היסטוריה ואקטואליה

"כשהקבלה התפרסמה בעם – זה חורבן! זו כפירה!"

בעניין לימוד קבלה וספר הזוהר הקדוש, התבטא במילים חריפות ראש ישיבת כסא רחמים וטען שיש מקובלים שלומדים בספרי הקבלה, ולא מבינים את מה שכתוב, ולכן: "כאשר הקבלה התפרסמה בעם – זה חורבן! זו כפירה!" (היסטוריה)

הגאון רבי מאיר מאזוז (צילום: שוקי לרר)

בעבר כתבנו במדור 'היסטוריה ואקטואליה' על החרם שהטיל 'ועד ד' ארצות' בשנת תקט"ו (1756) בעיר קונסטנטינוב על איסור לימודי קבלה מתחת גיל 40.

הדברים הובאו כתגובה למאמרו של הרב אהרון ראובן שטען שמומלץ שילדים מגיל תשע ילמדו זוהר, ואף נשים ראוי שיגרסו זוהר מבלי להבין.

כבר אז התרענו בפני גולשי כיכר השבת לבל ינקטו הלכה למעשה בעניין זה, שכן גדולי ישראל זצוק"ל ושיבלח"ט שליט"א בכל הדורות התריעו שספר הזוהר הקדוש לא מתאים לכל יהודי וכל גיל, וחובה ללומדו למבינים בלבד שעומדים על סודותיו הנשגבים.

בעניין זה של לימוד קבלה וספר הזוהר הקדוש, התבטא במילים חריפות ראש ישיבת כסא רחמים הגאון רבי מאיר מאזוז, בשיעורו השבועי, (הובא בעלון בית נאמן גיליון מס' 322 פרשת עקב כ"ג באב תשפ"ב), וטען שיש מקובלים שלומדים בספרי הקבלה, ולא מבינים את מה שכתוב, ולכן: "כאשר הקבלה התפרסמה בעם – זה חורבן! זו כפירה!". (הסימני קריאה במקור).

עוד ציטט הגר"מ מאזוז את טענת מתנגדי הקבלה במאה הי"ד שצוטטה בשו"ת ריב"ש: "הנוצרים מאמיני השלישיות, והמקובלים מאמיני העשיריות".

האם יש לקב"ה "בת זוג"?!

בשיעורו השבועי הגר"מ מאזוז סיפר שפעם היה אחד שעשה ספר תורה לכבוד רבי חיים ויטאל, והוציא אותו ביום האזכרה שלו. ובא מקובל אחד שמה ואמר שכל דבר בעולם יש לו "בן זוג", יש ספר תורה שכתב אותו רבי יאשיהו פינטו להכניע את הסטרא אחרא, ובא בן-זוג שלו ספר תורה הזה, "כי גם לקדוש ברוך הוא יש בת זוג".

כנגד טענה זו שלקב"ה יש בת זוג, התבטא הגר"מ מאזוז: "זה כופר! מי שאומר דבר כזה הוא חייב מיתה! לקדוש ברוך הוא יש בת זוג?! הוא אחד ושמו אחד אין עוד מלבדו! מה אתה משתגע?".

אלא הסביר הגר"מ מאזו שאותו מקובל ראה את זה בספרי הקבלה ולא הבין מה הוא קורא, וכאן הוסיף להתבטא הגר"מ מאזוז בהתבטאות יוצאת דופן: "כאשר הקבלה התפרסמה בעם – זה חורבן! זו כפירה!".

לסיום הגר"מ מאזוז ציטט את הטענה של מתנגדי הקבלה שהשוו את המקובלים לנוצרים, כפי שהובאו בשו"ת הריב"ש (סי' קנ"ז): "הנוצרים מאמיני השלישיות, והמקובלים מאמיני העשיריות". וראה את שכתב הרשב"ש בנו של הרשב"ץ (סימן קפ"ט).

  • לתגובות, הערות, הארות, וכן לשליחת חומרים, מסמכים, ורעיונות למאמרים העוסקים בתחום היסטוריה יהודית, נא לפנות לכתובת אימייל: sisraerl@gmail.com

האם הכתבה עניינה אותך?

כן (52%)

לא (48%)

תוכן שאסור לפספס:

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

44
אגב זה בדיוק מה שאני אומר, שלעולם ידור בא"י, אינו הלכה של "חיוב", (וכפי שרואים מפורשות שפסק שמותר לדור בחו"ל), והרמב"ם לא כתב לשון "אסור", או "חייב לדור בא"י אפי' בעיר שרובה וכו'", אלא כתב לעולם ידור, שזה הוראה שלכתחילה עדיף לגור בא"י, אבל לא שחייבים, וכמו מאמר חז"ל "לעולם ילמוד שלא לשמה" וכו', הא
למה אתה חוסם?????
במקום להעלות תגובה שלי פעמיים, על משטח ריק, (חוץ אם אני עונה לו בשני מקומות), תעלה את זה ששלחתי האחרון.
דוד לישראל שפירא
למגיב דוד, אינך מבין את דבריי. ראשית, באתי להסביר לך שכשכתוב כי מינות קשה מעבודה זרה, אין הכוונה שהיא חמורה מעבודה זרה אלא היא עדיין מוגדרת כעבודה זרה (למרות שמינות איננה פולחן לאליל כלשהו, שזו העבודה הזרה הרגילה), ומכיוון שהיא קשה ועליה נאמר כל באיה לא ישובון, לכן אמרו חכמים שהיא קשה מהפולחן. אבל
משה
43
כבר הוכחתי לך בהרבה ראיות ברורות, ש"לעולם ידור בא"י" מדובר בזמן הבית, וכפי שרש"י כותב (שמואל א. כו, יט,) וז"ל: לך עבוד אלוהים אחרים. היוצא מא"י לחו"ל "בזמן הבית", כאלו עובד ע"ז עכ"ל. הרי לך רש"י מפורש, שהברייתא "לעולם ידור" מדבר בזה"ב, וכן מבואר בתוספתא ע"ז ה, ב, על הברייתא "לעולם ידור", שמה שנאמר
דוד
42
לקראי הנכבד הנה כבר עניתי לך, שמצינו כמה פעמים בתלמוד תקנות "משום ישוב א"י", וכמה מהם מוכח שזה לא קשור לחיוב או מצוה דאורייתא לדור בא"י, כגון ב"ק ק"א, אם נעקרו זיתיו בשיטפון ונשתלו בחלקה של אדם אחר, מעיקר הדין יכול לומר: 'זיתי (עצי הזית שלי שנעקרו) אני נוטל'. אבל אומרים חז"ל: אם האיש שהזיתים נשתלו ב
משה האמיתי
הרמבם כבר כתב שאם דוד המלך היה כובש את סוריה לפי הסדר לאחר שהשמיד את שבעת עמי כנען היתה נחשבת סוריה כארץ ישראל ממש!! אבל הוא כבש את סוריה לפני שהשלים את העבודה בכנען ולכן היא כמו ארץ ישראל בדברים מסויימים. ולא כמו שכתבת שזה היה כיבוש יחיד. ומכל מקום למדנו שלסוריה יש פוטנציאל גדול להיות חלק מארץ ישרא
משה
אתה ממש מצחיק אותי, עכשיו גילית לי שאתה באמת ע"ה, לרמב"ם זה בדיוק הפירוש "כיבוש יחיד", שכובשים חלק מחו"ל לפני שכובשים א"י, ולכן זה אינו א"י מדאורייתא רק מדרבנן, ואם ההיתר לקנות בית בסוריה, היא רק כדי לדור שם, אז למה לא פוסק הרמב"ם שמצוה לעלות מסוריה לא"י האמיתי, שזה לכו"ע א"י (ולא מדרבנן)? אלא ע"כ
דוד
התעלמת מעיקר תשובתי. סוריה היא ארץ שיש לה פוטנציאל להיות ארץ ישראל מדאורייתא!! מה שאין כן שאר ארצות
משה
41
ולגבי הסילוף שלך "במינות", הבאת רמב"ם רוצח ד, י, "המינים והם עע"ז מישראל", אבל רק גילית בורות גדולה, כי יש כמה סוגי מינות, עיין תשובה פ"ג ה"ז, על גדרי מינות, יש מינות לע"ז, ויש מינות יותר גרועה שלא מאמין בכלום אפי' לא בע"ז, (וכמו שציינתי לך כמה מקורות שאינו מאמין באלוקים, גרוע מעע"ז שמאמין באלוקים,
האמת שמתסכלת אותך
40
אגב זה בדיוק מה שאני אומר, שלעולם ידור בא"י אינו הלכה של "חיוב", (וכפי שרואים מפורשות שפסק שמותר לדור בחו"ל), והרמב"ם לא כתב לשון "אסור", או "חייב לדור בא"י אפי' בעיר שרובה וכו'", אלא כתב לעולם ידור, שזה הוראה שלכתחילה עדיף לגור בא"י, אבל לא חייב, וכמו מאמר חז"ל "לעולם ילמוד שלא לשמה" וכו', האם זה
דוד
39
למגיב המבולבל, תכניס טוב טוב לראש את דבר ההלכה "לעולם ידור אדם בארץ ישראל ואפילו בעיר שרובה עובדי עבודה זרה, ואל ידור בחוצה לארץ ואפילו בעיר שרובה ישראל שכל היוצא לחוצה לארץ כאילו עובד עבודה זרה". זו ההלכה לא תשתנה לעולם גם אם יהיו לך קושיות לכאורה בגלל חוסר הבנתך. ודבר אלקינו יקום לעולם!!
משה
חח אתה זה שמבולבל מיסטר, תקלוט את זה כבר... כבר עניתי לך שזה לא בזה"ז, כמו שמוכח, מהרי"ף, והרא"ש, והטור, והשו"ע, שכל אלו לא פסקו זאת כלל, והם פוסקי הלכות, והם כולם ללא יוצא מהכלל, לא פסקו לעולם ידור בא"י, כי פשוט שזה לא נוהג בזמן הזה, אתה יכול להמשיך לדקלם בתסכול כמו תוכי, לעולם ידור, אבל הוכחת בע
דוד
כבר זמן רב לא נתקלתי באדם כה לא מפותח כמוך. מול עיניך התקיים קיבוץ גלויות לאחר 2000 שנה ואתה אומר לבורא עולם שזה לא מקובל עליך כי זה לא לפי הסדר שכתב הרמבם חחחח. שכחת שהרמבם בעצמו כתב שהוא כותב מה יהיה בימות המשיח מתוך הסברא מתוך הפסוקים ואין לו ידיעה כיצד יהיה עד שיהיה. ולגבי הפוסקים שהבאת, הם לא פ
משה
זה אומר שכבר זמן רב לא הסתכלת במראה... אני כבר כתבתי לך, שאני לא מגיב לך יותר על "הנושאים", ולכן אני לא משיב לך פה, על אף אחד מדברי הכפירה או השטויות הרבות שכתבת, (מלבד אם אולי תיתן מייל), על אף שאני יכול להשיב, ולהביא לך עשרות מקורות על ק"ג, וגאולה, שיפריכו את הדמיונות והכפירה שלך בגאולה הקדושה!
דוד
38
למשה הקראי, לגבי שאתה מתפלא וטוען "משום ישוב א"י", א"א להיות הכוונה לאיסור לא תחנם, או לאיסור "לא ישבו פן יחטיאו אותך לי", ואתה טוען שזה שיבוש כביכול, הנה אתה לא הראשון שתוקף את רבותינו, כבר קדמוך רבותיך הקראים, והנוצרים ימ"ש, שטענו זאת על כל התורה שבע"פ, שכביכול חז"ל סילפו הכוונה הפשוטה בהרבה דברים
אדום הנוצרים
הרמבם כתב בצורה פשוטה וברורה "משום ישוב ארץ ישראל". אל תנסה לסבך את דבריו רק בגלל שזה לא מסתדר עם ההשקופע האשכנזית הדבילית שלך
משה
לשיטתך אסור לדור בסוריה, כי יש כביכול חיוב דאורייתא לגור בא"י, וגם כתוב שמצוה לקנות בית בא"י, "משום ישוב א"י". שלפי הפירוש שלך זה משום חיוב דאורייתא לגור בא"י, א"כ למה מותר לקנות בשבת בית בסוריה, הרי אין שם שום חיוב דאורייתא לגור? ועוד למה הרמב"ם לא פוסק שאסור לקנות בית בסוריה, כי חובה לעלות משם לא
דוד
37
למשה הקראי לסיכום, האם לפי הרמב"ם מותר בזה"ז לדור בחו"ל? כן! כמו שפסק מלכים ה, ז, "ומותר לשכון בכל העולם חוץ מארץ מצרים", ולא כתב שם שחייבים אנשי חו"ל לעלות לא"י, ואם היה חיוב דאורייתא לדור בא"י בזה"ז, איך פסק הרמב"ם שמותר לגור בחו"ל? אלא ע"כ שאין שום חיוב לדור בא"י, ומה שפסק בהלכה ט' שאסור לצאת מא"
איגרת לבני תימן
לפי ההלכה כפי שהעלה אותה הרמבם אסור לשכון בחוצה לארץ אלא רק מפני רעב גדול, וגם אז אין זו מידת חסידות ולכן מחלון וכליון מתו.
משה
אתה כופר וחולק על מה שפסק הרמב"ם מלכים ה, ז, שמותר לשכון בחו"ל. אתה מסלף ולא מבין מה, ומתי.
דוד
36
למגיב דוד, אינך מבין את דבריי. ראשית, באתי להסביר לך שכשכתוב כי מינות קשה מעבודה זרה, אין הכוונה שהיא חמורה מעבודה זרה אלא היא עדיין מוגדרת כעבודה זרה (למרות שמינות איננה פולחן לאליל כלשהו, שזו העבודה הזרה הרגילה), ומכיוון שהיא קשה ועליה נאמר כל באיה לא ישובון, לכן אמרו חכמים שהיא קשה מהפולחן. אבל א
משה
35
בלי נדר זה התגובה האחרונה שלי (לכופר שיינו יינן נסך, וגם אם תגיב עוד ותסלף, לא אגיב יותר), כבר הוכחתי והצגתי לך מקורות, הכל כבר התברר, אין מן הצורך שאחזור על הכל, לך אין מה לענות, מלבד לעולם ידור שאתה לא מבין זאת, "לעולם ידור בא"י" כבר עניתי לך שזה לא בזמן הזה, כמו שרואים שהרי"ף, והרא"ש, והטור, והש
יהודי אמיתי משיב לכופר אומלל ומתוסכל
גם אני כבר עניתי לך כמה פעמים ולא הבנת. זה שבשולחן ערוך ובפוסקים נוספים לא הובא דין לא ידור וכו' אין זו הוכחה שהם לא פוסקים זאת, כיוון שישנן הלכות רבות השייכות לזמננו זה שגם אותן הם לא העלו בספריהם. למשל, הרמבם כתב את הלכות יסודי התורה העוסקים בין היתר בהלכות הנוגעות לקידוש ה' שזה שייך בכל זמן ולאו
משה
אני כבר כתבתי לך, שאני לא מגיב לך יותר על "הנושאים", ולכן אני לא משיב לך פה, ובפרט שקשה להוכיח משהו לע"ה.. (מלבד אם אולי תיתן מייל, אחרת אין לדבר סוף),
דוד
34
המשך למשה הקראי (רח"ל), ומה שפסק רמב"ם בממרים ג, ג, שבני בניהם של הקראים כתינוקות שנשבו, "ולא ימהר להרגן", (משמע שחייבין להרגן, אלא "לא ימהר" עד שינסה להחזיר אותם בתשובה), כל ההלכה הזאת שהם כתינוקות שנשבו, זה דווקא לצאצאי כופרי תושבע"פ בלבד, כפי שכתב זאת שם מפורש, ולא כתב זאת על בני בניהם של המינים,
משה האמיתי
גם אם החילונים הם מינים, יש להם דין של עובדי ע"ז וכפי שנפסק בהלכות רוצח, ולכן לעולם יסור אדם בארץ ישראל וכו' תקף גם אם החילונים מינים
משה
תן מייל, למה אתה מפחד?... עובדי ע"ז גויים אסור להרוג (ע"ז י, א), משא"כ מינים מישראל מצוה להרוג, וידוע שבתורה לפי העונש יודעים את גודל החטא, כמה זה חמור. וחוץ מזה יצר הרע של ע"ז להשתחוות לעצים, ואבנים, זה כבר התבטל בתחילת בית שני, משא"כ יצר הרע של מינו לכפור בתורה או באלוקים, זה לא התבטל, ולכן פשו
דוד
33
למגיב "משה" המשך: רבי זירא לא עלה לא"י, רק עד שראה בחלום שעורין, שזה רמז שהוא נקי לגמרי מעבירות (ברכות נז ע"א), ולשיטת הסילוף שלך, למה חיכה רק עד שיתברר לו שהוא נקי מעבירות? הרי לעולם ידור בא"י? וממתי משגיחים בחלומות, כשיש הלכה ברורה לעולם ידור בא"י? וע"כ שלעולם ידור מדובר רק בזה"ב, ובנוסף ההסבר למע
קראי אומלל באמת
כל הפרשנויות שלך משעשעות והן סתם סברות סבורות, קושיות ותירוצים כדרכם של אשכנזים חובבי השעשוע. אולם ההלכה לעולם לא תשתנה גם אם חלומו של רבי זירא לא מסתדר לך וגם אם זה לא יסתדר עם ספרים דרושיים/קבליים/חסידיים וכו' ההלכה לעולם לא תשתנה! לעולם ידור אדם בארץ ישראל ואפילו בעיר שרובה עובדי עבודה זרה!! וזה
משה
חלומו של רבי זירא מסתדר מאוד לשיטתי, להיפך לפי הכפירה שלך, לא מובן למה ר"ז לא עלה לא"י, רק עד שהיה בטוח שהוא נקי מעבירות? הרי אתה טוען שלעולם ידור בא"י זה גם בזה"ז, ואתה גם מסלף שאפילו אחד שלא שומר מצוות, מצוה לדור בא"י, אז למה לא עלה ר"ז לא"י רק עד שידע שהוא נקי מעבירות? מה עם לעולם ידור (שאתה מסל
דוד
שוב בפעם המי יודע כמה, המינים מוגדרים כעובדי עבודה זרה כפי שפסק הרמבם בהלכות רוצח, ולכן, ההלכה האומרת לעולם ידור אדם בארץ ישרל ואפילו בעיר שרובה עובדי ע"ז זה כולל את המינים
משה
חלומו של רבי זירא מסתדר מאוד לפי כל המקורות שאני מציג, ולהיפך לפי הכפירה שלך, לא מובן למה ר"ז לא עלה לא"י, עד החלום שהוא נקי מעבירות, הרי לשיטתך יש הלכה כביכול "לעולם ידור בא"י"? אלא ע"כ שלעולם ידור אינו בזה"ז, והרמב"ם אכן פסק בהלכות רוצח שהמינים מישראל מצוה לאבד, משא"כ לגבי עובדי ע"ז גויים, פסק ש
דוד משה
32
ספר הזוהר זוייף לפני 700 שנה על ידי משה די לאון וחבורתו. כל זה קרה למעלה מ1000 שנים לאחר פטירת רשב"י. אין שום קשר בין ספר הזוהר לרשב"י. היום הדבר ידוע לכולם. התעוררו. תלמדו משנה ותלמוד שיש להם מסורת בעם ישראל
משה
31
ספר הזוהר אינו לרשב"י כלל. הוא נכתב למעלה מאלף שנים לאחר פטירת רשב"י. מצוה גדולה לפרסם זאת כדי שאנשים לא ישקעו בספר זה כאילו שהוא שווה למשנה ולתלמוד. יהודים יקרים, גדולי ישראל שחקרו בדבר התריעו מ"הקבלה" בכל הדורות, אלא שהסתירו זאת המקובלים והחסידים. סיבת ההסתרה היא כיוון שהמקובלים והחסידים מתרגשים מ
משה
הדברים שאתה כותה בעניין לימוד זוהר הם נכונים בתכלית, אך לגבי העובדות אתה טועה ומטעה, ספר הזוהר "נתגלה" לאחר אלף שנה לא "נכתב"! והוא מיוחס לרשב"י ,
יצחקי
הספר נכתב לאחר 1000 שנה, לא נתגלה. ובמילים אחרות, היה כאן מעשה זיוף חמור ביותר, ובעקבותיו אנחנו סובלים עד היום שדוקא הדתיים שאמורים ללמד את הכופרים דעת ה', דוקא הם חסרי השכלה ומייצגים את חוסר הפיתוח. זה חילול ה' עצום. אם לא היינו נמשכים לקבלה ולחסידות הייתה הדת משכילה בדרך הרמב"ם והגאונים והיינו מרא
משה
מי שטוען כך, שהזוה"ק הוא חלילה זיוף, הוא כופר בחלק מן התורה שבעל פה, ואינו מצטרף למנין, ויינו יין נסך. אין טעם להתווכח אתם, כי הם חושבים שהם יותר חכמים מכולם, שכל גדולי ישראל תמימים או נגועים חלילה באיזושהי פניה, והם - הדרדעים - הם המשכילים הגדולים, החכמים המבריקים ודוברי האמת היחידה. צריך רק להתרחק
סתם אחד
טיפש מי אמר שרשב"י כתב את הזוהר? לכו"ע לא כתב אותו רשב"י, אלא צדיק אחר, בזוהר עצמו כתוב שרבי אבא היה הסופר, והרעיא מהימניא כתב אותו צדיק אחר, אבל זה ספר קדוש.
כופר אומלל
אז מה אתה רוצה לומר ! שהחסידות זה לא אמת והארי ז"ל מהו בשבילך ?והכל זה פשט כן לאכול עשב כל היום זה לא ריגושים! רשב"י זה הזוהר הקדוש והזוהר זה רשב"י עיין קצת ותראה שרוב המאמרים הם ממנו ותלמידיו וגם ההידרות שלא נשכח...
דוד
הם הוטעו. סוף סוף הם בני אדם אל תשכח. אבל היו גאונים שלא הצליחו להטעות אותם. הנודע ביהודה, היעבץ, החתם סופר, התשובה מאהבה ועוד רבים. לא אלמן ישראל
משה
ואני חשבתי שכבר אין דרדעים היום... תמימות מצידי... חוץ ממורי יחיא קאפח אף אחד לא הכחיש את המושג שנקרא "קבלה" או את ספר הזוהר! נא לא להמציא שטויות!
דוד
האמת לא נמדדת לפי כמות האנשים. כי אם ככה אז הנצרות אמת. חלילה וחס. האמת נמדדת לפי המסורת. לנצרות ולאיסלאם אין מסורת, וגם לזוהר אין מסורת. למשנה ולתלמוד יש מסורת כי הם נלמדו ברוב עם מעת שיצאו לאויר העולם. אבל הזוהר פתאום צץ משום מקום בספרד לאחר 1000 שנים ויותר שלא הכירוהו התנאים והאמוראים והגאונים ור
משה
"האמת לא נמדדת לפי כמות אנשים", בדיוק סוף סוף נפל לך האסימון, לכן הציונות לא אמת, וההצלחות שלה לא קובע שזה אמת, כי אחרת כמו שבעצמיך כתבת, הנצרות אמת, שהרי הם הצליחו פי 1000 מהציונות, הן בגשמיות (המדינות הכי יפות ומתורבתות וכו'), והן ברוחניות (אנשיה מאמינים באלוקים בניגוד למייסדי הציונות), ועיין רמב
דודי
שתהיה לנו בריא אם אין לך ידיעה ברורה ואתה סתם אומר משהו שבכלל לא טרחת לבדוק אחריו אז פשוט אל תכתוב מגילות ותתחיל לבדוק...
אני
אני לא כותב סתם. אני כותב לאחר חקירה של שנים רבות. היום אין שום ספק בדבר. ספר הזוהר נכתב לכולי עלמא בספרד הנוצרית למעלה מאלף שנים לאחר פטירת הרשבי. בקיצור, עבדו עלינו. הגיע הזמן לחזור בתשובה ואז נזכה סוף סוף לגאולה שלמה אמן.
משה
הרמב"ם לא מזכיר כלל את הזוהר, איך החלטת שהוא שלל אותו?
אריק1
30
למגיב משה, לא הבטחתי לא לענות לך, אלא כתבתי פעם אחת בלבד, ש"בלי נדר" אני לא יענה לך יותר, ועל יסוד זה כתבתי, שכבר כתבתי שאני לא יענה יותר, אבל שוב כתבתי רק בלי נדר, לא הבטחתי מעולם שאני לא יענה לך. ולמשל הרמב"ם עצמו פסק שאסור לדור במצרים, והוא עצמו דר במצרים, ולחלק מהמפרשים הוא לא היה אנוס כלל לזה,
דוד
29
לקראי משה, שכותב בבורות שכביכול המשנ"ב, וכו' שפוסק שמותר לצאת לחו"ל לראות חבירו, כביכול הם חולקים על הגמ', ולכן ההלכה כמו אמוראים, תישמע אתה עם הארץ מדאורייתא ורבנן, לדמיין שכאילו הפוסקים חולקים על הגמ'... רואים שחסר לך הרבה שכל ... להלן אוכיח לך מהגמ' עצמה "מעשה רב", מהרבה אמוראים שיצאו מא"י שלא ל
קראי אומלל
אתה מרבה בסברות בעלמא, קושיות שהן קושיות רק בעיניך. עם כל האריכות שלך לא תוכל למחוק אות אחת מההלכה שכתבה הרמבם "לעולם ידור אדם בארץ ישראל ואפילו בעיר שרובה עובדי עבודה זרה" וזה כולל את המינים שמוגדרים כעובדי עבודה זרה עיין שוב הלכות רוצח פרק ד, י
משה
זה לא סברות ולא קושיות בעיני, אלא זה ציטוט גמרות שלמות על אמוראים שיצאו מא"י, גם שלא בשביל מצוה, והרמב"ם לא יכול לחלוק על כ"כ הרבה אמוראים זה פשוט, (אחרת הוא לא הרמב"ם). ופשוט שהגמרא לא מביאה כ"כ הרבה "מעשה רב" כדי לסתור עצמה, ו"לעולם ידור" מדובר בזמן הבית. והשו"ע לא פסק זאת על אף שבימיו 90 אחוז מכל
העם הארץ הקראי
28
מחילה מכבוד הרב גאון צריך לפעמים לצאת לראות ולישמוע העם אומלל שאינם בני ישיבות ובתי מדרשות ונכספים להבין לקבל תשובות לכמה שאלות יסודיות שכל הרבנים רובם ככולם קשה להם להבין בכלל את שאלתם וכל שכן להביע להם תשובה ברורה ומובנת מהם לימוד הסוד לתלמידי חכמים ולרבנים ואפילו בגיל פחות מארבעים (טעות סופר ב
שלום
תגובה יפהפה , של ת"ח מופלג ! יישר כח גדול !
אהרון הכהן
ההיפך, זו תגובה של עם ארץ שאינו יודע שספר הזוהר זוייף על ידי משה די לאון וחבורתו. ביום כל ת"ח יודע זאת
משה
27
כמובן שמי שאין לו מורה הוראה אמיתי בקבלה אין ללמוד. אבל היו בהחלט מקובלים אמיתיים שלמדו מגיל קטן מאוד כי למדו מגדולי עולם בקבלה וכן שורש נשמתם היה ראוי לזה.
רם
26
למגיב דוד, אתה חייב לשפר את ידיעותיך בלשון הקודש, אחרת לא תבין דבר על בוריו מכל מה שאתה לומד, ולא פלא שאתה שטחי. אתה חייב לדעת כי יש הבדל בין המילה קשה לבין המילה חמור. לדוגמא, הרהורי עברה קשים מעברה אבל הם לא חמורים מעברה. ולכן, גם אם מינות קשה מעבודה זרה, הרי שהיא לא חמורה מעבודה זרה. ולכן פסק הרמ
משה
שוטה על הרהורי עבירה שקשים מעבירה לא הורגים, וגם לא לוקים, משא"כ במינות זה ההיפך, מצוה להרוג אותם, לעומת עע"ז גוי שאסור להרוג, האם תשובה פשוטה זו, לא מספיק בשביל בור כמוך?... ואגב כל הנידון הזה שהכנסת בטפשותך, מה יותר חמור ע"ז או מינות, כל זה לא קשור כלל, לנידון שלנו, לגבי לדור בא"י בעיר שרובה מי
דוד
25
למגיב "משה" הרמב"ם בעצמו פסק במלכים ה, ז, וז"ל: "ומותר לשכון בכל העולם" חוץ מארץ מצרים עכ"ל, (שזה אגב מפריך את הכפירה (הנוצרית) שלך, שהשואה באה כי לא עלו לא"י, והרמב"ם פסק מפורש שמותר לדור בחו"ל). ודבריך שכאילו לשיטת הרמב"ם כל ישראל צריכים לבוא מחו"ל לא"י לפני משיח, מלבד שזה מופרך מעשרות חז"ל וראשונ
יהודי אמיתי
ליהודי המזוייף, אתה לומד רמבם לשליש ולרביע וכמדלג על ההרים. הרמבם פוסק שאסור לצאת מארץ ישראל לחוצה לארץ לעולם!! פרק ה, ט. ורק לשלושה דברים מותר ובתנאי שלא ישכון שם, ורק אם חזק הרעב בארץ ישראל מותר לשכון בחוצה לארץ אבל להשתקע במצרים אסור לעולם. הא למדת שרק בזמן רעב נורא כמו בזמן מחלון וכליון מותר לשכ
משה
קודם כל טוב לראות שאין לך מה לענות על כל המקורות מהרמב"ם עצמו, שכותב (בהקדמה לפרק חלק) שהזמן של חזרה לא"י זה אחר ביאת המשיח, וכן קבוץ גליות יהיה ע"י המשיח, שנית הרמב"ם כתב מפורש לבני תימן, שמשיח יבוא לתימן ויקבץ אותם לא"י, והרמב"ם לא כתב להם לעלות לא"י, ומופרך הסילופים האומללים שלך, שלישית בנוסף ה
יהודי אמיתי נגד יהודי מתוסכל...
ליהודי המזוייף ומרוב תסכול גם אין לו שם. רוב המקורות שהבאת מהרמבם אינם מחיבורו ההלכתי, ולכן התייחסתי דוקא לחיבורו ההלכתי שהוא הקובע לפסק. הרמבם התיר רק במקרה חריג לגור במצרים, ולכן אין מקרה חריג מבטל את הכלל לעולם ידור אדם בארץ ישראל שהיא הלכה תמידית בכל זמן וכמו שכתב במפורש בהלכות עבדים. ומה שכתב א
משה
24
רגע רגע רגע לא הבנתי אז זה אומר שכל גדולי ישראל באלף שנה האחרונים הם סתם טעו???? למי יש אומץ לומר כך??!!! הרי עשרות אלפי פעמים אנו רואים שכל גדולי ישראל מביאים בכתבם את דברי הזוהר הקדוש מאיפה עכשיו זה בא מה נסגר???????????????
ה' ישמור
מי אתה ליד הרב מזוז ואגב איזה גדולי ישראל בדיוק אמרו ללמוד זוהר בגיל צעיר?
היהודי הנצחי
אכן טעו, וזו הסיבה לגלות הארוכה ולפוגרומים ולשואה שהשמידה כמעט את כל היהדות החרדית
משה
המאמר אומר רק שאנשים שקוראים ולא מבינים נכון עשוים להגיע לדברי כפירה, לא ראיתי פה שום דבר בגנות ספרי הקבלה המרכזיים עצמם
אריק1
23
לכו''ע, נדמה לי שגם לגר''מ מאזוז אין בעיה לגרוס זוהר בידיעה שזו גריסה ולא לימוד, כתוב שזה מזכך וכך נהגו בק''ק מרוקו.
יאיר
22
בזוהר כתוב שרק על ידי לימוד הזוהר פנימיות התורה נצא מהגלות הרחמים
אני
אם כך ספר הזוהר שייך דווקא בגלות ולא בדורינו שאנו זוכים לשבת בארץ ישראל בגאולה (שעוד לא שלימה) שכפי שקובע הזוה"ק בעצמו: "דְּלָא אִתְקְרֵי גָּלוּת אֶלָּא לְמַאן דְּאִיהוּ דָּר בְּאַרְעָא נוּכְרָאָה אִינוּן אִתְקַרְיָין גָּלְיָין" (ויחי). וממילא אינו נצרך ללימוד כאן יותר.
אבא תרחם!
קודם תכתוב את הדף המדוייק שהזוהר כותב זאת, וברור שזה סילוף ואי הבנת דבריו של הזוהר, שהרי גלות יוון היתה כולה בא"י, וכי משום שהיו בא"י, זה לא היה גלות? ובכל המקורות כתוב שהגלות זה עד ביאת המשיח, עיין ירושלמי (סוכה פ"ה) בחורבן ביתר נגדעה קרן ישראל ואינה עתידה לחזור למקומה עד שיבוא בן דוד. ועיין רבינו
תרחם על המסלפים גאולה
אם אתה מצטט כ"כ הרבה מקורות כנראה אתה לא מבין כלום.
איש
אשריך יהודי יקר שהבאת מקורות יפים.
דניאל
א. אין היום גאולה! גאולה זה רק עם משיח בן דוד. ב. זה שאתה יושב בארץ ישראל לא אומר שאתה בגאולה. כאמור אנחנו בגלות כי כל עוד שכינה בגלות אנחנו בגלות. והוכחה לזה שאין לנו זיכרון כמו שהיה לפני חורבן בית שני. ג. אינך חרדי אלא ציוני דתי שבנוי על טעות שיש היום "מדינה", מדינה תקום רק על פי נביא ולא מה שקורה
רם
מלכות חשמונאים קמה אחרי שפסקה נבואה.
איש
גאולה זה כאשר יצאת מארץ הגויים ומשעבודם. והראייה מפסח שיצאנו לגאולה אף על פי שלא הגיע בן דוד. ואם היית שם וממשיך לכפור בנסים שעשה לנו ה' כמו שאתה כופר בהם היום, לא היית נגאל!! כמו הרשע שבהגדה. לחרדים אין מסורת נכונה והם סטו הרבה ממנה על ידי השקפות זרות ונוצריות. ולכן כמעט כל היהדות החרדית הושמדה בש
משה
מה הקשר שאנחנו יושבים בארץ לגאולה? יש ישיבה יהודית בארץ רציפה כבר כמעט יותר מ1000 שנה.
דניאל
אבל לא היתה ממשלה וצבא ליהודים. לא היה כיבוש. הבנת או עדיין לא?
משה
21
למגיב משה, עוד מקור מהרמב"ם, איגרת השמד וז"ל: ומהמפורסם כמו כן שר' אליעזר נתפס למינות "אשר הוא יותר קשה מע"ז", וזה שהמינים יכריתם האל יתלוצצו בדתות, ואמרו אויל המתעסק בהם, משוגע הלמד אותם, והם יבטלו הנבואה לגמרי, עכ"ל. הרי שכתב הרמב"ם מפורש שמינות יותר גרוע מע"ז. ודלא כמו שסילפת פה את דבריו בשבוע הא
דוד
לצערי הרב אינך מפותח. מינות קשה מעבודה זרה אך אינה חמורה מעבודה זרה. למה הדבר דומה? הרהורי עברה קשים מעברה אולם הם אינם חמורים יותר מעברה. אינך מבין לשון הקודש. אתה צריך ללמוד אצל המארי א ב ואחר כך שיבאר לך את משמעות המילים שאתה מוציא מפיך כסוס כפרד אין הבין. ולעולם המינים נחשבים כעובדי עבודה זרה ול
משה
20
מרן מזוז יצא נגד הבאבות והמקובלים המזוייפים. סה טו. לימוד זוהר בוודאי שילמדו כולם. בישיבתו גורסים זוהר בלג בעומר בשבועות ועוד. בבקשה לא לסלף דברי הרב
למדתי בכ''ר
הוא גם מסתייג מספר הזוהר, וטוב שכך. גם בעולם הישיבות לא לומדים זוהר כי כולם יודעים את האמת אודותיו.... ודי לחכימא
משה
משה אתה רשע מסלף דברי הגאון מזוז אני למדתי בכ''ר
בוש ונכלם
הרב מאזוז יודע שספר הזוהר הוא מאוחר. הוא חוקר, הוא לא כמוך פתי.
משה
19
אל תשבשו את דברי הר"מ מאזוז שליט"א, הוא יצא נגד מקובלים שמגשימים את הדברים העדינים שהם לומדים. גם הבעל שם טוב וכל חכמי האמת יצאו נגד תופעה כזו. אכן יש קוב"ה ושכינתיה, כביכול בן ובת זוג, אבל מדובר בבחינות שכנגד עלמא דאתכסיא ועלמא דאתגליא, אור הסובב כל עלמין והאור הממלא כל עלמין, ו הספירות מחסד ועד יס
אלעזר
18
תניא קדישא לכל עם ישראל זה התרופה לביאת המשיח ואיתו נצעד!!!
האדמור הזקן
דברי הבל. יש לזה ביסוס בחז"ל? בתורה שבעל פה? מה אתה זורק סיסמאות לאוויר?
משה
17
לשיטתו נכון הוא לא הבין כלום אז הוא מזלזל
בבא סוקרי
להגיד על הרב שהוא לא מבין זה זלזול בכבוד התורה
כבוד התורה
זה שהרב מאזוז מצטט את מתנגדי הזהר הוא כופר . כתוב בזהר מפורש והובא בפתח אליהו . " אנת הוא דאפקת 10 תיקונין ... ובהון איתכסיאת מבני נשא " פירוש שבורא עולמות יצר 10 ספירות שבהם הוא מתכסא מבני אדם
חכם
16
חברה אתם יצאתם מפורפצות הרב מזוז וודאי שלא יוצא על הארי ועל תלמידו אלא התכוון בכללי הרבה אנשים בדרך כלל זה אנשים שאין להםרב ולומדים הרבה משתבשים אני מכיר כאלה שהתגרשו וכן ילדים שמתו בלי סיבה כמובן שלהם וכמובן שהרב לא דיבר ליחיד סגולה אז להיזהר מגילת של גדולי ישראל
רועי
15
גם בגמרא אפשר למצא ביטויים כמו "הביאו עלי כפרה שמיעטתי את הירח". ועל זה נאמר "ישרים דרכי ה' צדיקים ילכו בם ופושעים יכשלו בם".
רפאל
14
אנשים מוזרים רצים לעסוק בנסתר בטרם צברו ידיעה בנגלה.
חיים
13
דבי הבל ורעות רוח. בכל הדורות הספרדים נהגו לקרוא זוהר בלי להבין. דברי הרב מזוז הוצאו מהקשרם. מעבר לכך, ויכוחים כאלה ראוי לנהל בין גדולים לבין עצמם, לא בין קטני קטנים, ובודאי לא באתר בינוני.
סתם אחד
לא נכון. רק לאחר שעבדו על הציבור הספרדי שספר הזוהר הוא לרשבי הם החלו לעסוק בו ואפילו ללא הבנה, אבל לפני כן לא.
משה
12
תסלחו לי גם מטיפי מוסר והשקפה יש מהם עם מוסר נוצרית.
איש
11
חוא משונע נדול הכול יודועדל
יוסי
כל הפוסל במומו פוסל. אילו ידעת כיצד התבטא רשב"י ועוד גדולי עולם על לימוד הקבלה ע"י מי שאיננו בקי בתורת הנגלה ( תורה שבכתב ובע"פ ) לא יה לך אומץ להעלות דברי כפירה שכאלו. העובדה שלצערנו כמה מקובלים מטעם עצמם שחלקם כופרים בעיקר הפכו את הקבלה למסחרה תמורת בצע כסף, איננה
רובי
אין קשר בין ספר הזוהר לרשב"י. את ספר הזוהר כתבו משה די לאון וחבורתו בספרד הנוצרית למעלה מ1000 שנים לאחר פטירת רשב"י!!! היום הדבר ידוע לרבים ומצווה לפרסם כדי שאנשים לא יבזבזו את חייהם לריק. יהודים התעוררו!! תלמדו גמרא, רמבם, תנך וכו' כל הספרים שיש להם מסורת, אל תלמדו זוהר שאין לו מסורת אלא פתאום צץ
משה
10
ברוך שכוותי לדעת גדולי ישראל השם ישמרם לחיים טובים וארוכים אמן. היום אפשר לשמוע שיעורי "קבלה" מרבנים שנראים תלמידי חכמים אבל האמת, שמי שמתבונן בדריבהם ממש נראים כמו נוצרות רח"ל, וסותרים כל יסודות התורה הפשוטים של עם ישראל.
ראובן
תן דוגמא למה כוונתך.
ירושלים
אכתוב לך מעט מראי מקומות מגדולי ישראל על הזוהר הקדוש! "אם דורי היה שומע בקולי, היה לומד כבר מגיל תשע ספר הזוהר, וכך היה רוכש יראת שמים במקום - חכמה חיצונית" ('נוצר חסד' להרה"ק מקאמרנא זי"ע) "לימוד ספר הזוהר נשגב מאוד - לטהר ולקדש הנפש". "אפילו אי לא ידע מאי קאמר, ושוגה בו שגיאות הרבה הוא חשוב לפני
שמעון
לא קשור לקבלה, גם בחבד יש משיחיסטים שמסלפים מאמרי חז"ל, כביכול צריך להאמין בבן אדם מת, שהוא לא באמת מת והכל רק אחיזת עיניים, ועוד סילופים כאלו, שיש לרבם דין נביא, וגם אצל הציונות דתית מסלפים מאמרי חז"ל, ובכל מקום ניתן למצוא כאלה אנשים, שמשתמשים בתורה לסלף אותה, ולחדש נגד יסודות היהדות. וזה לא קשור
שמעון
א. מי שטוען בכאן שספר הזוהר אינו מיוחס (ח"ו) לרשב"י ה"ה מכחיש דברי רבותינו זה מאות רבות של שנים, והולך בשיטת החוקרים הכפרניים. ב. לומר שיש לאדמו"ר מחב"ד דין נביא אי"ז בעיה הלכתית (כפי שמביא הרמב"ם באגרת תחיית המתים ש"תחזור הנבואה" - ומדבר על ימיו(!), וכפי שנתבאר בספר "יחי המלך" ו"יחי המלך המשיח" להר
תמיד אפשר לכתוב שטויות
לרבותיך אין מסורת על ספר הזוהר דור אחר דור עד רשבי. כיוון שכך, מי שטופל על רשבי בכח את ספר הזוהר הרי אין כופר גדול ממנו. כל החסידות בנויה על ספר הזוהר שאינו אלא זיוף של משה די לאון. כל בר דעת יודע זאת
משה
אגב אם אתה מזכיר איגרת תימן, הרי כתב שם הרמב"ם שתחילת התגלות המשיח יהיה בא"י, והרבי שלך מעולם לא היה בא"י... ובשיחת הרבי שופטים תשנ"א הוא אמר, שיש נביא גם בכל דורות הגלות, והוא בונה זאת לפי כמה דיוקים וקושיות לא נכונות, (שאגב קל להפריך אותן). ועיין למשל רד"ק תהלים עד, ט, משמתו זכריה מלאכי אין לנו
שפירא תפסיק לחסום פיות=איראן
9
אלו שזייפו את ספרי הקבלה כמו "הבהיר" "הקנה" "הזוהר" "הפליאה" ועוד ידעו כמובן שאין להגיגיהם שום מסורת בישראל, אז מה עשו? החליטו לקרוא להגיגיהם "תורת הקבלה"! כלומר, כדי לכסות על החיסרון הגדול שאין כאן שום מסורת, הם כינו את הגיגיהם כהגיגים "המקובלים" בישראל דור אחר דור, כדי שנחשוב שיש כאן מסורת. אוי לה
משה
8
למ. כבר הוכחתי לך בהרבה ראיות ברורות, ש"לעולם ידור בא"י" מדובר בזמן הבית, וכפי שרש"י כותב (שמואל א. כו, יט,) וז"ל: לך עבוד אלוהים אחרים. היוצא מא"י לחו"ל "בזמן הבית", כאלו עובד ע"ז עכ"ל. הרי לך רש"י מפורש, שהברייתא "לעולם ידור" מדבר בזה"ב, וכן מבואר בתוספתא ע"ז ה, ב, על הברייתא "לעולם ידור", שמה שנ
דוד
לא הוכחת דבר. גברא אגברא קא רמית? רשי על רמבם? רשי לחוד ורמבם לחוד. הרמבם פוסק להלכה לעולם ידור, לעולם!! בכל זמן!! בעניין הליכה כבתראי, כלל זה נאמר רק עד חתימת התלמוד ולא לאחר מכן, וכמו שביאר זאת הרמא בשם מהרי קולון. הרמבם העתיק את פסקי התלמוד בלבד, ואם כתב משהו מדעתו הוא מודיע במילים כמו "ולי נראה"
משה
תלמד קצת גמרא, רש"י סך הכל מבאר פירוש של כל גמ', והרמב"ם בהלכות ע"פ רוב לא נכנס למקורות, ולפרש דבריו, אלא מעתיק, ורש"י כבר ביאר שלעולם ידור זה בזה"ב, וכן פסק הרמב"ם בעצמו שמותר לדור בחו"ל, מלכים ה, ז, (והכל פשוט, וחבל שאני יוצא מגדרי לענות לך), אגב אני שמח שסוף סוף אמרת שזה "פסק תלמודי", כי אכן בת
דוד
בזמן דוד ושאול עוד לא היה בית מקדש ואם כן התוספת ברש"י "בזמן הבית" היא כפי הנראה תוספת של איזה תלמיד. רש"י על הגמרא לא הזכיר זאת. ומכל מקום רבינו הרמב"ם שהוא הפוסק בודאי שלא הזכיר זאת, ואם כן ברור שלעולם ידור הוא כמשמעו. מה שמובא בגמ' לאחר מכן הוא אמר רב יהודה אמר שמואל כשם שאסור לצאת מארץ ישראל לבב
משה
7
למגיב דוד, לו היית יודע מה היה המצב בארץ ישראל בזמן הרמבם לא היית שואל את שאלתך. ובכן, בזמן הרמבם ארץ ישראל הייתה חרבה כל כך שלא היה ניתן להתיישב בה, הגבה יותר גרוע מהרעב הגדול שהיה בזמן מחלון וכליון, וזאת כפי הבטחת תורתנו הקדושה ושממו עליה אוייביכם. צר לי לכתוב לך, אך איני רואה בך בר הכי כדי להידיי
משה
עיין איגרת השמד, שרמב"ם כותב שמינות יותר קשה מע"ז, ופשוט, ומפריך את הסילוף שלך בדבריו, חחח אתה "בלופר", הכוונה צבוע שקרן, כתבת לי פה שבועיים שלמים, בלי חשש משום דבר, אבל לפתע שזה מגיע למייל, אתה כה חושש, ומתחמק בתאוריות וסיפורי סבתא אומללים, וזורק את הכדור עלי כאילו שאני מתחמק בתירוצים, אם יש לי
דוד
6
למה להרבות מחלוקת בישראל ,הכל מובן
אליהוא הנביא
5
לקראי הנכבד, מוכח מהרבה ראשונים שפירשו, שההיתר לקנות ע"י גוי בית בא"י בשבת, הוא בשביל המצוה לגרש עכו"ם מא"י, (ומה המקור שצריך לגרש עע"ז מא"י? "לא ישבו בארציך" ולא תחנם), אעתיק לך דברי הריב"ש סי' ק"א וז"ל: דאדרבה הקונה שדה מן הכותי, היא מצוה גדולה מן העליה (לא"י), כי העליה (לא"י) היא מצוה לשעת' ולעצמ
לגרש כל המחטיאי הרבים מא"י
הרמבם הוא הפוסק המרכזי של עם ישראל, וכל שכן בהלכות אלו. וממשה ועד משה לא קם כמשה. וכל הבודל ממנו כבודל מן החיים כי כל דבריו דברי קבלה מהגאונים והאמוראים. והוא כתב משום ישוב ארץ ישראל!!
משה
זה שהחלטת שההלכה רק לפי הרמב"ם, זה הבעיה האישית שלך, כל בית ישראל הולך לפי השו"ע, שכמה פעמים פסק שלא כהרמב"ם, וכן לא פסק לעולם ידור, ולא אסר לצאת מא"י מלבד ל4 דברים שהרמב"ם מנה, והרמב"ם שכתב משום ישוב א"י, זה כמו הגמ' שכתב זאת, זה לא המצאה של הרמב"ם, וורוב המפרשים-בפרט הראשונים, פירשו שזה משום מצ
דוד
השולחן ערוך כתב בהקדמתו לבית יוסף וכן בשות אבקת רוכל שהרמבם הוא מאריה דאתרין והוא לא כתב את ספרו אלא לקהילות שאין להם פוסק. וכבר כתבתי לך שאין שום ראיה שהשולחן ערוך חולק על הרמבם רק בגלל שלא העלה לשולחן ערוך את הדין של לעולם לא ידור וכו' כי הלכות רבות הנוגעות גם לזמננו זה הוא לא העלה, אף על פי שהוא
משה
4
המשך לקראי משה, ומה שכתב הרמב"ם בהי"ב לעולם ידור בא"י, כבר הוכחתי לך שזה מדובר בזה"ב, כפי שהשו"ע לא פסק זאת, (והשו"ע לא פסק הלכות מסויימות שלא שכיח לעבור עליהן, אבל פה זה ההיפך, הרי רוב ישראל נמצאו בכל דורות הגלות בחו"ל, הרי ששכיח מאוד לעבור על "לעולם ידור בא"י", וא"כ למה לא פסק זאת השו"ע, להציל ישר
האמת שמתסכלת אותך
הרמבם פסק לעולם ידור אדם בארץ ישראל ואפילו בעיר שרובה עובדי עבודה זרה. לעולם, פירושו תמיד בין בפני הבית בין בזמן הזה. בכל עת. המינים הם סוג של עובדי עבודה זרה כפי שפסק הרמבם בהלכות רוצח, ולכן גם שרוב ארץ ישראל הם מינים חייבים אנו לעלות לארץ ישראל. השולחן ערוך הוא בקושי 20% מההלכה, והוא לא כתב הרבה מ
משה
ברמב"ם הלכות רוצח פסק שמצוה להרוג מינים מישראל, משא"כ גויים עע"ז פסק בע"ז י, א, שאסור להרוג אותם, הרי שאדרבא מהמקור שהבאת מוכח שמינים יהודים גרועים מגויים, ופשוט. אתה עם הארץ קראי, שחבל להתכתב איתך, אתה ממציא דברים, (שכאילו מינות זה רק ע"ז, בשעה שהרמב"ם הסביר שיש 5 סוגי מינות, וגם פסק שמינים יהודים
הקראי המתוסכל
מצוה להרוג מינים בסדר, אבל הם עדיין בגדר עובדי עבודה זרה, ולכן כשפסק הרמבם לעולם ידור אדם בארץ ישראל ואפילו בעיר שרובה עובדי עבודה זרה זה כולל את המינים. ולכן, תעלה לארץ מיד!! כי מי שלא עולה הוא דומה לעובד עבודה זרה!!
משה
3
חורבן וכפירה
כתבות ישראל שפירא בעם
2
סתם ציוני
Rabbi
הציונים צדקו יותר מהחרדים. עובדה שכמעט כל החרדים הושמדו בשואה והציונים לא. אדרבא, הציונים הצליחו להקים מדינה
משה
איזה עיוות ההסטוריה. בתור אחד שהוציא 92 בבגרות בהסטוריה. באיזו מדינה היו אומרים תהיה יהודי בביתיך ובן אדם בצאתך( גרמניה) איזו מדינה קראו לעיר הבירה ירושלים החדשה( ברלין) איזו מדינה היה שיעור התבוללות מקסימלי עד כדי מחיקה כללית של העם היהודי בה.ספוילר -גרמניה. למה היטלר ציווה להשמיד את כלל היהודים עם
א
אתה לא משיב כלל לעניין. תכניס טוב טוב לראש שלך כמעט לא נשאר שריד ליהדות החרדית לאחר השואה!
משה
1
יש הבדל בין "לימוד", ול"אמירת" זוהר הקדוש, וגם יש הבדל בין זוהר על הפרשה, שזה רובו מדרשים, ולבין ספרי קבלה, כמו "שורשי השמות", "ספר החשמל", "שערי אורה" וכדומה. שעל זה היה האיסור לא ללמוד קבלה, מי שלא מבין את ההבדלים, ספק אם הוא זכאי לתואר "רב" בכלל.
זקני ת"ח משתבחים...
לא משנה מה כתבו בשם רבנים בשום פנים לא מזלזלים ברבנים ותלמידי חכמים אוי ואבוי ואבוי למי שמזלזל ברבנים ותלמידי חכמים
אבג

אולי גם יעניין אותך:

עוד בחדשות חרדים: