יו"ר סיעת ש"ס:

"אורי שהם פועל מתוך נקמה הזויה בראשון לציון"

ח"כ מיכאל מלכיאלי, יו"ר סיעת ש"ס, במכתב חריף לשופט בדימוס אורי שהם, נציב התלונות על השופטים והדיינים: פועל מתוך מניעים פסולים תוך מסע נקמה הזוי בראשון לציון (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הראשון לציון (צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש90)

יו"ר סיעת ש"ס, ח"כ מיכאל מלכיאלי, שיגר מכתב חריף לנציב התלונות על השופטים והדיינים, השופט בדימוס אורי שהם, והאשים אותו במסע נקמה אישי נגד הראשון לציון והרב הראשי הגאון רבי יצחק יוסף.

את מכתבו שיגר ח"כ מליכאלי לאחר שנודע כי שהם לא קיבל את פנייתו של שר האוצר אביגדור ליברמן להדיח את הרב הראשי, הגאון רבי דוד לאו, בשל מאבקו נגד רפורמת הגיור וזה במקביל להמלצתו "לנזוף" ו"להדיח" את הראשון לציון מתפקידו כדיין.

קראו עוד: לא תצליחו להשתיק את הראש"ל // ישי כהן

בפתח מכתבו מציין ח"כ מלכיאלי: "הנני מברך על החלטתך לדחות את בקשת שר האוצר אביגדור ליברמן להעמיד לדין את הרה"ר לישראל הגר"ד לאו שליט"א בגין "סחיטה" נגד מערך הגיור. החלטה נכונה וראויה, רבני ישראל אינם כלי במשחק הפוליטי ועליהם לומר את דעתם ההלכתית ללא מורא".

יו"ר סיעת ש"ס הגיע למסקנה ששהם פועל מתוך נקמה איישת נגד הרב הראשי הספרדי וכותב: "משכך, מתחזקים הדברים שחבריי ואני אמרנו בועדת חוקה לפני כחודש, בדיון על כוונתך להעמיד לדין את מרן הראשל"צ הגר"י יוסף שליט"א, אותו דיון בו בחרת לשלוח נציג מטעמך תוך זלזול בועדות הכנסת.

ח"כ מלכיאלי מקבל את ברכת הראש"ל

"אשמח לרענן את זכרונך בדברים שנאמרו בדיון בועדה, "לא נסכים בשום אופן לשום ביקורת על מרן הראשל"צ שליט"א אשר מייצג ציבור של מיליונים בישראל, מרן שליט"א איננו נתון לשום החלטה שלך, מתוקף תפקידו - חובתו לומר את האמת וההשקפה האמיתית כפי הבנתו בתורת משה בכל נושא ועניין, בוודאי בנושא קריטי זה של גיור".

לדבריו: "לאור דברים אלו מתחזקת הטענה כי הינך פועל מתוך מניעים פסולים תוך מסע נקמה הזוי במרן שליט"א ובאביו מרן הגר"ע יוסף זיע"א - גדול ישראל בדורות האחרונים".

כפי שנחשף לראשונה ב'כיכר השבת', נציב תלונות הציבור על השופטים, השופט בדימוס אורי שוהם, שיגר מכתב חריף נגד הראשון לציון והרב הראשי הגאון רבי יצחק יוסף, בשל עמידתו נגד הרפורמות שמוביל השר לשירותי דת מתן כהנא, רפורמות שלשיטת גדולי ישראל הן הרס היהדות והרבנות הראשית.

חשיפת 'כיכר השבת'

במרכז ההחלטות השופט שוהם:

• איסור על הראש"ל הגר"י יוסף להביע עמדה בעניינים שתחת סמכותו: גיורים וכשרות.

• המלצה לשר מתן כהנא לנזוף בראש"ל על הבעת דעה על רפורמות דת שמקדמת הממשלה.

• לשקול את הדחת הראש"ל מתפקידו כדיין.

• איסור על דייני ישראל להשתתף בכינוסי הרבנות הראשית.

נשיא בית הדין הגדול, הרב הראשי הגאון רבי דוד לאו, דחה את המלצות השופט שוהם: "דוחה על הסף את קביעתו של נציב תלונות הציבור על השופטים המתעלמת מכללי האתיקה לדיינים לפיהם התבטאות של רב ראשי בנושא הלכתי, אינה רק רשות אלא אף חובה. זהו תפקידו של רב ראשי, להביע את עמדת ההלכה ולקיים "לא תגורו מפני איש".

מכתבו של ח"כ מלכיאלי

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר