9 חודשים להיעלמות

החיפושים אחר מוישי יתחדשו בעקבות מידע חדש • המשפחה מבהירה: לא אותרו דגימות DNA

באזור שבו נראה לאחרונה לפני שנעלם, יתחדשו מחר החיפושים אחר מוישי קליינרמן, בעקבות מידע שהתקבל במשטרה מאת אדם שנחקר בעבר בתיק • גורם במשטרה המעורה בחיפושים: "החיפושים יתמקדו בנקודות מסוימות" • לא אותרו דגימות DNA (אקטואלי)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
מוישי קליינרמן (צילום: באדיבות המשפחה)

החיפושים אחר מוישי קליינרמן, הנער החרדי מקריית ספר שנעלם לפני 9 חודשים ומאז אבדו עקבותיו, יתחדשו מחר (שני) באזור שבו נראה לאחרונה - הר מירון. זאת בעקבות מידע חדש שהתקבל.

לא מדובר בהתפתחות דרמטית בחקירה אלא במידע מסוים שהגיע לידי החוקרים במחוז ש"י של המשטרה ונבדק כעת. במשטרה בודקים כל עדות או מידע שעלול לשפוך אור על הפרשייה המסתורית. גם המידע שייבדק מחר הוא אחד כזה.

החיפושים מחר, כאמור, יתמקדו באזור מסוים בהר מירון - באזור שבו נראה לאחרונה קליינרמן לפני שנעלם. המידע התקבל מאת אחד האנשים שבעבר נחקרו במסגרת החיפושים.

גורם במשטרה מאשר ל'כיכר' כי החיפושים יתמקדו מחר באזורים מסוימים, אולם מוסיף כי לא מדובר כאמור במידע דרמטי במיוחד אלא בכזה שמדי פעם מתקבל. עוד יובהר כי בניגוד לדיווחים לא מדובר בדגימות DNA שנמצאו.

ממשפחת קליינרמן נמסר כי היא "מצפה ממשטרת ישראל שתהפוך כל אבן, תרתי משמע, על מנת לשים סוף וקץ לפרשה הכואבת הפוקדת את המשפחה כבר תשעה חודשים תמימים ומודה לכלל העוסקים במלאכה, שוטרים ומתנדבים כאחד. המשפחה מודה לעם ישראל על התפילות והעזרה והרצון להביא את מוישי הביתה ומקווה שאכן בקרוב ימצא".

לפני כשבוע רמזה אמו של קליינרמן כי קיים כיוון חקירה מסוים. "אני יודעת שקיים כיוון חקירה כלשהו שקשור לאדם שכנראה פגע בילדים ובנערים חרדים אבל בציבור החרדי לא מוכנים להגיש תלונות למשטרה או לספר על כך", אמרה קליינרמן וקראה לנפגעים להתלונן.

"אני עצמי פגשתי כאלה שנפגעו בירושלים", היא סיפרה ויצאה בזעקה: "אני קוראת לרבנים ולהורי הילדים והנערים שנפגעו להשמיע קולם ולגשת להתלונן במשטרה. אני מוכנה לגשת עם הנפגעים יחד למשטרה. בבקשה עיזרו לנו להחזיר את מוישי הביתה. עד מתי???".

במקביל, הם ביקשו להודות לכולם וציינו כי הם "ממשיכים להתרגש מכל החיזוקים, התפילות והאהבה שהעם היהודי בארץ ובעולם ממשיך להרעיף עלינו. אין על העם המדהים שלנו. מוישי הפך להיות הילד של כולם והגיע הזמן שנגיע לפתרון התעלומה".

החיפושים אחר מוישי; ארכיון (צילום: דוברות יכ"ל)

כזכור, לפני כשבועיים נחשף ב'כיכר השבת' כי במהלך חקירת היעדרותו של הנער החרדי בן ה-17 מקרית ספר, מוישי קליינרמן, נבדק חשד כי הוא נמצא יחד עם אנשי הכת הקיצונית 'לב טהור'.

כת לב טהור הקיצונית, שפרשיות שונות נכרכו בה ובחבריה, מפוצלת בשנים האחרונות במספר מקומות בעולם. בדיקת הימצאותו של קליינרמן עם אנשי הכת הייתה אחת בשרשרת בדיקות שנעשו בחודשים האחרונים. במהלך חקירת ההיעדרות עלו כיוני חקירה רבים, עשרות במספר - וכולם נבדקו ביסודיות על ידי חוקרי ימ"ר ש"י.

מוקדם יותר דווח ב'כיכר השבת' על מספר כיווני חקירה נוספים שעלו במהלך תקופת החקירה. הדברים ניתנים לפרסום כעת לאחר שלראשונה לא ביקשה המשטרה להאריך שוב את צו איסור הפרסום על הפרטים.

כך לדוגמא, במהלך החקירה עלה החשד כי אולי מדובר באירוע על רקע לאומני, ובשל כך גם השב"כ התערב בחקירה. שירות הביטחון הכללי הגיע במהלך החקירה להבנה כי לא מדבר באירוע לאומני.

בנוסף, במהלך החקירה עלה חשד כי אולי הנער מוישי קליינרמן נמצא בכלל מחוץ לישראל, ובשל כך, חוקרי היחידה המרכזית שמנהלים עד היום את התיק יצרו קשר עם גורמי משטרה בעולם שסייעו לשלול את החשש כי הנער נמצא בחו"ל.

במהלך החקירה נעצרו על ידי חוקרי היחידה המרכזית של מחוז ש"י מספר חשודים שנחקרו בחשד למעורבות בהיעלמותו של הנער, חלקם אף הובאו לדיונים בבית משפט לקראת הארכת מעצרם, אבל כולם כבר שוחררו.

לצד זאת, ביחידה המרכזית של מחוז ש"י ממשיכים לחקור את הפרשה ולא מרפים. בימים אלה החקירה מתמקדת במישור המודיעיני, זאת אחרי חודשים במה הושקעו מאמצים רבים של חיפוש בשטח. מפקד מחוז ש"י, ניצב עוזי לוי, שמר במהלך כל החקירה על קשר רציף עם משפחת קליינרמן ושומר על הקשר הזה גם היום.

לצד ההתמקדות במישור המודיעיני, אנשי יחידת הכלבנים מתמקדים בחיפושים בשטח כפי שעושים בחודשים האחרונים. לפני כחודש אמר אהרון שטרייכר, דובר יכ"ל, כי "יש עוד הרבה מה להשלים היערות שבגזרת מירון. מקווים שנוכל להגיע אליו ואנחנו מקווים ומתפללים לזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר