כך נראתה השבת האחרונה

"החרדים מאושרים, אבל עם יד על הדופק" | כתב 'כיכר' מסקר את האווירה ברחוב

הניצחון החרדי הגדול מורגש היטב בציבור החרדי והתבטא בשלל הקידושים שהיו בשבת האחרונות, בבתי כנסת ברחבי הארץ | כתב 'כיכר השבת', יצא לסקר את האווירה ומלבד תיאורים מפתים על האוכל, יש גם מסקנות: כולם שמחים, אבל מפחדים ששוב נפלנו ברשת הפיתיון של הפוליטיקאים | סקירה מרתקת (חרדים)

איצלה כץ | כיכר השבת |
ממטעמי הקידוש בשבת בבוקר | אילוסטרציה (צילום: דוד כהן, קובי גדעון - פלאש 90, שאטרסטוק)

"הרחוב החרדי שמח ומאושר", כך נכתב ביום רביעי האחרון, במאמר המכונן של העורך הראשי של האתר חיים אילוז וחנני ברייטקופף. רבים העלו תהיות, מי באמת אמר שיש שמחה ברחוב החרדי, אולי זה פרי דמיונם הקודח של הכותבים?? אך הקידושים הרבים והמפוארים שהיו בשבת האחרונה, הצדיקו את השמחה. כתב 'כיכר השבת' יצא לרחוב החרדי, כדי להבין עד כמה באמת השמחה מורגשת, ולמה.

מי שהסתובב בשבת האחרונה בריכוזים החרדיים ונכנס לאחר תפילת מוסף לבתי הכנסת, היה יכול להבחין, כי מלבד נהרות האושר שהיו שפוכים על פני כל הציבור, גם האוכל היה בהתאם.

אהרון דב תושב מודיעין עילית ("ברכפלד! לא קרית ספר") מספר על הקידוש שנערך בשבת בבית הכנסת בו הוא מתפלל מדי שבת; "ת'אמת, גם בשבת בראשית לא פינקו ככה. התחושה הייתה בבית כנסת שלכולם נולדה בת השבת וכולם חוגגים ביחד", אומר אהרון דב בהתרגשות.

עוד מספר אהרון דב ל'כיכר השבת': "הביאו משקאות שלא מביאים בקידושים רגילים. כל מיני "שיבאסים" (אמרתי את זה נכון?), כל סוגי ההערינג האפשריים.. אפילו 'טראמפ' (מין סלט טונה, פופולרי מאוד בקידושים. א"כ) חגג איתנו את הניצחון..".

גם בבית הכנסת של ר' סנדר לוין ברמת שלמה שבירושלים חגגו; "אצלנו כולם הלכו להצביע. בשבת שעברה, לפני הבחירות, רב בית הכנסת דיבר על הצורך של הצבעה במאה אחוזים".

"הוא דיבר על כך, שאם חלילה יהיה הפסד בבחירות, תחושת האשמה של המתעצלים מללכת ולבחור תהיה נוראית, ואם וכאשר יתברר שהיהדות החרדית ניצחה, איזה פרצוף יהיה לאותו עצלן לחגוג? הרי הוא ירגיש זר ומנוכר.. ברוך השם אצלינו כולם הצביעו וראית את זה על הפנים שלהם חותם ר' סנדר המרוגש.

המאמר של חיים אילוז וחנני ברייטקופף, שעורר הדים ותגובות רבות

בשכונה הסמוכה לשם - רמות, ערכו קידוש מפואר, איש העסקים מאומן מיכאל פינטו ודודי שטרן קידוש מפואר. בהזמנה לקידוש לקהילת 'ארזי רמות' הם כתבו: "בימים אלו של ניצחון היהדות על שונאי ומחריבי הדת, ולכבוד תורת ישראל, עם ישראל וארץ ישראל כפי שהבטחנו והתחייבנו בשבח והודיה לריבון העולמים, אנו שמחים ונרגשים להזמין את כולם לקידושא רבא שעוד לא נברא באזורינו".

גם בבני ברק חגגו עם קידושים (על גבול הפומפוזיים) והתחושה היתה כשל אירוע ניצחון לאומי.. לא פחות..

ש' (השם המלא שמור במערכת. א.כ.) מקהילת ברדיטשוב בעיר מתאר תחושת ניצחון משכרת חושים.. "כבר כשהתחילה התפילה ראית משהו על הפנים של כולם.. לא משהו רגיל. זה היה באוויר. אבל בבית הכנסת תרגמו את זה לסעודה של ממש.. הרגשנו בחתונת בוטיק של כל הציבור החרדי".

מה יהיה הלאה? שאלתי אותו. ניצחנו וזהו?

"תראה", עונה לי חברו של ש' מבית הכנסת; "ברור שיש לח"כים ולממשלה שתקום עוד הרבה עבודה. גם בתחום הפנים חרדי. הקמפיין שלהם פנה ישירות לחרדים העובדים והעניק להם לגיטימציה שלא היתה בעבר. הם יצטרכו להוכיח שזה לא סתם קמפיין גיועלד אלא שמשהו בשטח ובהבנה שלהם באמת השתנה. אבל אני אופטימי".

"יש אצלינו בבית כנסת, אחד מראשי הקמפיין של שס" מוסיף ש'; "האמת שחגגנו גם בשבילו אבל ההצלחה של כל המגזר בהחלט היוותה את הסיבה המרכזית למסיבה".

בעלי חנויות האכל המוכן והמעדניות ברחבי הריכוזים החרדיים, יודעים לספר ל'כיכר השבת; "החל מיום רביעי, אז כבר נודע כי גוש הימין ניצח בענק, הטלפונים וההזמנות לא פסקו. אנשים לא חסכו בכלום, אפילו ב'יארצייט' או בבר-מצוות ושאר אירועים, אנשים לא השקיעו, כמו שהשקיעו בשבת האחרונה. אם היית אצלנו בחנות, היית יכול להרגיש את השמחה ואת הרצון להכיר טובה להשם יתברך", מספרים בעלי המעדניות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר