"גיבורה על חרדים"

מעצר, אזיקים ודם: הסערה בהר מירון. תיעוד

שעות לאחר המהומה בהר מירון, מתפרסם תיעוד וידאו ממעצר חריג של חסיד תולדות אברהם יצחק שהושכב על הרצפה, נאזק בכוח בזמן שהוא מדמם בפניו • צפו בתיעוד (אקטואליה)

שימי שפר | כיכר השבת |
(צילום: לפי סעיף 27 א)

שעות לאחר המהומה והעימותים שהתרחשו אמש (רביעי) בשעות הערב ברחבת ציון רשב"י במירון בין שוטרים לקבוצת מפגינים, במהלכם נעצרו שניים מהמפגינים, מתפרסם תיעוד מהמעצר של חסיד 'תולדות אברהם יצחק', שגורם לסערה גדולה.

בתיעוד נראה שוטר בשם מיכאל ג'ינו, אשר לפי אנשי מירון אחראי על המקום במשך ימות השנה, עוצר את האברך תוך הפעלת אלימות וכוח רב, תוך שהוא שוכב על העצור ומכה אותו מכות נמרצות עד זוב דם ממש, לקול מחאותיהם של חבריו.

האברך שנעצר, פונה לאחר מכן לטיפול רפואי בבית החולים רמב"ם בחיפה, בליווי שוטר אשר שהה עמו במשך מספר שעות בבית החולים.

במשטרה טוענים כי מדובר בצעירים קיצונים שהגיעו למקום והחלו בהתפרעויות אלימות שכללו פגיעה ברמקולים שנבנו באתר וניסיונות להרוס את התשתיות החדשות שנבנו לקראת ההילולא, תוך כדי הפרעה לציבור המתפללים שנכח במקום.

המשטרה מציינת כי הצעירים התנגדו בכוח להוראות השוטרים, קראו קריאות נאצה לעברם, ירקו, וסירבו לעזוב את המקום, מה שגרם למעצרם של שני חשודים.

יצויין כי במירון חוששים כי במהלך השבוע הקרוב המראות יחזרו על עצמן שוב, וזאת בשל ההתנגדות או קריסה של הליך ההילולא, אשר מגביל כידוע את השוהים בשטח ההר לארבע שעות בלבד, לצד ההיערכות המשטרתית המוגברת בימים הקרובים.

ממשטרת ישראל נמסר: "קומץ קיצונים שחרטו על דגלם להאבק בניסיונות המדינה להסדיר את ההילולה במירון לאחר האסון הנורא מגיעים לאתר במטרה לחבל בהכנות ובתשתיות המוקמות באתר תוך כדי סיכון שלום הציבור".

"האזרח נעצר לאחר שחתך כבלים וגרם נזק למערכות התקשורת וההגברה באתר מירון. החשוד ניסה לסחוף נוספים תוך שהוא וחבריו קוראים קריאות נאצה ויורקים לעבר השוטרים שנאלצו להפעיל כח לשם מעצרו לאחר שהוא ניסה להימלט".

"הפגיעה בפניו של העצור נגרמה כתוצאה מנפילה במהלך בריחתו, ולא כתוצאה מריתוק השוטר לשם אזיקתו. לאחר שנאזק הועבר לקבלת טיפול רפואי".

"המשטרה פועלת לשמור על הסדר והתשתיות באתר, התפרעות המונית עלולה לגרום לפגיעות שיסתכמו בנזקים גדולים, לסכן את שלום הציבור וביטחונו ואף עלולים לפגוע בהתנהלות ההילולה כסדרה".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה בתגובה לאלימות השוטרים במירון: "המשטרה גיבורה על חרדים וחלשה נגד מחבלים. נכון שלא רואים מה קרה לפני שנתפס ובהחלט ייתכן שהמפגין הרגיז את הקצין, אבל ראינו כיצד המשטרה הפגינה איפוק בהר הבית נגד זורקי בקבוקי תבערה ומצד שני מאבדת את הרסן נגד החרדים במירון כאילו הם שק חבטות. אסור שמראות כאלו יחזרו".

ח"כ בן גביר הוסיף: כי "‏מצופה ממח"ש לפתוח בחקירה נגד ההתנהלות המזעזעת של קצין המשטרה".

בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר