בלעדי • צפו

הרב יצחק שפירא חושף את המו"מ שניהל עם יאיר לפיד

הרב יצחק שפירא התארח לריאיון חג באולפן 'כיכר השבת' וחשף את פרטי המשא ומתן שניהל עם ראש הממשלה יאיר לפיד, לתמיכה חרדית מבחוץ • בלעדי | צפו (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: אלעד זהבי. מפיק: איציק אוחנה)

הרב יצחק שפירא, התארח לריאיון חג באולפן 'כיכר השבת' וחשף את פרטי המשא ומתן שניהל עם ראש הממשלה יאיר לפיד, לתמיכה חרדית מבחוץ. הריאיון המלא ישודר במהלך חול המועד סוכות ב'כיכר השבת'.

"לגבי יאיר לפיד יש עדיין צדיריקם שזוכרים את האמירות שלו ב-2013, אני יכול לומר לך שיאיר לפיד של 2013 ליאיר לפיד של 2020", מבהיר בפתח דבריו בנושא הרגיש.

הרב שפירא מדבר על פרטי המשא ומתן שניהל עם לפיד: "אני חשבתי שבשביל לעצור את כל הגזירות בגיור, גיוס, כשרות, חילולי שבת, הטלפונים - לעשות עם הממשלה עסקה, מודל שאבא שלי (הרב אברהם יוסף שפירא ז"ל. י-כ) עשה בתשנ"ב עם רבין ואלוני. אז מועצות גדולי התורה לא נתנו לו להיכנס, ש"ס נכנסו ויצאו, הממשלה עמדה ליפול, אז אבא שלי הלך לרבין ואמר לו: אני לא נכנס, אתמוך בך מבחוץ בתנאי שאתה תתן לי את כל מה שהליכוד נתן לנו".

"זה אני הצעתי. לעשות מתווה לשישה חודשים, לנסות אם זה עובד, אחרי שישה חודשים כל אחד יכול ללכת".

לדבריו, המהלך לא יצא אל הפועל בשל כך "שמתי שזה היה צריך להתבצע - הממשלה הייתה כמעט מפורקת. אם הממשלה הייתה יותר יציבה, לא הספקתי לקבל את הסכמת כל גדולי התוןרה, רוב גדולי התורה אבל לא כל".

כאמור, הריאיון המלא ישודר במהלך חול המועד סוכות ב'כיכר השבת'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר