"ראש העיר: "שתלך לחורב"

רוע או אטימות? ילדה חסידית מבני ברק יושבת בבית על לא עוול בכפה

סיפור קורע לב על ילדה קטנה שהייתה אמורה ללכת כמו יתר חברותיה לבית הספר, אך ככל הנראה היא נפלה בין הכסאות, כשפנו לראש עיריית בני ברק לעזרה, הוא הגיב באטימות: "שתלך לחורב" | וגם: מדוע הילדה פרצה בבכי (חרדים)

שימי שפר | כיכר השבת |
עוול של עיריית בני ברק (צילום: מרים אלסתר, יונתן זינדל, פלאש 90)

שלושה שבועות מאז פתיחת שנת הלימודים, ופחות משבוע ימים לפני ראש השנה, מתברר כי בעיר בני ברק יש מי שטרם החלה את שנת הלימודים.

מדובר בילדה בת 7 וחצי מבני ברק, בת להורים ממשפחה חסידית מאחת הקהילות החסידיות הגדולות, שיושבת בבית כבר שלושה שבועות, מסיבה שטרם ברורה.

בשיחה עם 'כיכר השבת' מספרת האם בדמעות: "לפני מספר חודשים היא רשמה את הילדה לבית ספר אזורי, שם נאמר לה כי היות והיא משתייכת לציבור החסידי, הילדה אינה מתאימה לבית הספר, וכי עליה להירשם לבית ספר בית יעקב המיועד לציבור החסידי".

"נרשמתי לבית הספר החסידי", מספרת האם, "ומסיבה שטרם ברורה הבת שלי לא התקבלה. פניתי אליהם בבקשה לעבור על התקנון ולבדוק האם ישנה בעיה מסויימת בהתנהגות שלי, או של בני הבית, אך ללא הועיל. אף אחד לא סיפק תשובות, ולא היה מוכן אפילו לשמוע אותי או להסביר מדוע הבת שלי לא מתאימה למסגרת".

לדברי האם: "אחד הרבנים החסידים החשובים בעיר שאליו פניתי לא מצליח להבין מדוע לא קיבלו את הבת שלי. אני לא מחזיקה סמארט-פון, ומנהלת אורח חיים חסידי אדוק, הרבה יותר מהורים אחרים שילדיהם לומדים באותו בית ספר, ולא מצליחה להבין מדוע הבת שלי שהיא חכמה מאד ומוכשרת משלמת מחיר מבלי שאף אחד מספק תשובות מדוע היא יושבת בבית בוכיה, ללא חברה, בזמן שילדות בגילה התחילו את השנה מזמן".

לשאלת 'כיכר השבת' האם היא פנתה לגורמים בעירייה, טוענת האם, כי היא פנתה לראש העיר אברהם רובינשטיין, ולסגנו - חנוך זייברט שניסו לסייע, אך נכון לעכשיו ללא הצלחה.

לטענתה, לאחר מספר ימים ראש העיר אף אמר לה כי אין לו אפשרות לעזור, ו"שהפתרון היחיד הוא לשלוח את הילדה לבית ספר חורב", צעד שאליה היא כמובן מתנגדת.

נדגיש, כי החלק הקשה ביותר בשיחה עם האם, היה כאשר לפתע נכנסה הילדה לחדר ופרצה בבכי של ממש, מה שהוביל את האמא לסיים את השיחה, בשל הקושי הרב.

מטעמו של חנוך זייברט נמסר כי זייברט הוא היחיד שלא הרים ידיים ומתעסק במשך ימים ארוכים בסיפור הכואב ובניסיון למצוא פתרון עבור הילדה בתקווה שבקרוב היא תחל את שנת הלימודים.

מטעמו של ראש העיר אברהם רובינשטיין ועיריית בני ברק לא התקבלה תגובה, ולכשתתקבל היא תפורסם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר