שנאת חינם

עולם תחתון, גרסת קבוצת ה"סיקריקים": כך זה עובד

על ה"סיקריקים" אנחנו שומעים בדרך כלל רק באירועים בולטים, אולם הם פועלים בכל יום ויום נגד אנשים פרטיים, תמימים, שכל חטאם - שלא הלכו בדרכה של אותה קבוצה אלימה. הפעם: משפחה שהפיצה עלוני שבת, קיבלה בדואר מכתב מאיים, בנוסח העולם התחתון. על קיר הבניין, הם ריססו גרפיטי ענק (חרדים)

ישראל אהרון | כיכר השבת |
אילוסטרציה (פלאש 90)

רק יצאנו מצום תשעה באב, במהלכו קוננו על חורבן הבית שנחרב על שנאת חינם, והנה אנו מדווחים על מעלליהם של אנשי ה"סיקריקים", הפועלים בשיטת "עולם התחתון".

בתחילת השבוע, התעוררה משפחת אלפרוביץ, משפחה חב"דית המתגוררת בירושלים, וגילתה כי על קירות הבניין רוססה הכתובת: "עלוני ציונות החוצה".

אב המשפחה, מנכבדי קהילת חב"ד בירושלים, הרב יוסף-לימא אלפרוביץ', מפיץ בכל ערב שבת בבתי-הכנסת במאה שערים ובית-ישראל, עלון ובו פנינים מתורתו הקדושה של כ"ק האדמו"ר מליובאוויטש זצקו"ל.

והם לא הסתפקו רק בכתובת גרפיטי. הם הניחו מכתב מאיים בתיבת הדואר - שכותרתו: "אין עונשין אלא אם כן מזהירין".

בפתק עצמו נכתב: "היות שבניכם מחלקים עלונים שיש בהם ציונות ואין דעתינו נוחה מזה, הננו להודיעכם כי לא ניתן לדבר זה להמשיך בשום פנים ואופן, ניסנו עד עתה למנוע זאת באופן שקט ואנו מקוים שלא נצטרך לפעול באופנים אחרים".

בתחתית המכתב, כותבים חבורת הבריונים: "ראו הוזהרתם, אנשים שנחושים ללכת עד הסוף".

המכתב התקבל בתדהמה אצל הרב אלפרוביץ', שרגיל מזה עשרות שנים להפיץ את תורתו הקדושה של האדמו"ר מחב"ד, בדרכו נועם ובדרכי שלום.

גורמים בשכונה מביעים זעם רב על שיטת "הסיקריקים". אחד מחסידי תולדות אהרן, אומר ל"כיכר השבת" כי השתיקה של הציבור הירושלמי - גורמת לאותה קבוצה להקצין את פעולותיה.

"כולם מפחדים מהם, גם ראשי העדה החרדית. האבסורד הוא, שביום בו ראשי העדה יקיעו אותם, זה כבר לא יהיה רלוונטי. הם ימשיכו ויצפצפו על כולם. הגולם עוד יקום על יוצרו ויהווה סכנה על היהדות הנאמנה", הוא אומר בכאב רב.

לדבריו, נעשו פניות רבות לראשי העדה. "בינתיים, לא קיבלנו מענה מעשי", אמר.

במהלך החודש האחרון, הקצינה קבוצה "הסיקריקים" את מעלליהם, כשהם אינם בוחלים בשום אמצעי: מפציעת נהג אופנוע תמים - שחצה ברחובות ירושלים, ועד פריצה לסניף דואר - על רקע מסכים שהוצבו בחנות.

בהעדה החרדית מנסים לרסן את הקבוצה. רק לפני שבועיים תקף הרב שלמה פפנהיים, ממנהיגי העדה החרדית, את הקבוצה האלימה. "אם אלה נקראים העדה החרדית - זה הסוף שלנו", התבטא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר