נגד עליית גויים

מאבק חדש על הפרק? יהדות התורה חלוקה לגבי סעיף הנכד

לאחר שסיימו את חלוקת התפקידים, פרץ לתוך סיעת יהדות התורה מאבק חדש והוא נוגע לחוק השבות ולרמון לבטל את סעיף הנכד | האם הנציגים יקדשו מאבק או שרק יתקנו אותו? | כל הפרטים (חדשות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
ישיבת סיעת התורה, השבוע בכנסת (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

במפלגת יהדות התורה סגרו אמש (שלישי) על מפלגת הליכוד את נושא חלוקת התפקידים, אך המאבק האמיתי מגיע בימים אלו, כאשר יצטרכו להסדיר בהסכמים הקואליציוניים את הנושאים האידאולוגיים.

ביהדות התורה עובדים בימים אלו על ניסוח הסכם העקרונות שבו יפורטו רשימת הדרישות האידאולוגיות והתקציביות של יהדות התורה.

ל'כיכר השבת' נודע כי לפחות לגבי סעיף אחד משמעותי יש מחלוקת קשה בתוך הסיעה - ולא, זה לא רק חוק הגיוס.

הסעיף המשמעותי הוא, ביטול סעיף הנכד. מדובר בסעיף המאפשר לנכדים לסבים וסבתות יהודים, אשר הם עצמם כבר אינם יהודים, לעלות ארצה מכח חוק השבות.

החוק שנחקק לפני 50 שנה גרם בשנים האחרונות לעלייה מאסיבית מברית המועצות, בין היתר בגלל המלחמה בין רוסיה לאוקראינה, כאשר גויים רבים ניצלו את הפירצה לעלות לישראל בגלל שהם נכדים לסבא או סבתא יהודים.

כאמור, בתוך יהדות התורה הדעות חלוקות. בטיוטת ההסכמים הראשונה של דגל התורה מופיע ביטול הסעיף כחלק מהדרישה הקואליציונית. גם במסמכי אגודת ישראל נמצא הסעיף. השאלה היא עד כמה ילכו רחוק בדרישה מול הליכוד.

עוד נודע ל'כיכר השבת': כי לפחות ביהדות התורה מסתמנת האפשרות שסעיף החוק יישאר על כנו, אך הוא יתוקן כך שרק נכד שיעלה עם הסבא או הסבא היהודים יוכל להגיע ארצה. כיום, נכדים עולים לבדם, ללא קשר לסבא או הסבתא היהודים שלפעמים אפילו כבר אינם בין החיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר