החקירה מתחדשת

השר לשעבר בוועדה: "להפוך את מירון לאתר תיירות"

יצחק אהרונוביץ', לשעבר השק לביטחון פנים, מסר היום עדות בוועדת החקירה הממלכתית לאסון במירון, שחידשה את עבודתה בהרכב חדש. 'כיכר' עם עיקרי הדברים (חדשות, חרדי)

שימי שפר | כיכר השבת |
אהרונוביץ בעדותו (צילום: וועדת החקירה הממלכתית)

השר לביטחון פנים לשעבר יצחק אהרונוביץ' העיד היום (ראשון) בוועדת החקירה לחקר האסון במירון שחידשה את פעילותה בסוף השבוע האחרון.

בדבריו ציין בין היתר השר לשעבר, ומי שהחל לכהן בתפקידו בשנת 2009, כי הוא זה שהתריע מידי שנה על שורת ליקויים בתשתיות בהר מירון שעלולים לגרום לאסון, כאשר לדבריו מי שעמד מולו בשלל ענייני התיאום שקשורים להילולא הוא יוסי שווינגר מהמרכז הארצי למקומות הקדושים.

לשאלת יו"ר הוועדה השופטת ברלינר מדוע הוא לא עשה שום דבר מעבר להתראה בפני חברי וועדת הפנים דאז, בראשותה של ח"כ מירי רגב, השיב אהרונוביץ, כי בהיעדר חקיקה מסודרת, אין ביכולתה של המשטרה או של שום גוף אחד להגביל את מספר הבאים למירון.

עוד ציין השר לשעבר כי למיטב ידיעתו וזכרונו כ-10% מסך החוגגים מגיעים להילולא דרך היערות ולא בדרכים המקובלות, ולכן החלטה על הגבלת קהל לא תעמוד במבחן המציאות.

"להבדיל, ראינו בשבוע האחרון את ההלוויה של הרב בבני ברק, ואני לא חושב שמישהו יכול לעצור אותם ברגע שהם מחליטים להגיע", אמר אהרונוביץ, שהוסיף כי לדעתו הדבר היחיד שיפתור את הנושא הבטיחותי בהר, הוא הפקעת השטח, והפיכתו לאתר תיירות, בדיוק כפי שנעשה ברחבת הכותל ובמערת המכפלה.

יצוין כי לשאלת השופטת מדוע הוא לא כינס את כלל הגורמים כדי לעשות סדר במירון, השיב השר לשעבר כי אין זה מתפקידו, וכי במהלך שנות כהונתו נעשו תיקונים רבים בשטח ההר ובדרכים המובילות, בהם בניית מנהרה תת קרקעית בכניסה, ואף סילוק דוכני הרוכלות מכל שטח ההר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר