היום שאחרי הפיגוע

מי היה הרב קריביצקי הי"ד? 'השליח' סיפר על דמותו

דמות של חסיד, שהקדישה את חייה למען אחרים: הרב שניאור זלמן גורליק, שליח חב"ד בבאר שבע, סיפר על דמותו של הנרצח הרב משה קריביצקי הי"ד, שהערב יובא למנוחות (ארץ)

שלמה מן | כיכר השבת |
מימין: זירת הפיגוע, משמאל: הרב קריביצקי (צילום: זק"א כולל חב"ד)

היום שאחרי הפיגוע המחריד: קהילת חב"ד ברחבי העולם אבלה על הירצחו של הרב משה קריביצקי השם יקום דמו, שבמשך שנים כיהן כשליח חב"ד בשכונת נחל בקע בעיר.

היום (רביעי) נפרד ממנו בכאב הרב שניאור זלמן גורליק, שליח חב"ד הראשי בעיר האבות באר שבע, ששמר עמו על קשר קרוב במשך שנים רבות. "זו אבדה גדולה לעם ישראל, לשליחים", אמר הרב גורליק בראיון שהעניק לינון מגל ויריב אופנהיימר ברדיו 103FM. "הוא עסק הרבה שנים בפעילות עם הקהילה של דוברי הרוסית, קהילה מבודדת, קשישים ובודדים".

על השכונה שבה פעל הרב קריביצקי, סיפר הרב גורליק: "בבאר שבע יש שכונה שהוקמה כשכונת קרוואנים לקליטת העולים שהגיעו אז. אחרי עשור השכונה עברה לדיור קבע.

"פעלנו שם בשכונה באמצעות העירייה כבר מהימים הראשונים של ההגעה של העולים. בשלב מסוים כשעברנו לשכונת הקבע הרב משה קרביצקי סימל שם את בית הכנסת ואת הפעילות".

לדבריו, "בגלל הצורך של האוכלוסייה המבוגרת הוקם שם גם בית תמחוי. הוא הפעיל את זה במסגרת הפעילות בשכונה. הוא היה יהודי מסור מאוד, עם המון אכפתיות לכל אחד. גם אנשים מבוגרים שלא יכלו לבוא לקחת את האוכל הוא היה נוסע אליהם ומטפל בהם. אבדה גדולה ועצומה".

הערב, בשעה 19:00, יתקיים מסע הלווייתו בבית העלמין בבאר שבע. השם יקום דמו.

אתמול הרב מנדי בלוי מ'כולל חב"ד', ספד לרב קריביצקי: "הנרצח היה מסור בכל מאודו לקשישים העולים, תושבי נחל בקע, שהיו סועדים מידי יום בבית התמחוי שלנו".

הרב שלום דוכמן, מנהל הארגון, אמר: "זכיתי להכיר מקרוב את הרב קרביצקי ואת פעילותו למען הנזקקים והקשישים שהגיעו מידי יום לסעוד בבית התמחוי שלו. הוא היה מסור בצורה בלתי רגילה, כיבד כל אדם ודאג לכל פונה. הרב משה בלט בעדינותו ורגישותו וכל חייו היו נתינה למען האחר. אני בטוח שעשייתו האדירה שהוא הותיר אחריו תנחם מעט את משפחתו וקהילתו ומוסר את תנחומי למשפחתו היקרה בשם מאות עובדי 'כולל חב"ד'".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר