בעקבות פציעת האישה

מכל הגוונים החרדיים: גינוי חריף למפגינים הקיצונים

גינויים חריפים מכל קצוות הקשת הפוליטית כנגד המפגינים החרדים הקיצונים בירושלים, בעקבות פציעתה הקשה של מירל דז'לובסקי שנפגעה מפח שדורדר עליה (חדשות חרדים)

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

ח"כ ישראל אייכלר, תקף את המפגינים הקיצונים בעקבות פציעתה של האישה החרדית אמש (חמישי) בהפגנת הקיצונים בגאולה ואמר: "פציעתה הקשה של האישה בשכונת גאולה, מהפגנה פרועה, מזעזעת כל לב יהודי. כולנו מתפללים לרפואתה השלמה במהרה. הזעזוע חייב לעורר חשבון נפש, על אבדן השליטה על הבריונים המצטרפים להפגנות רחוב. האש המתדרדרת לאלימות גורמת לסכנת נפשות ממש.

זכות המחאה היא לגיטימית וחשובה. אך בשום אופן אין לגיטימציה להתפרעויות ופגיעה בנפש וברכוש. אין כוחנו אלא בפה. "הקול קול יעקב והידיים ידי עשיו".

עלינו לעמוד בפרץ כנגד אלימות מכל סוג שהיא, בין אם היא פוגעת בילד מיוחד שהולך לתומו שהוכה על ידי שוטרים אלימים, ועל אחת כמה וכמה אם מפגינים פוגעים באנשים חפים מפשע ואפילו בשוגג. פגיעה זו היא רמזור אדום לויכוחים והמחאות וחופש הביטוי, שיורדים לתהומות מסוכנים.

ראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו: אני מגנה בתוקף את ההתפרעות האלימה שבה נפצעה אמש עוברת אורח בידי קיצונים חרדים בירושלים. אני קורא למשטרה לתפוס את האחראים לפשע הזה ולמצות איתם את מלא חומרת הדין. אין שום מקום להתפרעויות אלימות ברחובות ישראל".

יו"ר עוצמה יהודית והמיועד לשר לביטחון לאומי ח"כ איתמר בן גביר בתגובה לאירועים, אמש בירושלים: "אלימות, היא לא חופש ביטוי, היא אנרכיה. באנרכיסטים ועשבים שוטים צריך לטפל ביד קשה ובנחישות. את הפורעים שכמעט רצחו אישה ופגעו בשוטרים, צריך להכניס לכלא לשנים רבות".

ח"כ בן גביר הוסיף: "הגיע הזמן לעשות סדר במדינה. אסור לעשות הנחות לאף אחד שנוהג באלימות. הפגנות כן, חופש ביטוי , חשוב, אבל הפרות סדר, פגיעה בשוטרים והרס תשתיות בשום פנים ואופן לא".

יו"ר יהדות התורה ח"כ יצחק גולדקנופף התייחס אף הוא לאירוע ואמר: "אני מגנה בחריפות את ההתפרעות של קומץ מפגינים אמש, שהביאה לפציעתה באורח קשה של עוברת אורח תמימה. כל מחאה, חשובה ככל שתהיה חייבת להעשות על פי כללי החוק ותוך שמירה על כללי הסדר הציבורי, חופש הביטוי לא מצדיק אלימות בשום פנים ואופן. אני מצפה מרשויות החוק ללכוד את הפורעים ולמצות עימם את מלוא חומרת הדין. אני מתפלל לשלומה ומאחל לה החלמה מהירה".

יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני מסר אף הוא: "מזעזע לשמוע על קומץ פורעים ברחוב בר אילן בירושלים שפגעו באישה עוברת אורח תושבת העיר ופצעו אותה קשה. אותו קומץ פורעים שפוגע בכל תושבי ירושלים ואין מי שעוצר אותם ממעשיהם הרעים והנלוזים שאין בו כל סממן יהודי. יש לתפוס את הפורעים הללו ולמצות איתם את הדין".

גם יו״ר ש״ס ח״כ אריה דרעי, התייחס לאירוע ואמר: ״הזדעזעתי לשמוע על האירוע החמור ברחוב בר אילן בירושלים, בו מפגינים משולחי רסן גרמו לפציעה קשה בתושבת העיר. אלימות והתפרעות איננה מחאה, אלא חילול ה׳ ואני מוקיע אותן מכל וכל. את הפורעים הללו שמטילים אימה על תושבי ירושלים חייבים לעצור בהקדם ולמצות עמם את הדין״.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון מסר: "הפציעה המזעזעת של האישה ברחוב בר אילן היא הסלמה נוספת באלימות המחפירה של קומץ פורעים המסכנים את תושבי העיר, מחוללים נזקים של מיליוני שקלים לרכוש ציבורי פעם אחר פעם.
אני קורא למשטרת ישראל ולגופי האכיפה והשיפוט לפעול באופן תקיף נגד הפורעים האלימים ולמצות מולם את כל חומרת הדין. חשוב לי להדגיש: לא מדובר בחרדים. מדובר בחבורת עבריינים פורעי חוק שפוגעים בציבור".

גם יו"ר מפלגת נעם ח"כ אבי מעוז תקף את המפגינים ואמר: "פציעתה של עוברת אורח על ידי חבורת פורעים אלימה בירושלים היא קו אדום שנחצה. מקווה שהפושעים ייתפסו במהרה, ושימוצה עימם הדין".

מדוברות הוועד למען קדושת ירושלים מיהרו להגיב להאשמות ואמרו: "בניגוד לתגובת ראש העיר משה ליאון ואישי ציבור נוספים אירוע הדרדרות הפח לא קרה ברחוב בר אילן ואינו קשור כלל למאבק נגד מעבר הרכבת הקלה על פני רחוב בר אילן.

יודגש: כי בד"ץ העדה החרדית אוסרים ומגנים בפומבי כל אלימות ובפרט מעשים מסוכנים שהגדירו את זה כרציחה ואף הוציאו קול קורא ברור בעניין מזה כמה פעמים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר