יואב ללום בדרישה ממשרד החינוך: "טפל במנהלי הסמינרים"

יואב ללום יוצא להתקפה: באמצעות עו"ד אביעד הכהן שיגר מכתב למשרד החינוך, ובו דרישה מיידית לטפל באפליה בסמינרים. דיווח נרחב

אברהם הלוי | כיכר השבת |
ללום (פלאש 90)

עו"ד אביעד הכהן וחבריו למשרד עורכי הדין שיגרו מכתב חריף לשר החינוך, גדעון סער, ולראשי המשרד בדרישה לטפל במצוקת הסמינרים ובהתנהלות הבלתי הולמת, לטענתם, של רובם המכריע.

הכהן, המוכר לנו מפרשת עמנואל מייצג את יואב ללום, יו"ר תנועת נוער כהלכה שמחריף את מאבקו באפלייה העדתית במגזר החרדי.

"כידוע לכם היטב", כותבים עורכי הדין, "בדומה לשאר מוסדות החינוך, הרישום לסמינרים החרדיים היה אמור להסתיים כבר לפני מספר חודשים, וכיום הזה אמורה הייתה כל בת חרדית בגיל תיכון, כחברותיה הלומדות בחינוך הממלכתי, לדעת היכן תלמד בשנה הבאה.

"דא עקא, שהרבה סמינרים חרדיים, דוגמת הסמינרים פוירשטיין, מאיר ויגלניק במודיעין עילית-קרית ספר וכן בחלק מהמקרים בסמינרים שרנסקי, ליברמן ומנדלסון בירושלים, והסמינרים מאיר, וולף וכהנא בבני ברק נמנעים בתי הספר מלהשיב לפונות אליהן כל תשובה שהיא, ומותירים אותן "תלויות בין שמים לארץ". במקרים אלה, גם הרשות המקומית חדלה מעשייה, וחדילה זו פוגעת פגיעה קשה בבנות".

עורכי הדין מזכירים את הוראתו המפורשת של מרן הגרי"ש אלישייב ששיעור התלמידות ממוצא מזרחי המתקבלות לסמינרים החרדיים יעמוד על 30% מכלל התלמידות לכל הפחות, וטוענים שהמצב בשטח שונה לחלוטין: "שיעור זה הפך למכסה המרבית עבור תלמידות ממוצא זה, גם כאשר מדובר בתלמידות מצטיינות".

לפני כארבע שנים הוגשה עתירה בנושא, ופסיקת בית-המשפט היתה חד משמעית: על משרד החינוך ועיריית ירושלים מוטלת החובה לפתח תוכנית פיקוח שתהיה אקטיבית, יעילה, שקופה ושתפעל בזמן אמת לטיפול בכל חשש לפעילות בלתי-חוקית בכלל ולהפליה על רקע עדתי בפרט.

ארבע שנים חלפו מאז, מציינים עורכי הדין, ודבר לא השתנה: לא הוטל פיקוח על המתרחש בסמינרים ובתהליך הרישום, ומשרד החינוך לא עשה את המוטל עליו כדי למנוע את האפליה.

כעת, דורשים הכהן וחבריו להפעיל לאלתר את סמכות בית המשפט ולהורות לכל הסמינרים השייכים למערכת החינוך למסור את תשובותיהם לכל הנרשמות אליהם בשבוע הקרוב ממש, למען תוכל כל בת לדעת היכן תלמד בשנה הבאה.

"כמו כן", כותבים חברי משרד עורכי הדין, "אנו פונים אליכם בבקשה כי תורו למוסדות אלה למסור לבנות שבקשתן סורבה את מלוא הנימוקים לאי קבלתן, ולאפשר להם לעיין בטופס הריאיון ובשאר המסמכים הרלוונטיים לעניין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר