הפתעת הבחירות

אברהם, יוני, נתי וארז | אלו הנציגים החדשים של ש"ס בכנסת

תנועת ש"ס חוגגת פעמיים, גם חזרה לשלטון וגם הצלחה מסחררת עם 11 מנדטים - מה שיאפשר לה להכניס ארבעה ח"כים חדשים וצעירים לכנסת | ישי כהן עם הפרופיל המלא של אברהם בצלאל, יוני משריקי, נתי חייק וארז מלול (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
אברהם בצלאל, יוני משריקי, נתי חייק וארז מלול (צילום: יעקב כהן, ללא קרדיט)

בתנועת ש"ס חוגגים בבחירות הללו ניצחון כפול, גם גוש הימין השיג את מספר הקסם '61' ואף יותר מכך, אך לא פחות - תנועת ש"ס זינקה ל-11 מנדטים ומתקרבת ל-400 אלף מצביעים, מספר מצביעים המתקרב למספר המצביעים בבחירות 1999, אז זכתה ש"ס ב-17 מנדטים.

>> למגזין המלא - הקליקו כאן <<

בשל הזינוק ל-11 מנדטים והכניסה לקואליציה לצד החוק הנורבגי, ש"ס צפויה להכניס לכנסת ה-25 לפחות ארבעה חברי כנסת חדשים. הראשון, אברהם בצלאל, ייכנס מיד עם השבעת הכנסת החדשה והשלושה הנוספים - יוני משריקי, נתנאל חייק ועו"ד ארז מלול, צפויים להיכנס בשבועות שלאחר מכן במסגרת החוק הנורבגי.

'מגזין כיכר' עם הפרופיל המלא של חברי הכנסת החדשים.

אברהם בצלאל

בן 42, נשוי ואב ל-8 ילדים בלי עין הרע. תושב שכונת נווה יעקב בירושלים.

את דרכו החל בתפקידי ניהול שונים בגמ"ח המרכזי של ישיבת 'מיר'. במקביל לחזרת אריה דרעי לתפקיד יו"ר ש"ס, וריענון השורות נבחר בצלאל לתפקיד חבר המינהל הקהילתי נווה יעקב. תקופה קצרה לאחר מכן החל לכהן במקביל כראש לשכת סגן ראש העיר ומחזיק תיק חינוך חרדי צביקה כהן.

אברהם בצלאל (צילום: יעקב כהן)

לאחר מכן, מונה בצלאל לתפקיד חבר מועצת העיר ירושלים ומחזיק תיק הארנונה.

עם תחילת הקדנציה הנוכחית, מונה בצלאל לתפקיד סגן ראש העיר ומחזיק תיק חינוך חרדי. במסגרת תפקידו היה אחראי על שיבוץ הבנות לסמינרים. בצלאל נהנה מקרבה מיוחדת במעונו של האדמו"ר רבי דוד אבוחצירא.

יונתן (יוני) משריקי

בן 38, נשוי ואב לשניים. גדל ומתגורר בירושלים.

בצעירותו למד בישיבות 'שערי בינה' ו'מיר'. בעל תואר ראשון במשפטים.

את דרכו בעשייה הציבורית החל בסיעת ש"ס המקומית בירושלים, שם שימש במשך מספר שנים כיועץ בכיר וכראש הלשכה של כמה מסגני ראש העיר מטעם ש"ס, ויצר קשר קרוב עם ראשי הקהילות בעיר.

יונתן (יוני) משריקי (צילום: יעקב כהן)

עם חזרתו של אריה דרעי למשרד הפנים מונה ליועצו, בהמשך כיהן גם כראש מטה השר במשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל, כמו כן שימש כיועץ חקיקה ובתפקידו זה היה אחראי על הקשר עם הכנסת ומכיר היטב את העבודה הפרלמנטרית. בין היתר, הוא מחזיק בקשר קרוב עם גדולי רבני עדת תימן,

נתנאל (נתי) חייק

בן 42, נשוי ואב לשבעה, מתגורר ברכסים שם נולד.

שימש כחבר המועצה המקומית רכסים בשנים 2013-2018. בצעירותו למד בישיבה קטנה 'עמל התורה' חיפה ובהמשך בישיבה גדולה 'מאורות התורה' ק. יערים ובישיבת 'מיר'.

כאברך, למד מספר שנים בישיבת 'כנסת חזקיהו' והיה מקורב מאוד לראש הישיבה הגאון רבי דוד יצחק מן זצ"ל. בשנת 2008 החל בעשייה הציבורית בין היתר בשיעורי התורה במסגרת 'אל המעיין'.

נתאל חייק (ללא קרדיט)

בשנת 2012 הקים חייק את ישיבת 'מאור ישראל', על שמו של מרן רבינו עובדיה יוסף זצ"ל, עוד בחייו, עבור בוגרי תלמודי תורה מצטיינים באזור צפון. בישיבה מתחנכים היום כ-70 בחורים.

בשנת 2016 מונה לעוזר של חבר הכנסת יעקב מרגי, תפקיד בו משמש עד עצם היום הזה. בין היתר סייע חייק למרגי בעבודת החקיקה ובמענה לפניות הציבור.

ב-2018 מונה על-ידי אריה דרעי לעמוד בראשות סיעת ש"ס בחיפה, אך בבחירות לא הצליח להיכנס למועצת העיר.

עו"ד ארז מלול

בן 48, נשוי ואב לשישה ילדים.

בצעירותו למד בישיבות 'יקירי ירושלים' ו'עטרת ישראל'. לאחר נישואיו למד בכולל 'יחוה דעת', שם הפך למקורבו השל חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי דוד יוסף וזכה לחיבה ממרן פוסק הדור רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל.

מימין: עו"ד ארז מלול (ללא קרדיט)

מלול הוסמך וזכה לתעודת 'יורה יורה'. בהמשך אף הוציא תואר ראשון ושני במשפטים והוסמך לעריכת דין. במסגרת תפקידו ב'יחווה דעת', מונה למנהל המכון ובמהשך שימש כיועץ השר לשירותי דת דוד אזולאי ז"ל וראש מטה לשכת מנכ"ל במשרד לשירותי דת. כמו כן, מלול שימש כמ"מ מנכ"ל מועצת בתי עלמין בירושלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר