תקרית חריגה

בחור ישיבה אמריקאי שלמד בישיבה ירושלמית נעצר בלבנון בחשד לריגול

תלמיד ישיבה אזרח ארצות הברית נעצר על ידי הרשויות בלבנון לאחר שהתברר כי מדובר בבחור ישיבה • בהתערבות הממשל האמריקני, שוחרר בחור הישיבה בחשאי מלבנון ויצא לאיחוד האמירויות (עולם, חרדים)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: יעקב נחומי, פלאש 90)

תקרית חריגה בלבנון: בחור ישיבה שלמד בישיבה מוכרת בירושלים עד לאחרונה, נעצר על ידי רשויות הביטחון בלבנון לאחר שנכנס למדינה העוינת. כך פורסם לראשונה על ידי הכתב רועי קייס ב'כאן 11'.

עוד עולה על פי הפרסום, כי בשל העובדה שבחור הישיבה הוא אזרח אמריקני, הצליחו בארצות הברית לשמור את דבר המעצר מתחת לגלי האתר ולהביא לשחרור תוך 48 שעות מאז נעצר על ידי כוחות הביטחון בלבנון.

לאחר שנחת בלבנון, הגיע בחור הישיבה למלון, אך כוחות הביטחון הגיעו למלון ועצרו אותו לאחר שהתברר כי הזמין את המלון משטח ישראל.

בהמשך, התברר כי על דרכונו האמריקני נמצאה גם חותמת כניסה ויציאה מישראל, דבר שהעלה עוד יותר את חשד הלבנונים כי אולי מדובר במרגל ישראלי.

בחור הישיבה בשנות העשרים לחייו הגיע ללבנון לאחר שעבר בקפריסין, וככל הנראה רצה להמשיך מלבנון גם לצפון עיראק.

על פי הפרסום, הפרשה לא פורסמה בכלי התקשורת בלבנון בשל לחץ של בכירים אמריקניים בהם חברי קונגרס שהצליחו לשחררו ממעצר, כאמור פחות מ-48 שעות לאחר שנעצר.

האירוע החריג הגיע לסיומו לאחר שבין יום חמישי שעבר ליום שישי האחרון שוחרר על ידי הלבנונים, כשמשם המשיך הבחור לאיחוד האמירויות.

במהלך המהדורה המרכזית ב'כאן' אמרו כי הציעו לתלמיד הישיבה להגיע ולדבר על התקרית החריגה, אך האחרון סירב, זאת בצל הניסיון להסתיר את הסיפור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר