הקרמלין נגד החסידים

הרב ממוסקבה מעריך: "זה הסוף של הקהילה היהודית ברוסיה"

יממה אחרי ההתבטאות המטרידה של עוזר המל"ל הרוסי, הדובר של חסידות חב"ד ברוסיה מעריך כי מדובר בתחילת הסוף של הנוכחות במדינה (עולם)

דוד הכהן | כיכר השבת |
הקרמלין (צילום: shutterstock)

ההתבטאות של עוזר ראש המלל הרוסי על חסידי חב"ד ברוסיה מטריד את הקהילה היהודית במדינת הענק. דובר חב"ד ברוסיה, הרב ברוך גורין, יליד המדינה, העריך היום כי "זה יהיה סוף הנוכחות היהודית ברוסיה".

את הדברים אמר בראיון שהעניק היום (רביעי) לתכנית 'ערב ערב' בתאגיד השידור הציבורי. "הריאיון של בכיר בגופי הביטחון של רוסיה זה התחלה של גל אנטישמיות רשמי של השלטון - אני חושב שזה יהיה הסוף של הנוכחות היהודית ברוסיה", אמר גורין.

הדברים מגיעים על רקע טענות של בכיר רוסי, במסמך שחיבר ופורסם בכלי תקשורת מקומיים, ולפיהם פעילות חב"ד באוקראינה היא לא פחות - מכת.

במסמך שחיבר עוזרו של ראש המל"ל הרוסי נכתב, כי שיש לערוך 'דה שטניזציה' לאוקראינה. בין היתר נכתב שם, שחברי חב"ד הם כת, שדוגלים בעליונות על פני גזעים אחרים.

לחב"ד פעילות מקיפה ברוסיה, ועד עכשיו הם נהנו מיציבות וחופש פעולה ואף יחסים טובים עם הקרמלין. בחב"ד חוששים כי זה הולך להשתנות וכי הם יהפכו לכלי משחק ביחסי רוסיה עם ישראל. בקהילות היהודיות ברוסיה אף דרשו היום באופן רשמי מהממשל לגנות את האמירה של הבכיר.

"דברים כאלו אנו שומעים כל הזמן", הסביר גורין, "אבל בדרך כלל הדברים נשמעים מאנשים שאין להם מקום רשמי, ופה מדובר על העוזר של המזכיר שירות הביטחון של רוסיה - גוף מאוד רשמי ומאוד בכיר, ואם זה מה שהם חושבים ומדברים זה מטריד מאוד".

גורין העריך בנוסף כי ההתבטאות המטרידה על חב"ד אינה דומה לדיונים ברוסיה על הסוכנות היהודית. לדבריו, הקהילה היהודית הפנימית ברוסיה היא חב"ד - ולא כמו הסוכנות שהיא גוף זר. כשמונים אחוז מרבני הקהילות היהודיות המקומיות ברחבי רוסיה הם של חסידי חב"ד וכך גם רבה הראשי של המדינה. "לאסור את חב"ד ברוסיה", כך גורין, "זה כבר משהו אחר לגמרי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר