המערכת הפוליטית נפרדת

נתניהו: "איבדנו מורה דרך", הרצוג: "הלך מעמנו מנהיג"

נשיא המדינה הרצוג: "בכל מפגש עמו ראיתי את הקשר לירושלים, ביקרתי בסוכתו מדי שנה" • יו"ר האופוזיציה נתניהו: "הרב כהן היה מענקי התורה של דורנו" • כך המערכת הפוליטית מבכה את הסתלקותו של ראש הישיבה (חרדים)

יוני גבאי | כיכר השבת |
הרצוג במעונו של הגר"ש כהן (צילום: שלומי כהן)

במערכת הפוליטית, בקואליציה ובאופוזיציה, מבכים את הסתלקותו של ראש הישיבה הגאון רבי חכם שלום כהן זצוק"ל, שהלך במהלך הלילה לעולמו והוא בגיל 91.

"אני דואב עמוקות עם המוני בית ישראל על פטירתו של נשיא מועצת חכמי התורה, הגאון חכם שלום כהן זכר צדיק לברכה", ביכה יו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו. "הרב כהן היה מענקי התורה של דורנו. הייתה בו בקיאות אדירה בעולם התורה, לצד מנהיגות תורנית וחברתית שהשפיעה על המוני יהודים וישראלים. לאחר פטירתו של הראשון לציון הרב עובדיה יוסף זצ״ל המשיך הרב כהן את דרכו כנשיא מועצת חכמי התורה וכמגדלור הלכתי אליו הכל נשאו את עיניהם".

נתניהו הוסיף: "הרב כהן היה תלמיד חכם עצום שלא הפסיק ללמוד וללמד, לשמור ולעשות. אהבת התורה פיעמה בו יחד עם אהבת העם. עם ישראל איבד פוסק הלכה, מורה דרך לרבים ושליח ציבור מן המעלה הראשונה. שר וגדול הסתלק מאיתנו. אני מוסר את תנחומיי הכנים למשפחתו. יהי זכרו ברוך".

נשיא המדינה יצחק הרצוג ספד בציוץ בטוויטר: "‏אני אבל על לכתו מעמנו של ראש הישיבה הדגול חכם שלום כהן זצ"ל. לצד גדלותו בתורה, הוא היה מנהיג רוחני שהוביל בענווה ובצניעות ציבור גדול וחשוב בישראל ובעולם היהודי".

הרצוג הוסיף וסיפר: "נפגשנו פעמים רבות, וצר לי שהשנה לא אזכה לקיים המסורת ולבקר אותו בסוכתו. בכל מפגש עימו ראיתי את האהבה והקשר העמוק שלו לירושלים, וכיצד הוא מקפיד להציב לנגד עיניו כל העת את העם והאדם. תנחומי לבני משפחתו, למפלגת ש״ס, לאוהביו ותלמידיו. יהי זכרו ברוך״.

ראש הממשלה יאיר לפיד כתב הבוקר: "המנהיג הרוחני חכם שלום כהן הלך הלילה לעולמו. בשם ממשלת ישראל ועם ישראל כולו, אני שולח תנחומים למשפחתו, לתלמידיו ולכל מוקרי זכרו. כוחנו באחדות עם ישראל. ״בַּעַל הָרַחֲמִים יַסְתִּירֵהוּ בְּסֵתֶר כְּנָפָיו לְעוֹלָמִים, וְיִצְרֹר בִּצְרוֹר הַחַיִּים אֶת נִשְׁמָתוֹ״ יהי זכרו ברוך".

יו״ר ש״ס אריה דרעי נפרד: ״נצחו אראלים את המצוקים ונשבה ארון האלוקים. בלב מוכה הלם ויגון נסתלק מאיתנו בסערה השמימה, אבינו מורנו ומנהיגנו נשיא מועצת חכמי התורה, גדול הדור חכם שלום כהן בן תופחא מלכה זצוק״ל. ‏אוי לו לעולם שאבד מנהיגו ואוי לה לספינה שאבד קברניטה. ברוך דיין האמת״.

ראש העיר ירושלים משה ליאון ביכה את הסתלקותו של ראש הישיבה: "יחד עם כל בית ישראל אני מבכה את הסתלקותו של גדול הדור חכם שלום כהן זכר צדיק לברכה אשר הנחה את דרכה של תנועת שס במשך שנים, והאיר את עולם התורה בשקדנותו ולמדנותו".

ראש העיר סיפר: "זכיתי להיכנס לביתו פעמים רבות כדי להתייעץ ולהתברך בנושאים העומדים על הפרק ולקבל את עצותיו החכמות שניתנו תמיד במאור פנים. זכיתי גם לקבל את תמיכתו במערכות הבחירות בהם התמודדתי ודמותו וזכרו לא ימושו מליבי ומלב ירושלים כולה לעולם. ציון במר תבכה, ירושלים תיתן קולה, אוי מי ייתן לנו תמורתו".

חברי הכנסת של ש"ס ביכו גם הם האת ההסתלקות. בראיון לרשת ב' הבוקר אמר ‏ח"כ אוריאל בוסו: "זו אבידה גדולה לעם ישראל, שעוד לא יודעים לכמת אותה במילים. אנחנו מרגישים את היתמות. הוא מאוד כאב כשהיו פגיעות בעולם התורני. תמיד הוא היה אומר לנו שכל מעשינו יהיו לשם שמיים".

ח"כ משה אבוטבול ש"ס ביכה את ההסתלקות בציוץ בטוויטר: "‏אבי אבי רכב ישראל ופרשיו. שר גדול נפל בישראל. נצחו אראלים את המצוקים ונשבה ארון ה׳. מורנו ורבנו ראש הישיבה הכהן הגדול חכם שלום כהן זצוקלל״ה נשיא מועצת חכמי התורה. נפלה עטרת ראשנו אוי לנו כי חטאנו".

מתנועת 'דגל התורה' נמסר כי "יחד עם כל בית ישראל, מבכה את פטירתו של הגאון הגדול רבי חכם שלום כהן זצ"ל, ראש ישיבת פורת יוסף, ונשיא מועצת חכמי התורה. ומשתתפת בצערם של בני משפחתו הרוממה, תלמידיו הרבים ומוקירי זכרו. המקום ינחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים ומן השמיים תנוחמו".

בהודעה שהוציא ח"כ אייכלר מיהדות התורה הוא כתב. "יחד עם כל העולם היהודי אנו המומים וכואבים על הסתלקותו של מרן ראש הישיבה, חכם שלום כהן זצ"ל, פאר יהדות ספרד, מעתיק השמועה ומורה דרכה של תנועת שס.

חכם שלום כהן זצ"ל היה קשור בקשרי אהבה והערכה עם יבדלחט"א כ"ק מרן האדמו"ר מבעלזא שליט"א, ונהג להשתתף בשמחות נישואי צאצאיו. מה נעים היה המראה עת ישבו יחד גדולי הדור כשהם מביעים הערכה ואחדות איש לרעהו, בהארת פנים לבבית.

עוד מימי נעוריו בישיבת "פורת יוסף" בעיר העתיקה, שקדנותו הייתה מופת לרבים, וסללה דרך ונתיבות בעולם התורה הספרדי שצעד לאורו. משמת חכם שלום בטלה השקדנות. מי יתן לנו תמורתו".

בוועד הישיבות, שם היה חבר נשיא המועצת חכם שלום כהן זצוק"ל נמסר כי "וועד הישיבות מבכה מרה את הסתלקותו לשמי רום של אחד ומיוחד משיירי כנסת הגדולה, הכהן הגדול מאחיו, עמוד התורה והיראה, רבי שלום כהן זצוקללה"ה
ראש ישיבת פורת יוסף, חבר נשיאות ועד הישיבות בארץ ישראל ונשיא מועצת חכמי התורה, ממוסרי התורה ומעתיקי שמועתה, מופת לרבים ולאלפי תלמידיו הממשיכים את מורשתו הגדולה בהרבצת תורה ומוסרה בכל קצוות תבל.

ראש הישיבה זצוק"ל מסר נפשו על קיום התורה והישיבות ושמירתם בחותמם הזך והטהור. עמד בכל עוז לבל ישנו ולו במשהו ממעמד הישיבות הק' וממעמדם של תלמידי הישיבות יחי', ותדיר הי' זועק מעתיר ואף מזיל דמעות בכל התעוררות ונסיון נלוז לפגוע במעמדם. פעילותו בעניין זה אשר מיעוטה גלוי ונסתרה רב, סייעה רבות לעולם התורה".

מטעמו של מועמד אגודת ישראל לכנסת יצחק גולדקנופף נמסר כי "יחד עם כל בית ישראלים אנו אבלים ודואבים את הסתלקותו לגנזי מרומים של מרן חכם שלום כהן זצוק״ל, עמוד התורה והיראה, מצדיקי וגאוני הדור, שהעמיד רבבות תלמידים לאורך שנים רבות.

מרן חכם שלום עמד כחומה בצורה על משמר השבת, תמך וסייע במאבקים ההסטוריים נגד המבקשים לחללה. תהי נשמתו הקדושה והטהורה צרורה בצרור החיים."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר