"שימשוך את החוק"

השר מתן כהנא ביקש פגישה - ברבנות הראשית דחו אותו

השר לשירותי דת מתן כהנא שיגר מכתב לרבנים הראשיים וביקש להיפגש עמם בכדי לדון על חוק הגיור, אך ברבנות הראשית דוחים את הבקשה ודורשים ממנו תחילה למשוך את החוק (אקטואלי)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגר"ד לאו והגר"י יוסף (צילום: יעקב כהן)

סערת חוק הגיור: השר לשירותי דת, מתן כהנא, שיגר אמש (שלישי) מכתב לרבנים הראשיים, הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף והגאון רבי דוד לאו, בו הציע להיפגש ולדון על חוק הגיור, וזה בתגובה מכתבם לשרי הממשלה, מכתב בו ביקשו להקים צוות משותף שידון בחוק.

במכתבו לרבנים, כתב השר כהנא: "במשך כל הליך החקיקה, ביקשתי לקיים שיח עמכם. לשמחתי, שיח כזה אף התקיים. על כן, שמחתי עד מאוד לקבל את פנייתכם לדון יחד בהצעת מתווה גיור רבני ערים, בכדי לתת מענה לאתגר הגיור הגדול אשר מדינת ישראל ניצבת בפניו.

"אני מקווה להמשיך ולקיים את השיח כדי להגיע להסכמות ולתמיכה מלאה של הרבנים הראשיים במתווה המוצע. עיני הציבור בישראל נשואות אלינו. אני סבור כי חובתנו לפעול ככל יכולתנו למען שמירת זהותה היהודית של מדינת ישראל. רבותיי, עתיד עם ישראל על הפרק ואף אני, יחד עם מעלת כת"ר, מודע לגודל השעה והצורך ומושיט את ידי לשיח".

מכתב השר כהנא

אלא שגורמים בכירים ברבנות הראשית דחו את בקשת כהנא וטענו כי הוא לועג לרנבים כשמבקש לקיים את הפגישות לאחר שהליך החקיקה החל והחוק אושר בממשלה.

לדברי בכיר ברבנות: "לא מזמינים את הרבנים לדון על חוק הגיור לאחר שהחוק אושר בממשלה. זה לעשות צחוק מהרבנות הראשית . אם השר כהנא דובר אמת ומעוניין בדיאלוג - שימשוך את החוק וייפתח את התהליך בדיון שיתחיל בחוק שתנסח הרבנות הראשית שהיא הגורם המקצועי הרלוונטי לעניין".

כאמור, מכתבו של כהנא מגיע כתגובה למכתב הרבנים הראשיים בתחילת השבוע, מכתב שנשלח לשרי הממשלה ובו מבקשים הרבנים למנוע את אישור החוק ולקיים דיון. במכתב הוסיפו הרבנים וכתבו לשרים: "אנו קוראים לכם לעצור את ההליך ולהקים גוף משותף שיציע הצעת חוק שיענה על המצוקות מתוך שמירה על אחדות העם ולא לגרום להפרדה ולקרע בעם שאחריתו מי ישורנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר