נשיא המועצת איננו

צירי תנועה מרכזיים ייחסמו, כוחות גדולים יאבטחו: כך יראה מסע ההלוויה בירושלים

משטרת ישראל נערכת גם להשתתפות של כמאה אלף איש בהלוויה. צירי תנועה מרכזיים בירושלים ייחסמו לקראת השעה 14:00 בצהריים • גופי החירום וההצלה מוכנים • כל הפרטים ב'כיכר השבת': כך תראה הלווייתו של נשיא מועצת חכמי התורה (חדשות, חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
נשיא המועצת זצ"ל. משמאל: ישיבת 'פורת יוסף' בגאולה, הבוקר (צילום: יעקב כהן וחיים גולדברג)

‏כוחות גדולים של משטרת ישראל יאבטחו היום (שני) את מסע הלווייתו הגדול הצפוי של נשיא מועצת חכמי התורה, ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן זצוק"ל, שהלך הלילה לעולמו בגיל 91. במשטרה נערכים גם לאפשרות שלמעלה ממאה אלף איש יגיעו להשתתף בהלוויה.

מסע ההלוויה, כפי שפורסם ב'כיכר השבת', ייצא מהיכל ישיבת 'פורת יוסף' בשכונת גאולה בירושלים, אל עבר בית העלמין סנהדריה בעיר. בדרך תחלוף ההלוויה דרך הרחובות מלכי ישראל, ברנדס, ירמיהו ובר אילן.

משטרת ישראל תחסום מספר צירים מרכזים בירושלים בצל ההלוויה. לקראת השעה 13:00 בצהרים ייחסמו לתנועת כלי רכב הצירים הבאים: רחוב יוסף בן מתתיהו, רחוב מלכי ישראל, רחוב ברנדס, רחוב ירמיהו, רחוב בר אילן, רחוב שמואל הנביא מכיוון רחוב יחזקאל לכיוון בר אילן, רחוב לוי אשכול ייחסם בקטע שבין צומת בר אילן ועד צומת רחוב משמר הגבול.

הבוקר הגיע לישיבת 'פורת יוסף', בה שוכנת מיטתו של ראש הישיבה זצ"ל, מפקד תחנת לב הבירה שימי מרציאנו ומפקד מרכז שיטור חרדית של משטרת ירושלים, כחלקת מהעריכות המשטרה להלוויה.

ממשטרת ישראל נמסר: "מאות שוטרי מחוז ירושלים וכוחות תגבור משטרתיים בפיקוד מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן, ייקחו חלק במשימות האבטחה, בשמירת הסדר הציבורי והכוונת תנועה, הכל על מנת לשמור על שלום הציבור ולאפשר את קיומו התקין של מסע הלוויה.

"בשל חסימות צירי התנועה הצפויים באזור מסע הלוויה ייתכנו עומסי תנועה והנהגים יופנו לדרכים חלופיות. ציבור הנהגים מתבקש להימנע מלהגיע לאזור משעות הצהריים ועד לשעות הערב שלא לצורך, ולהישמע להוראות השוטרים".

אמירת תהלים סביב מיטתו בהיכל הישיבה (צילום: חיים גולדברג)

בישיבת היערכות שנערכה במשרדי תנופה בבית שמש, עם מנכ"ל החברה מיכה קופילובסקי, מנהל האשכול אלי סיני, ומנהלי אגף התכנון והשירות. המנכ"ל הורה על הסטת אוטובוסים מערים אחרות לטובת תגבור הנסיעות להלוויה בירושלים, וכן בדרך חזרה לבית שמש. המשנה לראש העיר בית שמש יצחק אלמליח נתן דגש על האזורים בהם צריך לתגבר את הנסיעות לרווחת הנוסעים הרבים להלוויה, והודה להנהלת תנופה על הפעילות האינטנסיבית לתכנון מיטבי ומהיר.

המשטרה פרסמה הבוקר שורה של הנחיות לציבור לקראת ההלווייה:

- לאור צפי הגעה של אלפים רבים המבקשים להשתתף במסע הלוויה, יש לנהוג בסבלנות ולהימנע מדחיפות וממצבי דוחק.

- לנהוג באיפוק, באחריות ולהישמע להוראות השוטרים בכדי לאפשר את קיומו התקין של מסע הלוויה.

- חל איסור מוחלט לטפס על גדרות, מרפסות, עצים, מבנים וגגות או להתלות על רכב הנמצא בתנועה כולל רכבי חירום והצלה – ונשמרתם לנפשותיכם מאוד!

- מומלץ להיעזר ביישומי הניווט שיעודכנו בדבר חסימות ושינויים בהסדרי התנועה.

- מומלץ להגיע לאזור בתחבורה ציבורית.

גם במגן דוד אדום פרסמו כי הינם ערוכים לאבטח רפואית את מסע הלוויה של נשיא מועצת חכמי התורה. כוחות גדולים של מד"א הכוללים, ניידות טיפול נמרץ, אמבולנסים, אופנועי מד"א וחוליות רגליות של חובשים, יפרסו לאורך ציר מסע הלוויה ובבית העלמין.

אמירת תהלים סביב מיטתו בהיכל הישיבה (צילום: חיים גולדברג)

כמו כן, בשל רחובות רבים הצפויים להסגר, מד"א תתגבר בכוחות רפואה את השכונות בירושלים, שם יוצבו מראש אמבולנסים ואופנועי חרום של מד"א שיוכלו לתת מענה רפואי מהיר לשיגרה בעת הצורך.

במד"א פונים לציבור המגיע להשתתף בהלוויה, להצטייד במים לשתייה, להימנע מדוחק וצפיפות, להישמר ולא לטפס על גגות עמודים ומקומות מסוכנים. בכל צורך רפואי ניתן לחייג 101 למוקד החירום של מגן דוד אדום, או באמצעות יישומון "מד"א שלי".

גם ב'איחוד הצלה' הודיעו כי צוותי הרפואה של האיחוד יאבטחו רפואית את שלומם של משתתפי מסע ההלוויה. אלי פולק מנכ"ל איחוד הצלה מסר: "חשוב לנקוט בכללי הבטיחות והזהירות בכדי למנוע פציעות קשות ואסונות כמו שקרו למרבה הצער בהלוויות קודמות. ברצוני לחדד את האזהרה מהלוויות קודמות כי ראוי להימנע מטיפוס על גגות ומרפסות שעקב עומס של בני אדם עלולות לקרוס ולגרום לאסונות ופציעות".

גלעד סלומון מנהל אגף מבצעים באיחוד הצלה הוסיף: "כהפקת לקחים מהלוויות קודמות שנאלצנו לטפל בעשרות נפגעים כתוצאה מנפילות מגובה וחבלות עקב הדוחק הרב, אנו קוראים לציבור הרחב לנקוט בכללי הבטיחות והזהירות בכדי למנוע פציעות קשות ואסונות מיותרים".

מיקי כהן מנהל מרחב ירושלים באיחוד הצלה סיפר: "אמבולנסים של איחוד הצלה בסיוע וליווי רפואי של רופאים פרמדיקים וחובשים מתנדבים באיחוד הצלה יאבטחו רפואית את שלומם של משתתפי מסע ההלוויה. המתנדבים ביחידת האופנועים של איחוד הצלה (אופנולנסים) ערוכים אף הם לתת מענה רפואי מהיר ומיידי גם במקרים רפואיים בצירים שייחסמו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר