הרשעה נוספת

ארה"ב: חברי כת 'לב טהור' הורשעו בחטיפה

מרדכי מלכה ומתתיאו מלכה, אחים החברים בכת 'לב טהור', הורשעו בארה"ב בתכנית לחטיפת ילדה בת 14 וילד בן 12 מאמם • השניים צפויים לקבל עונשי מאסר בפועל (אקטואליה)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
חברי הכת שהורשעו (צילום: מתוך טוויטר)

שני אחים החברים בכת לב טהור, מרדכי מלכה ומתתיאו מלכה, הורשעו בארה"ב בתכנית לחטיפת ילדה בת 14 וילד בן 12 מאמם. השניים הורשעו בבית המשפט הפדרלי של ווייט פליינס בחטיפה, לאחר משפט של שלושה שבועות של חבר מושבעים.

הנאשמים, חברי כת לב טהור, השתתפו בתוכנית לחטיפת ילדה בת 14 וילד בן 12 בדצמבר 2018. החוטפים חטפו את הילדים והעבירו אותם מארה"ב למקסיקו. על פי הטענות הכלולות בכתב האישום בתי המשפט הנאשמים הם אזרחים אמריקאים וחברים בכת לב טהור, כת יהודית קיצונית שנמצאת במספר תחומי שיפוט שונים, כולל ניו יורק, ישראל, קנדה, מקסיקו וגואטמלה.

באוקטובר 2018 או בערך, אמם ל נח הקטינים ברחה מהמתחם של לב טהור בגואטמלה והגיעה לארצות הברית בתחילת נובמבר 2018. כמו כן, בנובמבר 2018, בית משפט לענייני משפחה בברוקלין העניק לה את המשמורת הבלעדית על הילדים ואסר על אבי הילדים, מנהיג בלב טהור, לתקשר עם הילדים.

מכתב האישום עולה כי לאחר שהאם ברחה והתיישבה בניו יורק עם ילדיה, הגו מרדכי מלכה וחברי לב טהור נוספים תוכנית להחזרת השניים לקהילת לב טהור. ואז, בדצמבר 2018, החוטפים לקחו את הילדים באמצע הלילה מבית בצפון מדינת ניו יורק והעבירו אותם דרך מדינות שונות ובסופו של דבר למקסיקו. החוטפים ושותפיו למזימה השתמשו בתחפושות, כינויים, זריקת טלפונים, מסמכי נסיעה מזויפים, אפליקציה מוצפנת והסכם סודי לביצוע על תוכנית החטיפה שלהם.

בזמן החטיפה, הנהגת לב טהור ביקשה מקלט לכל קהילת לב טהור ברפובליקה האסלאמית של איראן. לאחר חיפוש של שלושה שבועות שכללו מאות קציני אכיפת חוק מקומיים, פדרליים ובינלאומיים, הילדים נמצאו במקסיקו והוחזרו לאמם בניו יורק. ואז, במרץ 2019, שוב ניסו חברי לב טהור לחטוף את הילדים. מנהיג לב טהור, נחמן הלברנס, ניסה לחטוף ילד נוסף,

מרדכי מלכה, בן 27 מגואטמלה ומטיטו מלכה, בן 30 מגואטמלה, הורשעו בסעיף אחד של קשירת קשר לביצוע חטיפה בינלאומית של הורים, שימוש לא חוקי באמצעי זיהוי וכניסה בתואנות שווא לאזור המאובטח של שדה תעופה, שעונשו המירבי הוא חמש שנות מאסר.

מרדכי מלכה הורשע גם בשתי עבירות של חטיפת הורים בינלאומית, שעונשה המרבי של שלוש שנות מאסר על כל סעיף. מלכה הורשע גם בסעיף אחד של ניסיון חטיפה בין-לאומית של הורים, שעונשו המירבי הוא שלוש שנות מאסר על כל סעיף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר