הוסיפו שם

מצבו של נשיא המועצת קריטי: קרעו שערי שמים לרפואתו

בהתייעצות עם רבנים, ובעקבות החמרה נוספת במצבו הבריאותי, הוסיפו את השם חיים לנשיא מועצת חכמי התורה, במעמד תפילה בבית גיסו (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
נשיא המועצת הגר"ש כהן (צילום: פלאש 90)

במעמד תפילה מיוחד שהתקיים היום (ראשון) בבית הגאון רבי שלמה בן שמעון, גיסו של נשיא מועצת חכמי התורה, הוסיפו את השם 'חיים' לראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן.

ההחלטה על הוספת השם התקבלה בצל החמרה נוספת במצבו הבריאותי של ראש הישיבה ובהתייעצות עם הרבנים. התפללו לרפואת חכם חיים שלום בן טופחא מלכא.

כפי שדווח ב'כיכר השבת', הלילה (ראשון) בהחלטה משותפת של בכירי הרופאים במחלקת 'טיפול נמרץ' בבית החולים 'הדסה עין כרם' בירושלים הוחלט להרדים את הגר"ש בניסיון לייצב את מצבו לאחר הידרדרות שחלה במהלך השבת.

בני המשפחה עדכנו הלילה כי מצבו של הרב קשה והציבור נקרא להתפלל לרפואתו. ל'כיכר השבת' נודע כי יו"ר ש"ס אריה דרעי הגיע בצאת השבת לבית החולים, לאחר שעודכן על ההחמרה במצב הרב, שם שהה במהלך הלילה ועקב אחר מצבו של הגר"ש.

אמש והבוקר נערכו עצרות תפילה ברחבי הארץ לרפואתו של הגר"ש כהן. העצרות המרכזיות התקיימו בבית הכנסת 'היזדים' בירושלים, בראשות הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף, הגאון רבי משה צדקה, הגאון רבי שלמה מחפוד, הגאון רבי דוד בצרי והגאון רבי אברהם סאלים.

העצרת השניה התקיימה בציונו של המקובל הצדיק חכם מנצור בן שמעון זצוק"ל - חמיו של הגר"ש כהן, בהשתתפות הגאונים הרב שלמה בן שמעון, הרב ניסים בן שמעון, הרב מסעוד בן שמעון, ובניו של חכם שלום, הגאונים הרב יעקב והרב שמעון כהן.

במהלך העצרת ב'יזדים', התבטא הראש"ל: "צריכים לקרוע שערי שמים לרפואת ראש הישיבה, הדור צריך לו והוא עוד ינהיג אותנו רבות בשנים ויחזור לביתו ברפואה שלמה בקרוב ממש".

בתוך כך, העיתון הליטאי 'יתד נאמן', בטאון 'דגל התורה', מפרסם הבוקר (ראשון) באוזן שמאל בעמוד הראשי, קריאה לציבור להתפלל לרפואת נשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס, ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן, המאושפז במצב קשה בבית החולים, וזאת בהוראת ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין.

תחת הכותרת "לקיים בנו חכמי ישראל" נכתב במודעה: "על דעת רשכבה"ג מרן ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין שליט"א, נקרא הציבור בכל אתר ואתר לזעוק בתפילה ובתחנונים לרפואתו השלימה והחלמתו המהירה של הגאון הגדול רבי שלום בן תופחא מלכה כהן שליט"א, ראש ישיבת 'פורת יוסף' ונשיא מועצת חכמי התורה, הקוק לרחמי שמים מרובים. והן ק-ל כביר לא ימאס תפילת רבים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר