המלחמה באוקראינה | ריאיון

הרב אסמן: "אנשים בלי מים, בלי חשמל - הרוסים גנבו הכל"

הרב משה אסמן רבה של אוקראינה הגיע לביקור בישראל, ובריאיון לציקי ברנדוין הוא מספר על מצב יהדות אוקראינה ועל המצב במדינה • צפו (TV)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |

הרב משה ראובן אסמן, שליח חב"ד בקייב ורבה של אוקראינה, חזר לישראל אחרי תקופה ארוכה במדינה שכל העולם מדבר עליה - בנסיבות עצובות, ובריאיון לציקי ברנדוין מספר על המצב במדינה.

במהלך הריאיון פרט על המצב בעיר חרסון ששוחררה אחרי תשעה חודשים של כיבוש רוסי: "הייתי בחרסון כמה ימים אחרי השחרור, העיר הייתה במצב מאוד מאוד קשה, דיברתי עם המושל, הוא סיפר לי מה שקורה שם, בלי חשמל בלי מים בלי ביוב, לא היה כלום והרוסים לפני שהם ברחו משם הם גנבו הכל. גנבו רכבים, מחשבים, אפילו אסלות שירותים."

עוד טען כי בהמשך החורף המצב עשוי להחמיר: "יכולה להיות קטסטרופה. יהודים מתקשרים אליי מכל מיני ערים שיש להם בתים פרטיים. הם צריכים גנרטור מקומי. גם מי שגר בקומה 15 אין מעלית, הם לא יכולים לעלות."

"מתי שאין חימום הם מכינים חימום כללי. הם גם צריכים גנרטור גדול. בקייב עשו כמה מאות אוהלים ושם יש גרטור עובד אנחנו יכולים לבוא לשתות תה חם ולהטעין טלפונים."

בהמשך הריאיון סיפר: "נסעתי מניקולאייב, עד חרסון, 80 ק"מ. כל הכביש בורות... אנחנו לא יכולנו להגיע... היינו צריכים לנסוע דרך כפרים שאין שם כלום, לא GPS... אין קליטה, כל הבתים מסביב אין בית אחד שנשאר הכל הופצץ. מאה אחוז (באיזורים הסמוכים לקייב, צ"ב). בחרסון עצמו לא הכל מופגז, עכשיו נהכל מופגז התחילו להפגיז". בארטילריה.

בהמשך סיפר הרב על נס גדול שארע להם בזמן הנחת אבן פינה, כש-20 טנקים הפגיזו 2 קילומטרים בלבד מהיכן שהיו: "יום ולילה היינו תחת יריות וארטילריה... מתקרבים 22 טנקים רוסים, ידענו שהם יורים ישר לבתים, לא ידענו איך להתחבא מהם. אמרתי להם בואו נעשה הנחת אבן פינה, היה לנו תורם שלא היו לו ילדים 17 שנה, אז חפרנו אבן פינה בצל המלחמה עם קסדות של לוחמים ועשינו את זה."

רקדנו ופתאום שכחנו מהטנקים, הבנו שהפגיזו בדיוק 2 קילומטר מאיתנו. למחרת הגיעו 50 טנקים... התלבשתי בתפילין וציצית ואמרתי תהילים על הכביש הזה"

צפו בריאיון המלא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר