תקציב תמורת גיוס

זה ההסכם המסתמן בין הליכוד ויהדות התורה על "חוק הגיוס"

יומיים בלבד בתוך הארכת המנדט שקיבל נתניהו מהרצוג - כפי הנראה הושגו הבנות בין יהדות התורה והליכוד בנושא חוק הגיוס | לפי הסיכומים, תקציב המדינה יעבור בתמורה להסדרת חוק הגיוס (חרדים, פוליטי)

איצלה כץ | כיכר השבת |
נתניהו במליאת הכנסת, היום (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

קצת יותר משבוע נותר לפקיעת המנדט של בנימין נתניהו להרכבת הממשלה, ולפחות מכיוונה של 'יהדות התורה' נתניהו יכול לסכם כי "עלה בידו". לפי הסיכום בין המפלגות, תקציב המדינה יעבור רק לאחר הסדרת חוק הגיוס, כך פרסמה גפנה ליאל ב'חדשות 12'. לפי הדיווח, הרפורמות אותן דורשים ביהדות התורה, לא ייכתבו במפורש בהסכמים הקואליציוניים אלא ייכתבו בכללות ללא פירוט.

כזכור, כפי שדווח בהרחבה ב"כיכר השבת", למרות ההסכמים שהושגו בין יהדות התורה לליכוד באשר לתפקידים והתיקים אותם יחזיקו הח"כים החרדים בממשלה הבאה, הרי שבשני נושאים עקרוניים לא הושגו ההבנות הנדרשות. חוק הגיוס ופסקת ההתגברות. למען האמת, מדובר בבעיה אחת, שכן ללא פסקת התגברות, לא תעבור שום החלטה בעניין הגיוס שבג"צ לא יוכל לפסול. לצורך כך מעוניינים ביהדות התורה להעביר את הרפורמות במערכת המשפט - כולל שינוי הרכב הוועדה למינוי שופטים.

אמש (שני) פורסמו ב"כיכר השבת" רשימת ההישגים של יהדות התורה במסגרת המו"מ הארוך עם נתניהו. בין ההסכמים הרבים - הוספת חופים נפרדים למגזר החרדי והדתי, צמצום חילולי השבת ע"י חברת החשמל, צמצום הקבורה בקומות, אפליה מתקנת במשרות ותקנים ממשלתיים לטובת אנשי המגזר החרדי המעוניינים להצטרף לשוק העבודה ועוד.

גם במסגרת המו"מ עם עוצמה יהודית של בן גביר נרשמת התקדמות. מחר צפוי ח"כ אופיר סופר (הליכוד) לכנס את הוועדה המיוחדת העומדת בראשותו, לדיון הענקת הסמכויות לשר המיועד לביטחון לאומי - איתמר בן גביר. גם מפכ"ל המשטרה, רב ניצב קובי שבתאי צפוי להשתתף בדיון.

בייעוץ המשפטי מתכוונים להילחם בעודף הסמכויות הנרחב (לטענתם) אותו דורש בן גביר. כך למשל הם צפויים לדרוש הכנסת סעיפים מסוימים לחוק ע"מ שיוכלו להגן עליו בבג"צ. כמו כן הייעוץ המשפטי רוצה להכניס לחוק סעיף הקובע כי על אף שבן גביר, השר הממונה יהיה האחראי על המדיניות, הרי שעל הפעולות בשטח יפקחו פיקוד המשטרה ובראשם המפכ"ל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר