הפרטים המלאים

בניגוד להחלטת השופט - המשטרה הרסה את הגשר במירון

למרות החלטת שופט בבית משפט השלום ואחרי עתירות רבות, לפני כשבוע, המדינה הרסה את גשר הכוהנים שבמירון, 'כיכר השבת' עם השתלשלות האירועים המלאה (חרדים, ארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילומים: דוברות הרשות לאכיפה במקרקעין)

בשבוע שעבר, למרות החלטת שופט בבית משפט השלום, המדינה הרסה את גשר הכוהנים במירון, 'כיכר השבת' עם השתלשלות האירועים המלאה.

כזכור, עשרה חודשים לאחר אסון מירון גשר הכהנים שבמירון נהרס בידי הרשות לאכיפה במקרקעין, לאחר פירוק גשר המהדרין וגשר דב, גשר הכהנים נותר הגשר האחרון במתחם קבר הרשב"י, כשלבסוף גם הוא פורק.

לפני מספר חודשים, שעות לפני כניסת השבת, עתרו לבית משפט השלום בצפת וועד ההקדשות שליד מירון - הרב יואב אברהם והרב ישראל פרוייליך, בבקשה דחופה למתן צו מניעה זמני, זאת לאחר שנודע למבקשים כי המדינה עומדת להרוס את גשר הכוהנים בהר מירון.

השופט רונן פיין נעתר לבקשה וקיים מספר דיונים בנושא. לפני 18 יום כתב השופט רונן פיין החלטה בת 15 עמודים בתיק. למרות זאת, לבסוף החליט לבטל את הצו הזמני, מה שאיפשר למדינה להרוס את הגשר וגם חייב את העותרים בהוצאות משפט בסך של 7,500 שח.

לאחר החלטת השופט על הביטול, העותרים ביקשו עיכוב ביצוע על ההחלטה בכדי להגיש עליה ערר. שופט בית משפט השלום בצפת קיבל את הבקשה וכתב שלפנים משורת הדין בלבד וכדי שלא להביא למצב בו יוגש ערעור לאחר שהגשר ייהרס, הבקשה מתקבלת. תוך שהוא מורה על הריסת הגשר ב-22/02 - מחר.

למרות זאת, לפני מספר ימים, באותו הלילה שהחליט השופט על עיכוב הביצוע, רשות מקרקעי ישראל הרסו את הגשר. בבוקר שלאחר הריסתו המדינה שיגרה מכתב לבית משפט השלום בו נכתב כי במהלך הלילה קבלן מטעם המדינה הרס את הגשר, תוך שהם מתרצים את המעשה בכך שרק בבוקר ולאחר ההריסה נודע להם על החלטת בית המשפט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר