל בתחכום ובהיקף נרחב כאשר הוא מותיר אחריו קורבנות רבים להם גרם נזק רב. יש לו עבר פלילי. המשיב נחקר בעברו על עבירות הונאה, שם פעל בשיטה דומה".

נציג המשטרה הוסיף ואמר כי "זוהי פרשייה בה ישנם ריבוי מעורבים וכי קיים חשש גדול לשיבוש. החקירה בתחילתה יש פעולות רבות לבצע על מנת למצות את החקירה", וביקש מביהמ"ש להאריך את מעצרו בעשרה ימים.

ב"כ המשיב, עו"ד כהנא, אמר בדיון כי "אני סבור שאין הצדקה למעצרו ובטח לא לתקופה המבוקשת. העבירות מקבלות ביטוי אלקטרוני. לכל הפעולות בתיק יש תיעוד. יש מסמוך. הקלסר שקיבל חברי מהרשויות לא ניתן לשיבוש ולא ניתן להעלמה. המשיב מסר גרסה מפורטת. השאלה אם הייתה הונאה או לא. האם הייתה כוונה לאנשים להתעשר מבלי לדעת כיצד או שלא. העדות שלהם נאספה ולכן לא מבין מדוע לא ניתן לשחרר אותו".

שופטת בית משפט השלום בירושלים, עדי בר-טל, ציינה בהחלטתה כי הוא חשוד "בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, קשירת קשר להונות, הונאה בכרטיסי חיוב ומשיכת שיק ללא כיסוי". היא קבעה כי "החשד הסביר כנגד המשיב קיים", והוסיפה ש"מדובר בעבירה המקימה עילת מעצר של מסוכנות לנוכח התחכום בה בוצעה. למשיב עבר פלילי בעבירות רכוש ואלימות".

היא קבעה כי מדובר בחקירה מורכבת הכוללת מס' מעורבים ופעולות החקירה מחייבות הותרת המשיב מאחורי סורג ובריח", ובשל כך הורתה על הארכת מעצרו בשעה ימים, עד יום שלישי הבא.

לאחר מכן הובא החשוד השני, ישראל כהן, לדיון בהארכת מעצרו ונציג המשטרה ציין כי "זוהי הארכה ראשונה כנגד המשיב החשוד נעצר אתמול בשעה 11:15. המשיב חשוד בעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות וכן בקשירת קשר כדי להונות. חשוד שסייע בהעברת כספים והברחתם של המשיב הנוסף. ככל הנראה ביצע זאת עבור תשלום. המשיב חשוד שיתף פעולה בחקירתו ומסר גרסה אך לא באופן מלא. אינו מוכן למסור את הסיסמא של הנייד", בשלב זה כהן טען כי מסר את הסיסמא אתמול ונציג המשטרה בדק זאת והודה שכך אכן נעשה.

נציג המשטרה הוסיף ואמר: "אציין שטרם ברורה דיה מעורבות המשיב כאן. העובדות שהוא קיבל כ-חצי מיליון שקל מהכספים וייתכן שהיה שותף לעבירות. אנחנו בודקים זאת. נבקש להאריך מעצרו ולהשוות ימים למעורב הנוסף".

עו"ד יצחק שילה, פרקליטו של החשוד, אמר בדיון כי "החקירה נפתחה לפני חודשים ארוכים והייתה סמויה. המבקשת אספה חומרים רבים וראיות רבות, והיום הכל פה. אופן החקירה הזאת כפי שאני מבין אותה, ובוודאי כפי שבימ"ש מבין אותה היא כזו שכל הראיות יש להם טביעות אצבע. כולם בידי הרשויות. הכל מתבסס על תדפיסים ורשומות ושיקים וכו'. אלה דברים שהם אספו והם קיימים אצלם והוא לא יכול לשבש את החקירה.

"אני מבין כי בימ"ש הבין את הסיפור מהדיון הקודם. יש בחור שלגביו התקיים דיון קודם לכן, ואותו בחור הפעיל מס' אנשים תמימים על כל מיני עסקאות כספים שהוא ניהל אותם. הוא בחר אנשים תמימים וביניהם המשיב והוא נעזר בו למשוך ולהפקיד כספים. גם לפי שיטת בימ"ש זה כסף שלא שלו ואף אחד לא אמר שזה בסדר. גם הלא בסדר הזה נחקר ומוצה עד תום. המשיב מסר להם גרסה מפורטת וכן מסר להם דברים מעבר למה שהם ציפו לשמוע. הוא זה שכיוון אותם היכן הם יכולים עוד לבדוק. אם הוא שכיוון אותם לשם, איך הוא יכול לשבש חקירה. וגם אם ישבש חקירה, אותם אלא שאמורים להיעצר החומר הבנקאי והרשומות נמצאים בידי היחידה והם לא יכולים לשבש".

הוא הוסיף וציין כי "זהו אדם ללא עבר פלילי, אב ל-5 ילדים כששניים מהם בעלי צרכים מיוחדים. בבנק אמרו לו לפני 5 חודשים שהפעולה שעושה לא חוקית מיד הוא פנה לנוסף וביקש להפסיק. יש לו ערבים שיכולים לערוב לו. אני מבקש לשחרר אותו בערבות כפי שבימ"ש ימצא לנכון".

השופטת עדי בר-טל ציינה בהחלטתה כי "המשיב חשוד בעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות וכן בקשירת קשר כדי להונות. החשד הוא כי כספי לקוחות אשר הונו על ידי מר הלר, נמצאו בחשבונו של המשיב".

היא קבעה כי "החשד הסביר כנגד המשיב קיים" וש"מדובר בעבירה המקימה עילת מעצר של מסוכנות, לנוכח התחכום בה בוצעה". השופטת הוסיפה כי "המשיב טוען כי היה שליח בלבד של מר הלר ולא ידע אודות פעולות בלתי חוקיות שמבוצעות על ידו. ברי כי טענות אלו תתבררנה במהלך החקירה".

היא דחתה את הטענה ש"פעולות החקירה לא ניתנות לשיבוש על ידי המשיב, שכן מדובר בראיות אלקטרוניות.", ואמרה: "איני מקבלת טענה זו, מרגע שנעצר המשיב קמה עילת השיבוש ובפרט לנוכח מספר האנשים המוזמנים לחקירה בתיק זה".

בשל כך, הורתה על הארכת מעצרו בחמישה ימים, עד ליום ראשון הקרוב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר