בשכונה החרדית

פעוט ממשפחה חרדית נחנק ואיבד הכרה; מצבו קשה, המטפלת נחקרת

מצבו של הפעוט, שנחנק ממזון, קשה. הוא עבר פעולות החייאה ופונה לבית החולים • המטפלת נחקרת • "חילצנו מגרונו חתיכת מזון שחסמה את הנשימה", מתאר החובש (ארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
פינוי הפעוט לבית החולים (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

פעוט כבן שנה, משכונת בתי ורשה בירושלים, נחנק הבוקר (שני) בעת שאכל ונזקק לפעולות החייאה.

חובשים ופרמדיקים של מד"א ואיחוד הצלה ייצבו את מצבו ופינו אותו אל בית החולים, בניידת טיפול נמרץ, כשמצבו מוגדר קשה. המטפלת עוכבה לחקירה.

יחיאל שטרן חובש באיחוד הצלה סיפר: "כשהגעתי למקום הפעוט היה ללא הכרה תוך כדי הדרכת חנק ממוקד איחוד הצלה ונמסר לנו כי נחנק כשאכל לחמנייה. ביצענו בו פעולות החייאה בסיוע צוות ניידת טיפול נמרץ ולמרבה הנס חולצה חתיכת לחמנייה מקנה הנשימה. לאחר מכן הוא פונה לבית החולים הדסה הר הצופים במצב קשה אך יציב".

פראמדיקית מד"א דבורה צ'צ'שוילי וחובש בכיר במד"א דוד תורגמן סיפרו: "הפעוט שנחנק ממזון היה מחוסר הכרה, תוך כדי פעולות ההחייאה המתקדמות שכלל הנשמות ועיסויים ובעזרת ציוד רפואי מיוחד חילצנו מגרונו חתיכת מזון שחסמה את קנה הנשימה. מצבו של הפעוט התייצב וליבו שב לפעום בצורה סדירה. הכנסנו אותו לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו לבית החולים כשהוא מונשם."

ממד"א נמסר: "בשעה 10:35 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירושלים על פעוט שנחנק ממזון בגן ילדים בירושלים. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו במקום טיפול רפואי וביצעו פעולות החייאה שבמהלכן חולץ בעזרת ציוד רפואי מתקדם מזון מגרונו וכאשר מצבו התייצב מפנים לבי"ח הדסה הר הצופים פעוט כבן שנה במצב יציב".

מאיחוד הצלה נמסר: "צוותי הרפואה של איחוד הצלה ביצעו החייאה על ילד כבן שנה שאיבד את הכרתו בשכונת מאה שערים בירושלים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר