אחרי הניצחון

זה הקורס הזריז שחברי הכנסת החרדים חייבים לעבור / דעה

הגיע הזמן להבין את גודל האחריות. כעת עסקנים יהפכו למנהיגים ויש לנהוג בהתאם • טור מאת הרב בנימין גולדשמידט, בעקבות הבחירות (דעה אישית)

הח"כים החרדים, השבוע (צילום: Arie Leib Abrams/Flash90)

ברחוב הדתי והחרדי שוררות תחושות של שמחה ואופוריה. קהילות מסוימות דילגו על תחנון לאחר היוודע התוצאות, התרגשות מרחפת בחלל האוויר לקראת הבאות. אך לכאורה, התחושה הנכונה לרגע זה היא דריכות ורצינות, ויותר מכך חשש מכובד האחריות.

בפעם הראשונה בתולדות המדינה היהודית רוב חברי הקואליציה המסתמנת - למעלה מארבעים חברי כנסת - שומרי שבת. עליהם להיות מוכנים. בשורות הבאות אסביר מדוע.

יתרה מזאת, אפילו הח"כים שאינם שומרי תורה ומצוות משתדלים להביע בפומבי את אהדתם לתורת משה. ובדרך כלל אם יאכלו אוכל שאינו כשר בחדרי חדרים הם נזהרים שלא להיתפס.

בעולם כולו יסתכלו על הניסוי הזה, ממשלות ברחבי העולם יראו בממשלת ישראל המיועדת כזו המורכבת מיהודים הנאמנים לתורת משה מסיני. זו הסיבה שהניצחון הנוכחי אמור להוכיח שבני תורה יכולים לקחת אחריות על כלל עם ישראל.

דור דור ומנהיגיו, יש מנהיגים שתפקדו למופת בעת מלחמה, אבל כשלו לחלוטין בעת שלום (צ׳רצ׳יל כדוגמה). ישנם מנהיגים שהצליחו כמנהיגי מחאה להציף נושאים לסדר היום, אבל לא הצליחו ולא התאימו לפתור את אותן בעיות שהצליחו לזהות.

הציבור החרדי עובר שינוי שאנו מקווים ומתפללים שאנחנו מוכנים לו, הח"כים החרדים כבר לא יכולים להיות נציגים סקטוריאליים של מגזר מצומצם בישראל, הם כבר לא רק נציגינו בכנסת - אלה נציגי מדינת היהודים, בעיני העולם הם ממנהיגי העם היהודי. חבר הכנסת גפני כבר לא יוכל להסתפק בדאגה לתקציבים בוועדת הכספים, חבר הכנסת גולדקנופף הוא כבר לא יכול להרשות לעצמו להסתפק בהובלת מחאה למען כבוד השבת, חברי הכנסת מקלב ובוסו לא יכולים להסתפק בחריצות ובמענה לפניות אזרחים. בין אם תרצו או לא, אתם הממשלה של המדינה היהודית. שטיקים של "סגן שר במעמד שר" כבר לא יעשו הבדל. אריה דרעי מסתמן כאחד משלושת האנשים החזקים במדינה. הציבור החרדי כבר לא יהיה ״חלק״ מהקואליציה. אתם ״הקואליציה!״

על אחריותכם מונחת האחריות לקידוש שם שמים ולמניעת חילול ה' ברמה שמעולם לא הייתם מודעים לה, המציאות החדשה מציבה אתכם במקום שיתכן ואתם לא מוכנים לו.

אני אכתוב משהו שיתכן ויראה מוגזם, אבל לעניות דעתי יש חברי הכנסת חרדים שחייבים לעבור קורס מזורז בקירוב רחוקים, יש 10 מיליון יהודים לא-דתיים ברחבי העולם שהולכים לעקוב אחרי הניסוי הזה, יש מיליארדי אנשים שהולכים להתוודע לקונספט החדש.

אם יהיה ביטוי לא מוצלח שלכם בראיון טלוויזיוני, זה לא תהיה פדיחה אישית, זה ישפיע על רב חב״די שעוסק בקירוב במיאמי. טעויות או פדיחות שלכם יקשו על מרצי ערכים בפעולתם, המוניטין של תורת משה מונח בכף ידיכם, בצורה שלא הייתה כמוה מזה בשנים.

טיב ואיכות הנציגים לא יכול להסתמך רק על מיומנויות של ארגון, חריצות, דאגה למוסדות, ונאמנות לגדולי התורה. המציאות החדשה דורשת מכם הרבה יותר ומהר, זוהי חובת השעה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר