לחץ על הנציגות החרדית

"הגיע זמן עבאס"; דרישה מהשטח לתוכנית חומש מקיפה - בדיור, תחבורה, תעסוקה ורווחה

חברי המו"מ של מפלגות יהדות התורה וש"ס נועדים היום עם הצוות של מפלגת השלטון. בינתיים, בשטח - הרוחות סוערות | 'כיכר השבת' שוחח עם מספר נציגים חרדיים, שמבהירים כי לאור הניצחון הגדול, הגיע הזמן להכין תוכנית חומש מקיפה - "כמו שנתנו לעבאס. נמאס לנו להיות עניים בפתח" (חדשות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
צוותי המו"מ של ש"ס והליכוד במצודת זאב, היום (צילום: דוברות הליכוד)

ראש הממשלה המיועד נתניהו נפגש אתמול (רביעי) עם נציגי המפלגות בגוש והיום, צוותי המו"מ של המפלגות החרדיות נועדים עם צוות המו"מ של הליכוד, כדי לשמוע את הדרישות ובניסיון לסגור את המשא ומתן כמה שיותר מהר - כאשר היעד הוא יום רביעי הקרוב.

במקביל לפגישות, נציגים חרדיים מכל רחבי הארץ מעלים את המצוקות שיש לציבור החרדי ומסבירים: "הגיע זמן עבאס, נמאס לנו להתחנן כל פעם כמו עניים בפתח ולקבל כמה שקלים כנדבה. הנציגות החרדית חייבת להציב דרישות במו"מ של תוכנית חומש מקיפה עבור הציבור החרדי, תוכנית שתדאג לדיור, תחבורה נורמלית ושפויה, תעסוקה בריכוזים החרדים וכן בריאות ורווחה".

לדבריהם, "במשך כל השנים הנציגים החרדיים פעלו באופן נקודתי כפלסטר מקומי על בעיות מקומיות כאלה ואחרות אך הציבור גדל ויש צורך בתוכנית רחבה ומקיפה אשר תתוקצב בהתאם לשנים הקרובות".

ראש מועצת קריית יערים יצחק רביץ המכיר את הנושא מקרוב אומר ל'כיכר השבת': "צריך לסגור פערים של שנים בכל המשרדים, בתחבורה בדיור ברווחה ובחינוך יש צורך בתוכנית סדורה לכלל המשרדים עבור הציבור החרדי".

יצחק רייך סגן ראש מועצת רכסים ומי שהיה בעבר ראש המועצה, טוען: "הם בונים אלפי יחידות דיור ביישוב, אבל צריך את מכלול הדברים, תעסוקה, מבני ציבור תחבורה מסודרת ועוד. אי אפשר לטפל בכל הדברים, צריך תוכנית אב ארצית למכלל הצרכים של הציבור החרדי".

גם הנציג הוותיק של ש"ס, צוריאל קריספל שהיה ממקימי העיר אלעד מסביר: "הגיע הזמן להיות 'עבסים', לבקש את המגיע לנו ברווחה, בדיור ובמאבק ביוקר המחיה. יש צורך בתוכנית חומש מסודרת לציבור החרדי".

"התוכנית חייבת להיות כוללת עבור כל משרדי הממשלה ברמת התכנון, כאשר את הביצוע מבצעים משרדי הממשלה, חבר מועצת עיריית ירושלים דוד זוהר האחראי על תיק התחבורה בעיר אומר כי התכנון הוא קריטי לציבור החרדי, רק תוכנית כוללת לציבור החרדי בראייה כוללת בכל הארץ תביא פתרון מלא לצרכים. אנחנו נמצאים במקום רחוק מאוד ממה שהיה צריך להיות, אנחנו משלימים היום חסרים של עשרות שנים".

יוסי גולדהירש, חבר מועצת העיר בית שמש ומנהל מטה התחבורה בעיר שבשנים האחרונות הכניסה לתחומה אלפי בתי אב חרדים חדשים, אומר: "הגיע הזמן לדבר בגדול, אם לא ידברו על תוכנית חומש רחבה ומקיפה בסכומים המתאימים לה לא נוכל להביא פתרון, בתחום התחבורה צריך לדבר על רכבות קלות, על רכבות כבדות מסופים ותחנות מרכזיות זה חייב לבוא בתוכנית חומש של כמה עשרות מיליארדי שקלים".

איציק קרומבי, מנהל מרכזי תעסוקה לחרדים אומר באופן חד משמעי: "הדבר הראשון שהנציגים החרדים חייבים לדרוש בהסכמים הקואליציוניים זו תוכנית חומש כוללת לציבור החרדי בכל התחומים שתאושר ותתוקצב בהתאם כבר עכשיו בתקציב הראשון שעובר זה הדבר היחידי שיעזור לתעסוקה. גם בתחום הרווחה נדרש טיפול יסודי ומעמיק".

חבר מועצת עיריית ירושלים אלחנן גרוסבוים מוסיף ואומר: "אנחנו לא צריכים להיות כעניים בפתח. בממשלה הקודמת ידעו לדרוש את מה שהם היו צריכים וגם לנו מגיע מה שאנחנו צריכים. צריך להגדיל ראש, להקים ועדת היגוי מכל המשרדים ולבנות תוכנית חומש ארוכת טווח לציבור החרדי בכל תחומי החיים".

נפתלי קובר יועץ ראש עיריית נתיבות מסכם: "חברי הכנסת החרדים פועלים ועושים למען הציבור אבל דווקא עכשיו זה הזמן לתוכנית כוללת שתיתן כלים ממשלתיים לטיפול בצרכי הציבור באופן סדור, תוכנית שתתוקצב בכמה עשרות מיליארדי שקלים לאורך השנים הקרובות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר