מהישיבה לקרבות

חייל חרדי בצבא אוקראינה: "אנחנו הטובים באירופה, מוכן למות"

הוא למד בישיבות בארץ, דובר עברית ומשתייך לקהילה חסידית בעיר דנייפרו. יחד עם אביו הצטרף בפעם השנייה לכוחות הצבא האוקראיני • "לא העריכו את הכוח שלנו" • וגם: על אנטישמיות, העברית ומוכנות ההקרבה למען הניצחון (אנשים, חרדים)

שלמה מן | כיכר השבת |
חייל אוקראיני, אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

לוחמים מפתיעים בצבא אוקראינה: דוד צ'רקסקי, חסיד חב"ד מדנייפרו שבאוקראינה הצטרף יחד עם אביו למלחמה במדינה נגד הכוחות הרוסיים. השניים כבר לחמו ב-2014 נגד הרוסים במזרח המדינה, וכעת מצטרפים אל הקרבות בפעם השנייה.

המשפחה נמנית עם הקהילה היהודית והחב"דית בדנייפרו, העיר השלישית בגודלה באוקראינה. הבן, דוד, למד במוסדות חב"ד בעיר ובהמשך בארץ הקודש.

"הולך הכל בסדר, הכל יפה", סיפר אתמול (ראשון), לבוש בגדי צבא, לגיא לרר בתכנית 'הצינור'. "אני עכשיו נמצא בדנייפרו ואנחנו עושים כל מה שאנחנו יכולים". הוא הוסיף: "עוד אין לנו פה מלחמה אבל זה שאלה של זמן. אנחנו מחכים לרוסים כדי לתת להם לראות... חצי מהם כבר מתו וחצי מהם נסעו הביתה".

נראה שהוא אופטימי. לדבריו, החששות מפני ניצחון מוחץ לרוסים היו נאיביים. "לא ניתן לרוסים כלום, הם יכולים להגיד מה שרוצים", התברבר החייל החסידי, "שייקחו את קייב בשני ימים, אבל אנחנו מבינים שעכשיו הצבא שלנו הכי טוב באירופה".

בהמשך הצהיר צ'רקסקי כי הוא מוכן אפילו "למות על אוקראינה". לדבריו, "אני מסוגל למות על עם ישראל שפה, על העם האוקראיני שפה, אני נולדתי פה, פה המשפחה שלי, אני עם אבא שלי פה".

כשנשאל בידי לרר אם היא מוכן להקריב את חייו למניעת התקדמות הרוסים, כמו שהיו חיילים אחרים שלפי הדיווחים כך נהגו, התבלט צ'רקסקי כמה שניות ולבסוף השיב, אחרי שמקדים כי מדובר ב"שאלה מאוד קשה", כי התשובה כנראה חיובית.

הוא גם סיפר מהיכן יודע עברית. "היו הרבה מאוד ילדים מהארץ וכך למדתי עברית", סיפר. כשנשאל על כך שבאוקראינה ישנם אנטישמים, גיחך החייל החרדי ואמר: "זה ממש מצחיק, יש לנו נשיא יהודי וחיילים יהודים, אני לא חווה אנטישמיות בעיר שלי, לא". את דבריו חתם בכך שהצבא האוקראיני חייב עזרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר