בקריצה

ימין עם גארטעל // ח' רציני

​שר הדתות העביר גם תקציב אסטרונומי לחיבור כל תשתית החשמל במדינה לקו גנרטור מהדרין, והחלפת סדרת פקקי מיץ הענבים לפקק שבת... // ח' רציני (חוזר) וקורץ על השתלטות מדאיגה של החרדים, ועל חוקים שקצת מתחדדים... (סאטירה)

ח' רציני | כיכר השבת |
(עיבוד: דבי גולד)

מרץ 2023 – ארבעה חודשים מהקמת הממשלה

שר האוצר והממונה על מכשירי הכניסה למקוואות יצחק גולדקנוף דילג בזריזות את מדרגות המשכן בואכה חניון הכנסת, הוא בדיוק היה בשיאה של ישיבה עם אנשי המקצוע שדנה ביוקר מחירי הגעאלע ובדרכים המיטביות לסבסד את הספודיקים לגל החוזרים בתשובה – ע"פ חוק. כשקיבל טלפון בהול מעמיתו שר השיכון ויחידות הדיור גפני על טקס הסרת הלוט מעיר חרדית, רביעית במספר - "חניכי הישיבות עילית".

לכל הטורים של 'בקריצה' - הקליקו כאן

בהסכם הקואליציוני זה אומנם לא נכתב במפורש, אבל היה ברור מאליו שתוכן שלטי החוצות האימתניים בגהה יוחלף במשפטים מחכימים של הקוצקער רב'ה, ואין צריך לומר שהתחלופה לצבעי הרמזור הם הושיעה, את, ועמך. שר האוצר חייך חיוך שבע רצון גם כשסקודה סופראב השחורה חלפה ביעף על יד איצטדיון יד אליהו שהוסב בזריזות למחסן המרכזי של 'משנת יוסף', במימון משרד המים והסודה.

"מה היה כאן קודם"? שאל / ברר בחיוך ביישני השר הבכיר את עוזרו. "מיקום טוב מאוד העיר החדשה, א'מחייה!". "אההה, זה בדיוק צפון רמת גן, הרסנו ארבע שכונות שהיו ללא מרפסות סוכה ולא עמדו בתקנים החדשים של משרד המדע להתקין דודים לשבת על הגגות, עשינו פינוי זריז ופיצינו אותם עם כרטיסי מזון של משרד הפנים".

בינתיים כמה עשרות ק"מ משם "בבית המשפט העליון ע"פ ההלכה בסייעתא דשמיא" נערך טקס מרטיט של קבלת תעודות יורה יורה כולל ברירת אורז, למאות אברכים חדשים שהתרגשו שכבוד השופט הישיש המתנחל בעל הכיפה סרוגה הגדולה הניח על ראשם את ההמבורג המסורתי ובירכם שיזכו שיהא שם שמים מתאהב על ידם. ערוץ המדינה הרשמי – הידברות העביר את הטקס כולו בשידור חי!

תחנות הרדיו קיצצו את שידורי החדשות ותוכניות האקטואליה בכ-80 אחוזים לטובת מבצע השינון והחזרות למבחן הגדול של 'דרשו' על כל הלכות פסח שנערך ביוזמת שר הדתות מלכיאלי שהעביר גם תקציב אסטרונומי לחיבור כל תשתית החשמל במדינה לקו גנרטור מהדרין, והחלפת סדרת פקקי מיץ הענבים לפקק שבת.

שר התחבורה מקלב עבד על סלילת 'מנהרת בני ברק – מירון' שתנגיש לציבור הרחב את ההילולא בל"ג בעומר, ופרסם מכרז להסעת ההמונים מידי יום לכותל המערבי ולקבר רחל בכפוף לאוטובוסים נפרדים וללא רדיו. ואף הגדיל לעשות ורישת את כבישי הארץ כולם במצלמות האוכפות נהיגה עם כובע וחליפה וחיישנים לאיתור סוררים הנוהגים ללא תפילת הדרך.

אה!! מלאה הארץ דעה כמים. בשבתות נסגרו השמים. חילולי השבת נאסרו ע"פ חוק, והמטלטלים ללא עירוב נשלחו למרחוק. הכיפות בכותל הפכו לשחורות, סובסדו כמובן בטישים הבירות. חולקו צ'יפים לכניסה למקוואות, והוקרנו על מסכי ענק שיעורים והרצאות. הורחבו לימודי היהדות בתיכונים, הומרו לישיבות כל הקניונים. גוירו העובדים הזרים, ועירוב הקיף את כל ההרים. היתר עיסקא חוקק בחוק יסוד, 'בלי נדר' חל על כל סוד. תמו ימי השנאה וההסתה, הופנו משאבים ליהדות. להדתה!!

"שוין" המהם ראש הממשלה נתניהו בישיבת הממשלה. "תיקנו בארבעה חודשים מה שהם הרסו בשנה וחצי, ומה עכשיו?? עד חצי המלכות!".

... וכך נחקק "חוק המארשים המורחב" של שר התרבות טסלר, המחייב את ערוצי הרדיו להשמיע מארשים חסידיים לאורך היממה.

... וכך גם נחקק "חוק חברי המועצת המעודכן" המבטיח השוואת שכרן של חברי שלושת המועצות לשכרן של שופטי ביהמ"ש העליון והכנסת כל החלטותיהם לספר החוקים.

ובכך הושלמה הפיכתה של ישראל למדינת היהודים.

לתפארת מליצת ה'מגידים'...

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר