בניגוד לוועדת החקירה

כהנא יוזם: 'רב ממלכתי' ידליק במירון - במקום הרבי מבאיאן

השר לשירותי דת מתן כהנא יוזם שאת ההדלקה היחידה בליל ל"ג בעומר ידליק "רב ממלכתי" במקום האדמו"ר מבאיאן - כפי שהמליצה בפירוש ועדת החקירה; מקורב לכהנא: "שריף חדש הגיע" (חרדים)

כהנא (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

בעקבות מינוי שר הדתות מתן כהנא לתפקיד השר לענייני מירון, החליט השר כי הוא מחיל את ההמלצה של וועדת החקירה לחקירת אסון מירון לפיה תהיה רק הדלקה אחת מרכזית.

אלא שבניגוד להמלצה המפורשת של הוועדה לתת את ההדלקה לאדמו"ר מבאיאן, לאור המסורת ארוכת השנים, כהנא מקדם את היוזמה שמי שידליק בליל ההילולה בל"ג בעומר יהיה "רב ממלכתי", כך פורסם לראשונה ב'וואלה!'.

ההחלטה של השר כהנא באה ברקע החלת ההמלצות של ועדת החקירה בשבוע הבא בידי הממשלה. מקורבים לשר כהנא אמרו כי "מי שחשב שמה שהיה הוא מה שיהיה, כנראה לא למד להכיר את כהנא בחצי שנה האחרונה. שריף חדש הגיע לעיר, אירוע מירון יהיה שונה לחלוטין מכל מה שהכרנו".

כזכור, מוקדם יותר היום (חמישי) פורסם כי ביום ראשון, יאשרו השרים את מינוי השר לשירותי דת, מתן כהנא, לשר הממונה על הילולת הרשב"י במירון.

השר כהנא צפוי למנות בתוך שבועיים פרויקטור שיהיה אחראי על ניהול ההילולה. החלטת הממשלה מגיעה בעקבות המלצות הביניים של עדת החקירה הממלכתית לאסון מירון.

כמו כן, השרים יאשרו הקמת צוות מנכ"לים משותף בראשות מנכ"ל משרד הדתות, צוות שיהיה אחראי על גיבוש תוכנית לאירוע, לרבות מספר המשתתפים בהילולה בכל זמן נתון.

בהצעת המחליטים נאמר כי הממשלה מאמצת את דו"ח הביניים של ועדת החקירה, אך מדגישים כי השר כהנא הוא זה שיכריע אלו מהמסקנות של הוועדה ליישם בפועל ואלו לא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר