כך הוכרעה המערכה

השיחה שהצילה // ירח טוקר

אם צריך להצביע על הרגע שבו המהפכה התרחשה בפועל, הדקה הקריטית שהכריעה את המערכה כולה – זה היה הרגע // ירח טוקר חוזר אל הרגע שבו הוכרעה המערכה (חרדים)

ירח טוקר | כיכר השבת |
ראש הישיבה משוחח בטלפון (צילום: באדיבות המצלם)

אם צריך להצביע על הרגע שבו המהפכה התרחשה בפועל, הדקה הקריטית שהכריעה את המערכה כולה – היה זה הרגע שבו הופצה לציבור תמונתו הנדירה של מרן ראש הישיבה שליט"א בגילו, מעמדו ועוצמתו הרוחנית והתורנית – מתקשר באופן אישי לראשי הישיבות ומבקש שיתכנסו ויעוררו למערכה.

מול רחוב ישנוני לגמרי, שהיה שרוי באדישות בלתי נתפסת ובעייפות נוראה, תמונה אחת, של מנהיג הדור מתקשר בטלפון באופן אישי כדי לעורר את המערכה, עשתה פשוט את הבלתי אפשרי.

בתגובת שרשרת מהירה ובלתי נתפסת התארגנו 186 מוקדים (!) בכל רחבי הארץ, מאות ראשי ישיבות וראשי כוללים שהחל לזעוק לתלמידיהם, להעיר את השטח ולקרוא לציבור כולו: "מי להשם אליי"!!!

מרנן ורבנן, ראשי הישיבות, והציבור כולו שראו את מסירות נפשו של מרן ראש הישיבה שליט"א הבינו שההכרעה והמערכה היא בנפשו, ממש כך.

מאות המוקדים התארגנו בתוך שעות, רבבות רבבות התכנסו והתאספו, והציבור יצא מהאדישות.

אירוע "האספו" עצמו שעבר בשידור חי ל150,000 איש מעפולה ועד טבריה, מדימונה ועד בית שמש ומאלעד ועד לקריית ספר, הובילה את כולם לקבל על עצמם את האתגר החד והברור שהציב לציבור מרן ראש הישיבה בקריאתו הנרגשת להמונים: "קידוש השם או חילול השם".

הציבור בחר בקידוש השם.

בלי לחשוב יותר פעמיים , ללא תירוצים, התחמקויות וחיפוש אחר הסיבות לברוח מההכרעה, הציבור בחר, הכריע, והיטה את הכף החשובה כל כך של מערכת הבחירות הדרמטית הזו שעברנו אמש.

הציבור החרדי בחר לא רק בפתק של ג', אלא בחר בדעת תורה, בחר לציית למנהיג של הדור ובחר בניגוד לכל איומי הסרק של זליגת קולות וחוסר ציות לדעת תורה, לזעוק כאיש אחד בלב אחד "משה אמת ותורתו אמת". "קידוש השם ולא לחילול השם", וכן, שוב ושוב ושוב: "ועשית ככל אשר יורוך"!

  • הכותב שימש דובר מעמד 'האספו' בראשות מרן ראש הישיבה שליט"א

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר