התנכלות לצדקה

ומה מפריע לעיריית פתח תקווה? איסוף 'מתנות לאביונים'

בזמן שמסיבות ה"עד לא ידע" חוסמות את העיר פתח תקווה, פקחי העירייה בצעד דורסני נגד איסוף הצדקה של קופת העיר פ"ת; דוכן ההתרמה המרכזי ב'כיכר סלומון' - פורק (אקטואליה)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
פקחי העירייה מפרקים את הדוכן והשלטים בכיכר סלומון (צילום: ללא קרדיט)

התנכלות בפתח תקווה לצדקה: מזה שנים רבות, מוצב ב'כיכר סלומון' - אחד המקומות המרכזיים בעיר פתח תקווה, דוכן התרמה במהלך יום הפורים לקיום מצוות "מתנות לאביונים" בו ביום בחלוקת הצדקה לעניי העיר.

לצד דוכן ההתרצה המרכזי, מוצבים שלטים המבשרים על קיומו של הדוכן ונועדו לעודד את הצבור לתרום בהמוניו - עבור תושבי העיר.

בנוסף, ברחובות הסמוכים, הוצבו שלטים קטנים, המפנים את הציבור אל דוכן ההתרמה, כדי שיוכלו לקיים את מצוות הצדקה ונתינת מתנות לאביונים - בו ביום.

אלא שבצעד דורסני, שנתפס בעיר כהתנכלות מצערת, כשבעה פקחים הגיעו אל דוכן ההתרמה - ופירקו אותו, תוך שהם מסירים את השלטים שהוצבו במקום.

בנוסף, השלטים שהוצבו ברחובות הסמוכים, המבשרים על קיומו של הדוכן - הוסרו גם הם, בעיצומו של יום הפורים, שעות ספורות לפני תום החג וסגירת האפשרות לקיום המצווה.

מדי שנה, זורמים המוני תושבי העיר אל הכיכר, כדי לתרום 'מתנות לאביונים' לתושבי העיר הנזקקים. גם השנה - רבים מהתושבים יודעים ששם הם יוכלו לתרום, ואף נתלו על כך מודעות מראש, המבשרות כי ניתן לתרום לקופה הנמצאת בכיכר סלומון, אלא שנדמה, כך לפי התושבים, כי העירייה בוחרת להתנכל לאיסוף הצדקה, ולהשקיע בכך משאבים בעוד העיר כולה חסומה בגלל תהלות 'עד דלא ידע'.

"זה המרכז לתרום למתנות לאביונים בו ביום", מספר אחד מתושבי העיר ל'כיכר השבת'. "להפתעתי, בזמן שהעיר נהפכה לבלתי נסבלת בשל הפקקים הרבים שנוצרו מ'מסיבות העד דלא ידע', בזמן כזה, מה שכנראה מפריע לראש העיר ולפקחי העירייה זה דוכן התרמה ושלטי הצדקה של קופת העיר שלנו, שדואגת אך ורק לתושבי העיר",

"זה פשוט הזוי, זו חוצפה וניתוק בלתי יתואר", הוא מוסיף בכאב, "הרי הקופה הזו דואגת לתושבי העיר, אז מדוע העירייה שולחת לא פחות משבעה פקחים, כדי להוריד את הדוכן והשלטים? אין לי מילים לתאר זאת. זה מרתיח".

"אגב", מוסיף אותו תושב, "את השלטי פרסום למסיבות העד דלא ידע, אף אחד לא חשב להוריד. למה? למה? למה העירייה מתנכלת לשלטים של קופת צדקה, שוב להציק לתושבים החרדים?, זה מה שיש לעשות בפורים, להעביד פקחים נגד מצוות הצדקה? זו מדינת היהודים שלנו?".

מדוברות העירייה נמסר: "כחלק מעבודתם השוטפת של הפיקוח העירוני, נתקלו הפקחים בשלטים שהודבקו על תמרורים וגדרות בטיחות שהיוו גורם מסכן חיים לתושבי השכונה והסירו אותם".

השלטים שנזרקו לפח
השלטים שנזרקו לפח

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר