ועידת 'כיכר השבת'

נתניהו, הרצוג וכל הבכירים; פספסתם? שידור חוזר מ'ועידת כיכר'

נשיא המדינה, ראש הממשלה לשעבר, ראשי המפלגות החרדיות, שרים וחברי כנסת לצד בכירים במשק הישראלי, מנהלי בנקים וחברות - משתתפים ב'וועידת כיכר השבת' לציבור החרדי - 50 יום לבחירות לכנסת, רגע לפני הגשת הרשימות • צפו בשידור חי של הוועידה היישר ממלון 'וולדורף אטסטוריה' (חרדים)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ט"ז באלול תשפ"ב | 12.09.22
השר מאיר כהן (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת | הפקה: איציק אוחנה)

ועידת כיכר השבת לציבור החרדי נפתחה הבוקר (שני) במלון 'וולדורף אסטוריה' בירושלים, בהשתתפות נשיא המדינה יצחק הרצוג, ובכירי הפוליטיקאים, ראש הממשלה לשעבר, ראשי המפלגות החרדיות, שרים, חברי כנסת, בכירים במשק הישראלי, מנהלי בנקים וחברות. "כיכר השבת" העביר את הוועידה בשידור חי.

נתניהו: "אוביל את הגוש, אנחנו נוגעים ב-61"

ראש הממשלה לשעבר נתניהו השיב ב'וועידת כיכר' במענה לשאלה על המניע שלו ואמר כי הוא "עושה את זה מתוך תחושת שליחות עמוקה ובמחשב שלעם ישראל אין עתיד בלי ארץ ישראל ובלי מדינת ישראל."

כשנשאל איך יצליח להקים ממשלה אחרי כמה מערכות בחירות השיב; "הסיבה העיקרית היא השנה האחרונה ומה שעברנו כולנו. כולם ראו שמה שאמרנו בנוגע להקמת הממשלה עם המשותפת, אכן קרה."

עוד אמר נתניהו כי "על פי הסקרים שלנו, אנחנו נוגעים ב - 61. בסקרים שלנו אנחנו רואים בוודאות שיש לנו יותר מצביעים שלא הלכו לקלפי בבחירות האחרונות, לעומת פחות מצביעים שיש לגוש השמאל שלא הלכו להצביע.

אם כולם מגוש הימין יצאו להצביע אנחנו ננצח את הבחירות בוודאות עם יותר מ.61, משום שכולנו ראינו את ממשלת ה'בירא עמיקתא' שהובילה אותנו למצב הזוי."

יש שאומרים שנתניהו הוא האדמו"ר האמיתי, ושהוא היחידי שיצליח בסוף למנוע פילוג... נתניהו: "כבודם של האדמו"רים מונח במקומם. אני מכבד אותם מאד ולא מתיימר להחליף את המנהיגים הרוחניים שמנהיגים את הציבור הדתי והחרדים. אני כן יודע שיש אהדה גדולה לעמדות שאני מייצג."

במענה לשאלה אם ידיח את היועמ"שית השיב נתניהו: "אין לי כוונה לעשות את זה. אנחנו נקים גוף שתפקידו יהיה לפקח ולטפל בנושאים הבעייתים שדרושים שיפור".

על המצב הכלכלי אמר נתניהו כי הוא "יודע כמה זה קשה. אני פוגש את האזרחים ברחובות שכואב להם המצב שנוצר שבו סל הקניות התייקר מאד.

מה שהשמאל ושופרות התקשורת אומרים, כאילו המצב הנוכחי היה כך תמיד, הוא שקר ופשוט לא נכון. האינפלציה עלתה פי 9 בשנה האחרונה, לעומת חצי אחוז מידי שנה בתקופת הממשלה שלנו. מחירי הדיור שעלו בשנה האחרונה ב. 18%, לא עלו ברמה כזאת בשנים שקדמו. כשאנחנו נקים את הממשלה, נקים מייד קבינט דיור ונשחרר מלאי של 300,000 דירות שנמצאות אצל ראשי הערים."

עוד אמר כי "מדובר בדירות שנמצאות על שולחנם של ראשי הערים בזכות תוכניות שאנחנו בנינו בתקופת ממשלות הימין."

דרעי: "לפיד לא פראייר"

דרעי התייחס לירידה בכמות המצביעים עבור מפלגתו בבחירות האחרונות ואמר: "על דא קא בכינא. אין לי הסבר. יכול להיות שגם היתה אדישות, ואני מקווה שכל הגוש יעבוד קשה מאד לטובת המטרה."

"אנחנו הקדמנו את המצב. אין לנו ב"ה מריבות, ואנחנו מתמקדים בהבאת המצביעים לקלפי בצורה נכונה. הממשלה הנוכחית עשתה לנו רק טוב, והביאה לכך שהיום כולם מבינים את הנזק הגדול שנעשה, ולכן אנחנו פועלים כבר מעכשיו כדי לארגן את המצביעים כדי שיבואו לקלפי. אם כולם יבואו, אין לי ספק שננצח ונגיע ל-61."

"לפיד לא פראייר, והוא לא יתן לאף אחד להיות ראש ממשלה, ולכן אין שום אופציה אחרת. זה או לפיד עם המשותפת והשמאל, או נתניהו יחד עם גוש הימין והמסורתי." הוסיף דרעי.

על השר יועז הנדל אמר דרעי כי הוא לא שמח במפלתו: "אני לא מאושר, אבל הנדל והאוזר שהספיקו לעבור בכמה מפלגות בתוך כמה שנים, גרמו לאיבוד אימון של הציבור בפוליטיקה. הנדל ניסה לחנך אותנו בכוח, לכפות על 600,000 איש מצב שהם לא רצו, מי שמך בכלל."

בהמשך הסכים עם שאלת ישי כהן ואמר כי הוא מסכים כי צריך שינוי בסלולר הכשר "אבל יש דרך לעשות זאת. אני גם לא אוהב מונופולים, אבל לכפות מצב כזה בניגוד לחינוך שלנו, זה משהו שאי אפשר להסכים לו."

פרוש: "למדתי לדרוש לא פחות מאשר מפלגת רע"מ דרשה"

ח"כ פרוש מ'יהדות התורה' אמר כי מה שלמד מהשנה האחרונה היה כי ידרוש :לא פחות מאשר רע"מ דרשה". עוד אמר: "פעם היו אומרים לנו, תשמעו החרדים לא מתגייסים לצבא, ומגיע להם פחות. היום אחרי שהערבים קיבלו, אנחנו נדרוש פתרון למצוקות שלנו."

עוד אמר כי "כשליברמן התעלל בציבור החרדי בני גנץ במלחא את פיו מים, וכשבני גנץ דיבר מסר של אחדות - הם מעטפת מסוכנת מאד שתכליתו פילוג ופירוק. תראו, כל ישראל אחים, ואחדות בעפ ישראל היא דבר חשוב ומ/שמעותי, ולכולנו יש משמעות לכל יהודי באשר הוא.

הציבור החרדי הוא האחרון שצריך לדבר אליו בנושא הזה. שלל ארגוני החסד שהצמבור החרדי מפעיל בהמוניו, הם עוורי צבעים לדעתו ולאמונתיו של כל אדם מישראל."

בהמשך טען: "אני אומר בצניעות שככה ה גם ביעחס למיבור הדתי הלאומי שמוביל מפעלים ומתוך שליחות אחריות לעם ישראל, אבל מכיוון שאנחנו כל כך רוצים בטובותו של עם ישראלת אנחנו רוצים שמדינת ישראל תהיה יהודית יחול ומחוברת יותר לערכיה , ואנחנו רוצים שמדינת ישראל תהיה מחובר יותר לערכים שלה ולצדקת דרכה. ואלו הן הדרכים והתוכניות שהמחנה הלאומי רוצה להוביל בעם ישראל".

בהמשך טען על גנת ואמר כי "אנחנו חייבים לשמור על הביחד של המחנה הלואמי והנסיונות של בני גנץ לתקוע טריז מסוכנים מאד אני מקווה מה שאנחו חושבים שהוא טוב הוא לא טוב רק לנו אלא לכל עם ישרלא, לשליחותו לרווחצו ולחיים שלהו כאן כחלק ממצוות יישוב הארץ. ובעזרת השם נעשה ונצליח".

השר מ'יש עתיד': "משהו רע עובר על המשותפת"

שר הרווחה, איש 'יש עתיד' מאיר כהן התייחס בדבריו, בין היתר, לרשימה המשותפת. "משהו רע עובר על הרשימה המשותפת", אמר. "אני לא אהיה שותף עם מפלגה שמקעקעת את זכותנו על הארץ הזו". הוא אמר כי לא ישענו עליהם והוסיף: " אני חושב שביטויים כמו של סאמי אבו שחאדה, מובילים אותנו למצב בלתי אפשרי שלא נוכל להסכים לו".

בהמשך התארח בוועידה ראש הממשלה לשעבר ויו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו, בראיון 'אחד על אחד' עם פרשן כיכר השבת ישי כהן. "אני בטוח שחברינו במפלגות החרדיות ימצאו את הדרך להתאחד משום שהאיחוד נותן לנו הרבה כוח, אני משאיר את ההחלטות לראשי המפלגות ולרבנים", אמר.

בתשובה לשאלה על התבטאויות ח״כים בליכוד נגד היועמ״שית, אמר נתניהו: "יש לנו נבחרת מצויינת אבל לנבחרת הזאת יש קפטן ובסוף המדיניות נקבעת באופן מסודר - אף אחד לא הולך לפטר את היועצת המשפטית לממשלה".

הועידה מתקיימת בחסות משרד ירושלים ומורשת שפועל לחיזוק ופיתוח ירושלים בתחומים רבים, בהם גם התחום הכלכלי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר