התושבים זועמים

הקפיצו את מחירי הערבות בגלל "מחסור" - וזה מה שקרה

סוחרים בעיר בני ברק טענו במהלך ליל הושענא רבא כי יש מחסור בערבות והעלו בדרמטיות את המחירים - עד שבסופו של דבר הם ירדו למחיר המקובל בשוק. מדוע? (חרדים)

(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

תושבי בני ברק זועמים על התנהלותם של כמה סוחרים, שהקפיצו במהלך ליל הושענא רבא את מחירי הערבות להושענות בדרמטיות, בנימוק כי קיים מחסור של ערבות בשוק.

במשך שעה ארוכה, נדחפו אנשים במוקדי מכירות שונים בעיר התורה והחסידות, ורכשו סטים של 5 ערבות להושענות במחיר מופקע של 25 ש"ח ליחידה.

הטענה כי יש מחסור גרמה לכך שבמהלך הלילה נצפו מחזות שבני ברק רגילה לראות במועדים אחרים, של דחיפות וצעקות כדי להשיג סט ערבות תמורת סכום גבוה דרמטית מהמקובל.

"במוצאי פסח במאפיות החמץ יש פחות דחיפות ולחץ מהדרמה המעושה סביב המחסור בערבות", אומר ל'כיכר השבת' אחד התושבים בעיר, שנכח במקום.

בהמשך, התברר כי מדובר היה בתרגיל פסיכולוגי של סוחרים שביקשו לשלש את רווחיהם. כאשר הגיעו סוחרים נוספים לאזור עם אספקה חדשה, המחירים צנחו לכעשרה שקלים ליחידה, כפי הנהוג מידי שנה.

בדיקת 'כיכר השבת' מעלה כי בערים חרדיות אחרות, כמו ירושלים וביתר עילית, הערבות נמכרו השנה, כמידי שנה, בסכומים של 7-10 ש"ח.

התושבים זועמים: "יש רשתות שיווק גדולות שמכרו סטים של ערבות להושענא רבא תמורת 3.9 ש"ח. איך הם העיזו, בתקופה שאנשים סובלים גם ככה מיוקר המחיה, לגנוב את האנשים תוך הטעיית הציבור כי יש מחסור חמור בשוק?".

מנגד, אחד הסוחרים שביקש לדבר בעילום שם טען כי מדובר בעניין פשוט של היצע וביקוש. "אני לא יודע מה קורה בערים אחרות. בבני ברק לא היה סחורה, וכאשר אין ערבות ויש הרבה אנשים שרוצים לרכוש ערבות - המחירים עולים בהתאם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר