צפו בדברים הקשים

הראשון לציון במתקפה חריפה בשיעורו השבועי: להדיח ולהעיף את השופט אורי שוהם

בשיעורו השבועי בירושלים, קרא הערב הראשון לציון והרב הראשי לישראל, הגאון רבי יצחק יוסף, לחברי הכנסת החרדים להדיח את נציב התלונות על השופטים והדיינים השופט אורי שוהם • "הוא שלח לי דו"ח. עניתי לו, חבל שעניתי לו, אל תען כסיל כאיוולתו" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: דר וסוחרת)

הראשון לציון והרב הראשי לישראל, הגאון רבי יצחק יוסף, קרא הערב (מוצאי שבת) לחברי הכנסת החרדים להדיח את נציב התלונות על השופטים והדיינים, השופט אורי שוהם.

במהלך שיעורו השבועי בבית כנסת ׳היזדים׳ בירושלים, התייחס הראש״ל למכתבים ששלח נגדו בשנה האחרונה השופט שוהם ,ובמרכזם הקריאה לפטרו מתפקידו כדיין בבית הדין הגדול, בשל המאבק שניהל נגד רפורמת הכשרות של השר דאז מתן כהנא.

"אני עשיתי כנס רבנים, דיברתי על הדבר הזה, זה התפקיד שלנו, אנחנו שומרי משמרת הקודש", סיפר הגר"י יוסף. "קיבלתי דוח מהשופט. מה עשיתי? עברתי על החוק. החוק קבע יש רפורמה בכשרות. אחרי זה הרב לאו עשה כנס דיינים ורבנים על רפורמה בגיור, הוא [השופט. י"כ] פטר אותו, למה הוא אשכנזי. פטר אותו, בסדר גמור. לנו עשה דו"ח, עברנו על החוק".

הראשון לציון המשיך: "מה הבעיה? מה, זה פלילי? אבל זה התפקיד שלנו. עניתי לו, חבל שעניתי לו, אל תען כסיל כאיוולתו. אמרתי לו: זה התפקיד שלי, אנחנו שומרים על המשמרת של הרבנות, של הכשרות, פורצים את המשמרת. מה אכפת לי מי פורץ? הממשלה של השמאל או מישהו אחר? ההוא לא קיבל. הוא יש לו מגמה".

כזכור וכפי שדווח ב'כיכר השבת', לפני כשנה פרסם נציב תלונות הציבור על השופטים, השופט בדימוס אורי שוהם, מכתב חריף נגד הראשון לציון והרב הראשי הגאון רבי יצחק יוסף, בשל עמידתו נגד הרפורמות שהוביל השר לשירותי דת מתן כהנא - רפורמות שלשיטת גדולי ישראל הן הרס היהדות והרבנות הראשית.

השופט אורי שהם (מארק ישראל סלם/POOL)

נשיא בית הדין הגדול, הרב הראשי הגאון רבי דוד לאו, דחה את המלצות השופט שוהם: "דוחה על הסף את קביעתו של נציב תלונות הציבור על השופטים המתעלמת מכללי האתיקה לדיינים לפיהם התבטאות של רב ראשי בנושא הלכתי, אינה רק רשות אלא אף חובה. זהו תפקידו של רב ראשי, להביע את עמדת ההלכה ולקיים "לא תגורו מפני איש".

גם השר לשירותי דת, מתן כהנא, דחה את המלצות השופט שוהם וכתב: "חופש הדיבור וההתבטאות של רבנים ומנהיגים רוחניים, גם אם הם נושאים במשרה ממשלתית, הינה ליבת האמון שרוכש קהל שומעי לקחם למנהיגם הערכי והרוחני. היום שבו יסתמו לרבנים פיות יהיה היום שבו הם יאבדו את אמון קהל מרעיתם ושומעי לקחם".

במכתבו כתב השופט שוהם: "ברקע התלונה עומדות תוכניות לעריכת רפורמות במערך הכשרות והגיור במדינת ישראל, אותם מקדמים המשרד לשירותי דת וממשלת ישראל.

"עם פרסום דבר התוכניות התקיים כינוס חירום שארגנה מועצת הרבנות הראשית בהשתתפות דיינים ורבנים רבים. בתום הכינוס התפרסמה הודעה (להלן: ההודעה) עליה מתנוסס, "באותיות קידוש לבנה", שמם של הרב דוד לאו, המכהן גם כנשיא בית הדין הרבני הגדול, והרב יצחק יוסף המכהן גם כנשיא מועצת הרבנות הראשית וכדיין בבית הדין הרבני הגדול, כמו גם דיינים ששמם מופיע בכותרת החלטה זו, בצד רבני ערים".

לדבריו: "יש להדגיש, כי פרסום הודעה, הנושאת את שמו ותוארו של דיין, עומד בניגוד גמור לאמור בסעיף 18 לכללי אתיקה לדיינים, התשס"ח-2008 הקובע, כי "דיין ימנע מהביע בפומבי דעה בעניין שאינו משפטי בעיקרו והשנוי במחלוקת ציבורית".

השופט שוהם קובע: "יש לחדד את הדברים ולהורות לדיינים לבל יטלו חלק בכל כינוס, מפגש או אסיפה, שאמורים לעלות בו נושאים בעלי ציביון פוליטי השנויים במחלוקת ציבורית".

בסיום החלטתו כותב השופט שוהם: "מתבקש השר לשירותי דת, לשוב ולשקול, האם ראוי הראשון לציון הרב יצחק יוסף לכהן כדיין בבית הדין הרבני הגדול, ולמצער, לזמנו ללשכתו ולנזוף בו נזיפה חמורה על התנהלותו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר