הוגשה הצהרת תובע

המחבל שדקר בחור ישיבה: "חיפש יהודי" | תיעוד ממצלמת הגוף של השוטר

בהצהרת התובע שהגישה היום המשטרה כנגד המחבל שדקר בחור ישיבה, בשבת לפני כשבוע וחצי, נכתב כי המחבל פעל לבדו ללא כל סיוע חיצוני. את הסכין ששימשה לביצוע הפיגוע נטל ממטבח ביתו, החביא אותה על גופו וחיפש אחר קורבן פוטנציאלי בעל חזות יהודית לביצוע פיגוע הדקירה (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
ממצלמת הגוף של השוטר (צילום: דוברות המשטרה)

בתום חקירה במחוז ירושלים של המשטרה ושירות הביטחון הכללי, לפני שעה קלה (שני) הוגשה הצהרת תובע לקראת כתב אישום נגד המחבל שביצע פיגוע דקירה לפני כשבוע וחצי בירושלים

כזכור וכפי שדווח בהרחבה ב'כיכר השבת', בשבת פרשת בראשית, בסמוך לשעה 16:15, הגיע מחבל (בן 16, תושב ענאתא החדשה) לשטח ציבורי בין רחוב בר-לב לששת הימים, ודקר עובר אורח בגבו באמצעות סכין. מיד לאחר פיגוע הדקירה, המחבל נמלט מהמקום ובחור הישיבה שנקר, תושב בני ברק בשנות העשרים לחייו (התפללו להחלמתו: אליהו בן מרגלית) פונה עם סכין בגבו באורח קשה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים.

בעקבות הדיווח על הדקירה של הולך הרגל, כוחות משטרה גדולים של מחוז ירושלים בפיקוד מפקד מחוז ירושלים הוזעקו למקום, ובתוך זמן קצר סגרו את זירת האירוע והחלו בגביית עדויות ואיסוף ראיות. כוחות המשטרה ומג״ב החלו בסריקות אחר החשוד במעשה במספר מעגלים, בהתאם לתיאור המחבל שהופץ ע״י משל״ט מחוז ירושלים.

בחלוף פחות משעה לאחר הפיגוע במהלך הסריקות שביצעו שוטרי מחוז ירושלים מהקרקע ומהאוויר, שוטר סיור מתחנת שלם של מחוז ירושלים, זיהה את המחבל החשוד בדקירה באזור מגרשי הכדורגל בשייח׳ ג’ראח (סמוך לציר חיים בר לב). כשהבחין בשוטר קורא לעברו לעצור ולשכב על הרצפה, המחבל ניסה להימלט רגלית, אך השוטר חתר למגע וביצע אחריו מרדף שבמהלכו טיפס השוטר על גדר ורץ בעקבותיו עם נשק שלוף. בשלב מסויים, המחבל הסתובב לכיוון השוטר עם חפץ חד בידו והשוטר שחש סכנה לחייו, ביצע ירי מדוייק לעברו וניטרל את המחבל. המחבל שנוטרל- פונה באורח קשה לקבלת טיפול רפואי.

"השוטר שנטרל את המחבל הפגין ערנות, נחישות, חתירה למגע, אומץ לב ותושייה רבה. הירי המדוייק ותפקודו המקצועי- הוביל לנטרול המחבל ומנע פגיעה בחפים מפשע שהיו בסביבתו", כך אמר מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן בזירה

מחקירת פיגוע הדקירה שנוהלה ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים ובשירות הביטחון הכללי, עולה כי המחבל פעל לבדו ללא כל סיוע חיצוני. את הסכין ששימשה לביצוע הפיגוע נטל ממטבח ביתו, החביא אותה על גופו וחיפש אחר קורבן פוטנציאלי בעל חזות יהודית לביצוע פיגוע הדקירה. כשהבחין בקורבן, עקב אחריו עד שדקר אותו. מעוצמת הדקירה נשברה ידית הסכין ולהב הסכין נותר נעוץ בגב הקורבן. מיד לאחר המעשה נמלט המחבל רגלית לכיוון מגרשי הכדורגל בשייח ג׳ראח, זאת כאשר הנרתיק הקשיח של הסכין בידו. שם בין הילדים והנערים ששיחקו בכדורגל באותה שעה, ניסה להיטמע בכדי לא להיתפס. בתוך זמן קצר שוטר סיור ממחוז ירושלים איתר את המחבל ונטרל אותו לאחר מרדף רגלי קצר.

מעצרו של המחבל הוארך פעמיים בבית המשפט, והיום עם סיום החקירה הוגשה מטעם הפרקליטות הצהרת תובע בבימ״ש השלום בירושלים ומעצרו של המחבל הוארך בארבעה ימים נוספים, זאת עד ליום 3.11.2022, לצורך הגשת כתב אישום ובקשה למעצרו עד לתום ההליכים.

כזכור, דוד של בחור הישיבה שנפצע אמר לכלי התקשורת: "הוא (המחבל) חיפש מישהו עם זהות יהודית" אמר דודו של הפצוע. "אנחנו רוצים לבקש, שזה לא רק שיחה פוליטית. אליהו בן מרגלית. תתפללו עליו. בבקשה. כל פרק תהילים, מחשבה טובה - יכולה להרים אותו על הרגליים".

דוד הפצוע

עוד אמר הדוד כי "כרגע הוא לא יכול לזוז. הבן אדם לא יכול ללכת. מדובר באדם בן 23 שלא יכול ללכת. צעיר, בריא, נושם, שמח - שביום אחד דקירה אחת קטנה... מקווה שבעזרת השם לא יקרה מה שאומרים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר